Gå til innhold

Gutt 15 måneder og løs mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sønnen min på 15 måneder har nesten bestandig løs mage. Ikke diaré, men langt fra fast avføring.

Det er heller ikke snakk om unormalt mye avføring eller ofte, men.. Ja for å si det rett ut er både lukt og konsistens helt jævlig innimellom.

Noen råd der ute? Matvarer jeg burde unngått helt en periode for å se om det hjelper?

Han er altetende ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike ting tar man opp med legen.

Anonymkode: 9177b...a9a

Skrevet

Ta en tur til legen med ham du. Det er flere typer matintoleranser som kan gi symptomer som du beskriver. Noen av disse kan vises på tester, men kun dersom han spiser den matvaren han ikke tåler. Ikke kutt ut noe uten i samråd med lege.

Anonymkode: a6789...8da

Skrevet

Min var sånn i en to års tid. Legen sa at så lenge barnet var friskt og la på seg og spiste, var ikke "litt løs i lorten" noe symptom på noe som helst. Vi kuttet litt ned på vanlig melk (ga melkeprodukter som vanlig, men brukte det ikke som drikke, hadde litt soyamelk ol) og det bedre seg kanskje litt.

Anonymkode: c0c38...20e

Skrevet

Ikke kutt ut noe fra maten, før du har snakket med lege og tatt evt prøver!

Her hadde min og løs mage rundt den alderen, og det var melken han reagerte på.. Men ta det med lege, og ikke kutt ut noe før du har snakket med de. Ofte så trenger magen tid til  å venne seg til melk, men greit å utelukke evt allergier.

Anonymkode: 57da2...1f7

Skrevet

Min på 4 år har også alltid hatt det. Var hos barnelege og tok blod- og avføringsprøver da han var 2 år, men de fant ingenting. Det er vanskelig å finne allergi på småbarn, men vi ble anbefalt å være forsiktige med laktose og fruktsukker siden det ofte fører til løs mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...