Gå til innhold

Damer ser bedre ut på bilder på tinder enn i virkeligheten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk faktisk høre fra alle de tre jeg har møtt, at jeg er finere i virkeligheten :D

Anonymkode: 679b6...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Stiigen skrev:

jeg har datet en 4-5 jenter fra Tinder og slikt siste halvåret. 2 av dem så mye bedre ut i virkeligheten, mens 2 så verre ut. Hun ene hadde bare sånne rare vinkler på bildene, ingen som viste hele ansiktet,burde forstått greia da.

Blir litt nysgjerrig, hva var galt med ansiktet?

Anonymkode: e4225...8c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er et stort problem blant damer på Tinder (og nettdating generelt). Damer legger ut bilder der de helt åpenbart ser langt bedre ut enn de gjør i virkeligheten. Jeg har nå møtt 15-20 damer fra tinder de siste to årene og samtlige, utenom 2-3 stykk, så vesentlig verre ut i virkeligheten. Hvem er det dere prøver å lure damer? 

Anonymkode: 01ab8...132

Samme med sminke. De diller seg opp til det ugjenkjennelige men under all sminken finner du posene under øynene,kviser,rød hud osv.

Jeg sminker meg såklart selv men ikke såpass at jeg ligner en annen person,det er falsk markedsføring😂😂

De bruker filter på instagram bla for å se perfekte ut også møter du dem irl og bare wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk høre fra alle de tre jeg har møtt, at jeg er finere i virkeligheten :D

Anonymkode: 679b6...7dd

Heldig du er:) jeg kommer ikke så langt at noen vil møte meg engang

Anonymkode: 30b5a...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er et stort problem blant damer på Tinder (og nettdating generelt). Damer legger ut bilder der de helt åpenbart ser langt bedre ut enn de gjør i virkeligheten. Jeg har nå møtt 15-20 damer fra tinder de siste to årene og samtlige, utenom 2-3 stykk, så vesentlig verre ut i virkeligheten. Hvem er det dere prøver å lure damer? 

Det gjør nok menn også. De aller fleste av oss "ser bedre ut på bilder", fordi vi selv velger hvilke bilder vi skal legge ut. Bevisst eller ubevisst, vil de aller, aller fleste velge de mest heldige bildene. Et ansikt i bevegelse er noe annet enn et ansikt som står stille på et bilde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er større enn som så, menn skriver at de er slanke, men så dukker de opp på date med den overflodsmagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Rosaboble15 skrev:

Jeg håper virkelig ikke jeg er en av disse "alle", for da ser  jeg betydelig verre ut enn det jeg føler til vanlig. Jeg ser helt jævlig ut på sånn ca. alle bilder jeg noensinne har sett av meg selv :fnise: 

Nemlig, ikke alle er superfotogene. Jeg får alltid høre at jeg ser mye finere ut i virkeligheten, selv når jeg redigerer bildene ganske mye. 

Anonymkode: e625a...fa4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 23.14, AnonymBruker skrev:

Ettersom dating-apper som tinder i stor grad handler om et overfladisk førsteinntrykk man får i løpet av ett sekunds glaning på bilder. Vil det jo være logisk at de fleste velger det bildet de ser mest mulig attrative ut, for å få flest mulig "likes".

Noen tenker kanskje at når de begynner å prate med personer så vil personligheten også ha en påvirkning på helhetsinntrykket, og dermed gjøre at utseendet blir litt mindre vesentlig. Og de dermed kan finne "den store kjærligheten" eller et engangsligg for den saks skyld. Ikke vet jeg.

Med tanke på hvordan appen er lagt opp, så må man nesten bare forvente at mange ikke ser like attraktive ut i virkeligeheten. Dette gjelder forsåvidt menn i like stor grad som kvinner utifra mitt inntrykk. Jeg har forresten fått motsatte reaksjoner: Nettopp det at jeg ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder - noe jeg antar er på grunnlag av mitt veldig sjarmerende vesen. (Men nok om meg)

Jeg har i allefall et tips til deg. Kanskje du skal prøve å få facebook/snapchat/instagram e.l. før du møter disse damene? Da kan du kanskje få enda flere bilder eventuelt videoer å se på som forhåpentilgvis gir et Litt mer realistisk inntrykk av hvor attraktive de er, før du møter dem og eventuelt blir skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er flere kvinner enn menn som legger ut litt vel smigrende bilder av seg selv. Menn gjør kanskje ikke det i samme grad, men dere har det med å juge på dere langt mer fantastiske egenskaper og meritter enn dere har grunn til. Jeg vet ikke hva som er verst, men bløffebildene gjennomskuer man i alle fall raskt, og da er det jo bare å si takk for seg hvis skuffelsen er enorm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å være foran kamera. Synes ikke at jeg er fotogen. Vet ikke hvordan jeg egentlig ser ut verken på bilder eller i virkeligheten, får faktisk ikke til å bli klok på det. Det er heldigvis ikke opp til meg å bedømme heller. K30

Anonymkode: 4b319...655

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sol87 skrev:

Det gjør nok menn også. De aller fleste av oss "ser bedre ut på bilder", fordi vi selv velger hvilke bilder vi skal legge ut.

Sikker? Jeg kan ikke en gang grunnprinsippene for hvordan kameravinkelen og så videre skal være for best mulig bilder., jeg vet ikke hvordan jeg skal jukse en gang :) Har et inntrykk av at damer er mer drevne på det punktet. Der er en del store damer som har bilder som ikke gir inntrykk av virkeligheten, så mye er sikkert. Vet ikke hvordan de gjør det, men virkeligheten stemmer ikke med bildene. Ikke at det er noe galt i å være stor, er bare ikke min preferanse.

Anonymkode: 3b6b2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koblet til instagram på tinderprofilen og ikke alle bildene av meg der er glansbilder. Det burde flere gjøre😊👍🏻

Anonymkode: ebf3f...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker? Jeg kan ikke en gang grunnprinsippene for hvordan kameravinkelen og så videre skal være for best mulig bilder., jeg vet ikke hvordan jeg skal jukse en gang :) Har et inntrykk av at damer er mer drevne på det punktet. Der er en del store damer som har bilder som ikke gir inntrykk av virkeligheten, så mye er sikkert. Vet ikke hvordan de gjør det, men virkeligheten stemmer ikke med bildene. Ikke at det er noe galt i å være stor, er bare ikke min preferanse.

Anonymkode: 3b6b2...e18

Det handler ikke om å kunne kameravinkler, nødvendigvis, men at man selvfølgelig velger ut bildene man synes er finest. Man velger ikke et stygt bilde når man kan velge et fint. På noen bilder ser man verre ut enn i virkeligheten. Og ja, noen velger kanskje bort fullkroppsbilder om de har muligheten til det. Sånn er livet. Om kroppen ikke er bra nok på date, er det bare å si nei til den neste. 

Det er dessuten naturlig at damer vet mer om kameravinkler og whatever, fordi det er langt mer press på damers utseende. Menn er nok noe mer opptatte av partners utseende enn omvendt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klart at alle vil vise sin beste side. men jeg har aldri hørt noe annet enn at de har sagt at jeg var mer sexy i virkeligheten enn på bildene. det samme er jo for menn. ingen av de jeg har møtt har hatt bilder som er dårlige liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har noe å lære! Mange menn på Tinder ha bilder tatt nedenifra, som sikter opp mot ansiktet, dvs. froskeperspektiv. Når bildet er tatt nedenifra mot ansiktet, så blir nesepartiet stort og dominerende, hvor man gjerne ser opp i neseborene. Ansiktet blir stort, og bakhodet veldig lite.

Anonymkode: 0ff2c...ef1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE fotogen, ser normalt sett helt forjævlig ut påbilder. Så når jeg får et fint bilde av meg selv så legger jeg DET ut. Men syns nå selv jeg ser allright ut i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...