AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Har så mye kokosmelk, men ikke noe kreativitet om dagen Er litt spinkelt med penger denne uken, så alt med kylling utgår. Har noe kjøttdeig i fryseren, endel div grillmat, skinkebiff og kjøtt generelt. Elsker sterk mat! Noen som har noen tips? Anonymkode: 88b30...35a
Gjest økonomifrue Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Kommer ikke på noen konkret oppskrift i farta. Men jeg bruker ofte kokosmelk i supper og gryteretter. Hva med å ta noe av kjøttet du har ig de grønnsakene du har og røre sammen til en gryterett?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 1 minutt siden, økonomifrue skrev: Kommer ikke på noen konkret oppskrift i farta. Men jeg bruker ofte kokosmelk i supper og gryteretter. Hva med å ta noe av kjøttet du har ig de grønnsakene du har og røre sammen til en gryterett? Har jo tenkt tanken, jeg klarer bare ikke å sette sammen noe Vanligvis glad i å eksperimentere med mat, men er helt tom om dagen. Sliter med å finne pålegg til brødskiva liksom Anonymkode: 88b30...35a
chouette Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Indisk daal(linsegryte) kjempegodt og rimelig https://coop.no/extra/tid--penger/har-du-ingen-daler-kan-du-lage-indisk-dal-til-middag/ 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Takk for tipset, men jeg klarer ikke linser. Har funnet ut sånn noenlunde hva det blir nå Anonymkode: 88b30...35a
penny_ Skrevet 22. september 2016 #6 Skrevet 22. september 2016 Her: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kokosmelk%20kj%C3%B8ttdeig%20oppskrift
Rumle Skrevet 22. september 2016 #7 Skrevet 22. september 2016 (endret) Du kan jo lage alle slags mulige curry-baserte gryter med det du har/liker. Eller du kan lage opp litt suppe og fryse ned porsjoner så du har utover høsten, masse gode norske grønnsaker nå som er billige http://www.thewholesomedish.com/go-baked-oatmeal-favorite-toppings/ jeg lager innimellom en variant av disse, og bytter da ut melk med kokosmelk, det blir godt og de er veldig greie å ha i frysen til frokost Endret 22. september 2016 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #8 Skrevet 22. september 2016 Takk for forslag😊 Igår ble det strimlet svinekjøtt med løk, hvitløk, gulrot, squash, champignon, babymais og blomkål som kokte i kokosmelk og et glass med currypaste (stekte kjøttet med løken først). Det var godt😍 Anonymkode: 88b30...35a 1
vikfand Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Tom kha er en thai suppe med masse kokosmelk. Bytt ut kyllingen med f eks kjøttboller du lager med kjøttdeigen din (kjøttdeig, 1 egg, raspa limeskall, hvitløk og chili er godt). Selve suppa skal ikke være veldig sterk her. Bytt ut galangal med ca 1/8 ingefær hvis du ikke finner galangal. Thailand sin versjon av risengrynsgrøt er desserten sticky rice som kan være morsomt å lage. Hvis du ikke finner en innvandrerbutikk med glutinous rice, så bruk vanlig grøtris eller risottoris. Du kan bytte ut mango med hvilken som helst frukt/bær/kompott som er litt søtt hvis du ikke finner moden mango.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Stek frosne grønnsaker med salt på Ha i kokosmelk når de har stekt 10min eller så Bruk kummin, gurkemeie, koriander, litt paprikakrydder Varm til melken er varm Anonymkode: 8a2be...7eb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Merker at jeg får svar fra nordmenn her ja Mat, spesielt asiatisk mat, skal være sterkt. Ikke norsk-sterkt, men det skal svi i munnen😍 Anonymkode: 88b30...35a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #12 Skrevet 22. september 2016 Du skrev ikke at maten måtte være sterk. Men det er uansett enkelt å få til ved å tilsette sterkt krydder e.l. Ser ikke ut som om noen av svarene har fokusert på at maten skulle være sterk Anonymkode: 8a2be...7eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå