Gå til innhold

Innetid for 13-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt spørsmål i grunn. Når bør 13-åringer ha innetid i ukedager og helgedager. Vi bor i by, ikke at jeg vet om det har noe å si.

Jeg ser at vi har lagt oss på en strengere linje enn andre, det er derfor jeg spør. vil vite hva som er "normalen".

Anonymkode: 2c5b0...87e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt spørsmål i grunn. Når bør 13-åringer ha innetid i ukedager og helgedager. Vi bor i by, ikke at jeg vet om det har noe å si.

Jeg ser at vi har lagt oss på en strengere linje enn andre, det er derfor jeg spør. vil vite hva som er "normalen".

Anonymkode: 2c5b0...87e

Normalen er jo det folk flest gjør. Du må jo sammenligne med relevante familier, dvs der vennene til barna dine hører til, klassekamerater etc. Når de fleste der har en slakkere linje enn dere, så ser du jo normalen, så hvorfor spørre her inne? Om 9/10 familier i en annen by mener noe annet, så hjelper jo ikke det dere som altså skiller dere ut i barnet ditt sitt miljø. 

Når du ser at du er strengere enn andre så kan du velge å enten bli mindre streng, eller la barnet ditt være utenfor siden h*n har strengere regler enn andre. Så enkelt er det. Hjelper ikke hva andre folk andre steder i landet og i andre klasser svarer da. 

Anonymkode: 156ed...f9c

Skrevet

Vi har innetid på våre to 13-åringer kl 21.00 på hverdager. I helgene varierer det veldig..

Anonymkode: 770e0...d14

Skrevet (endret)

Jeg bodde hos min far som pendlet. Men vanlig innetid var ti på kvelden. Vi bodde på landet hvis det gir noen mening. På sommeren kunne jeg komme hjem tre på natten.

Når jeg fikk barn hadde de en regel og det var at jeg ville vite hvor de var og sammen med hvem. det fungerte, men jeg hadde også åpent hus, dvs. at besøk alltid var velkomment.

Endret av Atea
Skrevet

Har en som snart er 13, han må være hjemme senest 20.30 på hverdager. Han somler mye så han trenger litt tid til kveldsmat/kveldsstell før han skal være i seng kl 22. Når han fyller 13 så utvider vi utetiden til kl 21. Regelen er forøvrig også at han alltid må være tilgjengelig på mobilen. Bor i en mellomstor by på Østlandet.

Anonymkode: 3c71d...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...