Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)eg har startet å trene no og drikker protein shake men ingen er gode, alle dei eg har prøvd smaker pyton og de samme med protein barer. er de nokon som veit nokon oppskrifter på proteinshake, protein barer eller noko som inneholder san sirka 25 g protein.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo blande ut pulveret med litt flere ting og gjøre et helt måltid ut av det. Vær litt kreativ og finn smaker du liker 😄

Her er et eksempel på en shake jeg kan lage meg som jeg liker:

50g havregryn

50g valnøtter

2dl skummet melk

1dl eggehviter

1 egg (dropp denne om du frykter salmonella)

2 scoops vaniljewhey

1 beger proteinpudding

Det blir vel til sammen rundt 1000kcal uten at jeg gidder å finregne på det.

Som sagt bare finn ting som smaker greit og som passer makroene du skal ha i deg.

Er du sikker på at du i det hele tatt trenger proteinshake?

Skrevet

228 gram cottage cheese :) 

Anonymkode: dffed...fb2

Skrevet

Du kan bake med det, blande det i desserter- Kristine Weber og Linda Stuhaug har masse oppskrifter der proteinpulver er blant ingrediensene.

Men om du ikke liker smaken, spis mat! Eller drikk melk! Å finne matvarer med høyt proteininnhold greier du selv, les innholdsfortegnelsen. Vi aner jo ikke hva du liker. Men, det går an å få i seg nok protein uten proteintilskudd, eller tunfisk, eller kylling. Finn ut hvor mye protein matvarer du liker inneholder pr. 100 gram, og så spiser du mengden som tilsvarer 25 gram. Det er ikke avansert matematikk.

• Liker 1
Skrevet

Ikke veldig glad i ren proteinshake selv. Så om jeg ikke rekker å spise lager jeg en smoothie av det. Frosne jordbær, litt frossen spinat, magerkesam og jordbærprotein er det det går i for tiden 😊

Skrevet

Mange av de billigere proteinpulverene er ikke så fantastisk i smak, men ikke ille heller. De som er "dobbel chocolate" er vanligvis bedre. Jeg pleier å mikse 2 scooper sjokolade protein, en halv banan, 3-400ml melk/vann. Hvis det er et skikkelig dårlig proteinpulver så har jeg oppi litt o`boy også. 
Jeg kjøpte et sånn 5-phase proteinpulver, det var dyrere enn de jeg vanligvis kjøper (999kr for 4kg), men helt fantastisk i smak!
Det var altså milkshake deluxe hver dag! 
Pleier alltid å mikse det i en blender som har en slik beholder som jeg bare kan ta med meg ut på trening.

Skrevet

Hvem sier at kroppen din skal ha ekstra tilskudd av proteiner fordi du trener? Mye proteiner er ikke bra å innta for nyrenes funksjon. 

Anonymkode: 5edda...c74

• Liker 1
Skrevet

noen som noen protein shake som smaker bra da eller noen grønnsaker,fukt, eller noen småting som inneheld mykkje protiner da. eg bruker en protein shake fra nutramino den med sjokolade og banan smak og sjokoladesmaken er ok men banansmaken gjør meg litt kvalm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...