AdEm Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 (endret) Hei! Jeg har en stemor som har overkjørt meg med baby over lengere tid. Det siste besøket foregikk for 3mnd siden, syntes min stemor var "aggressiv" mot babyen min. Bl.a når baby gråt så klappet hun(5mnd) baby på magen (så ut som at ho gjorde det med kraft) og ville ikke gi henne til meg selv om babyen gråt. Hun dro babyen opp etter armene fra liggende stilling til å stå. Og fra ryggen til sittende stilling gjentatte ganger og babyen begynte å små gråte. Når vi skulle dra så ville hun ikke overlever baby og drøyer med å gå rundt i huset selvom baby gråt. Jeg ble selvfølgelig sur over denne oppførselen da det er ikke første gang dette skjer. Det gikk to uker før jeg turte å si hva jeg egentlig mente, og sa at hun ikke kan komme til oss hvis hun ikke behandler babyen vår på en ordentlig måte. Da ble det en stor sak ut av dette. I stede får å si " beklager" eller noe lignende så ble det ett helvette. Nå i dag 3mnd seinere, så er det forsatt slik at jeg snakker ikke med stemor. Ste mor er veldig fornermet og greier ikke å godta at jeg bestemmer. Hun føler seg utenfor sier faren min, men hun har enda ikke sagt ett ord. Hun forventer at jeg skal legge meg flat får hun, men det er jeg ferdig med. Jeg syntes det er en utrolig trist situasjon vi er oppi, og jeg vill gjerne at hun skal komme til oss. Men jeg er ikke den som skal beklage meg. Hun har ikke respekt mot oss i det heletatt. Noen råd til hva jeg bør gjøre med hele denne situasjonen? Endret 20. september 2016 av AdEm
Stjerneku Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 For familiefredens skyld kan det høres ut som en lur løsning å svelge noen kameler og møtes på halvveien. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 Si til faren din (virker som at han er mellommann her?) at hvis hun vil ha kontakt med baby så får hun behandle den slik som DU sier at den skal behandles. Det er din baby å du finner deg ikke i at en annen person skal gjøre som de vil når du poengterer at det ikke er greit Anonymkode: 642fe...ffb 5
Saphyria Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Ingenting. Det er din stemor som har feilet her vil eg tro (eg er ingen ekspert på barn, men ser for meg at det ikkje akkurat er ein hensynsfull behandling av ein baby), og det er ho som får legge seg flat, samt lære seg å høre etter når du gir beskjeder som gjelder ditt barn. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 3 minutter siden, Stjerneku skrev: For familiefredens skyld kan det høres ut som en lur løsning å svelge noen kameler og møtes på halvveien. Ærlig talt! Leste du overhode der det sto om hvordan hun behandlet barnet hennes!?! Her er det ikke snakk om å" svelge noen kameler". Som mor er set din plikt å stå opp for barnet ditt å være deres stemme! Her er faktisk det mest TÅPELIGE råd noen har gitt her inne, EVER!!! Sorry med når noen foreslår at noen skal få plage en baby for å bevare husfreden, blir jeg mektig provosert!!! Anonymkode: 79db3...6bc 7
AdEm Skrevet 20. september 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2016 7 minutter siden, Stjerneku skrev: 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Leste du overhode der det sto om hvordan hun behandlet barnet hennes!?! Her er det ikke snakk om å" svelge noen kameler". Som mor er set din plikt å stå opp for barnet ditt å være deres stemme! Her er faktisk det mest TÅPELIGE råd noen har gitt her inne, EVER!!! Sorry med når noen foreslår at noen skal få plage en baby for å bevare husfreden, blir jeg mektig provosert!!! Anonymkode: 79db3...6bc Si til faren din (virker som at han er mellommann her?) at hvis hun vil ha kontakt med baby så får hun behandle den slik som DU sier at den skal behandles. Det er din baby å du finner deg ikke i at en annen person skal gjøre som de vil når du poengterer at det ikke er greit Anonymkode: 642fe...ffb Takk for svar! Har vurdert å la det gå, men det er ikke aktuelt da jeg tror hun ønsker babyen min noe vondt. Har en veldig beskyttelse trang ovenfor henne(er ikke uten grunn).
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 Du er moren til barnet - ta ansvar! Den galne stemoren din skal ikke ha kontakt med barnet ditt! Anonymkode: cefa4...7bf 2
Stjerneku Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Leste du overhode der det sto om hvordan hun behandlet barnet hennes!?! Her er det ikke snakk om å" svelge noen kameler". Som mor er set din plikt å stå opp for barnet ditt å være deres stemme! Her er faktisk det mest TÅPELIGE råd noen har gitt her inne, EVER!!! Sorry med når noen foreslår at noen skal få plage en baby for å bevare husfreden, blir jeg mektig provosert!!! Anonymkode: 79db3...6bc Synes det er vel så tåpelig å gjemme seg bak AB og kalle andre tåpelige. Jada leste og svarte kort i forbifarten. At baby skal behandles bra er jo selvsagt. Men spørsmålet var om noen hadde tips for å løse en situasjon. Jeg forsto situasjonen som det som hadde oppstått i etterkant av stemors behandling av baby, og ikke selve behandlingen av baby. Om de skal begynne å omgås igjen og det å finne løsning på den situasjonen. Jeg tror ikke er det beste utgangspunktet for å finne en løsning med et flere måneders helvete som TS beskriver, dersom holdningen er at stemor ikke har respekt for dem. Jeg ville dessuten holdt baby fysisk unna stemor til hun kunne holde baby på en ordentlig måte slik mamma og pappa krever. 3
AdEm Skrevet 20. september 2016 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er moren til barnet - ta ansvar! Den galne stemoren din skal ikke ha kontakt med barnet ditt! Anonymkode: cefa4...7bf Helt enig med deg.
AdEm Skrevet 20. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 20. september 2016 Hva bør jeg gjøre med faren min som presser meg til å si unnskyld? Han tror fortsatt at han kan bestemme over meg og er utrolig slitsomt at han sier hva jeg skal gjøre. Jeg har satt ned foten og fortalt alt jeg mener om denne situasjonen. Men han vill ikke høre. Fyller år om 8 dager å er redd får at jeg får henne som "overraskelse" på døren.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #11 Skrevet 20. september 2016 3 minutter siden, Stjerneku skrev: Synes det er vel så tåpelig å gjemme seg bak AB og kalle andre tåpelige. Jada leste og svarte kort i forbifarten. At baby skal behandles bra er jo selvsagt. Men spørsmålet var om noen hadde tips for å løse en situasjon. Jeg forsto situasjonen som det som hadde oppstått i etterkant av stemors behandling av baby, og ikke selve behandlingen av baby. Om de skal begynne å omgås igjen og det å finne løsning på den situasjonen. Jeg tror ikke er det beste utgangspunktet for å finne en løsning med et flere måneders helvete som TS beskriver, dersom holdningen er at stemor ikke har respekt for dem. Jeg ville dessuten holdt baby fysisk unna stemor til hun kunne holde baby på en ordentlig måte slik mamma og pappa krever. Nå er du anonym også, regner med at du ikke heter Stjerneku på ordenltig, og AB'en sa ikke at du var tåpelig heller. Hun sa at det var et tåpelig råd. Du må skille snørr og barter her (altså person og sak). Behandlingen av babyen var uvettig. Og det tok to uker før TS turte å si noe om det og det er det det ble bråk ut i fra. Stemoren har ikke noe hun skulle sagt. Det er TS som er mamman. Jeg syns ikke hun skal legge seg flat eller be om unnskyldning. Så får stemoren bare føle seg utenfor da. Til hun skjønner at om hun vil ha noe med babyen å gjøre så får hun være "snill". Anonymkode: f2574...d6f 1
Biloba Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Det er jo egentlug ikke noe å diskutere. Baby som gråter, skal til mor/far. Mor/far bestemmer hvor grensene går i håndtering av baby. Den som ikke respekterer at foreldene bestemmer, får rett og slett ikke ta hånd om babyen. Har aldri opplevd at noen synes det er ok at de får barnet til å gråte, og ikke vil gi det til meg. En unnskyldning er kanskje litt mye å vente, hvis hun har tungt for det. Jeg hadde godtatt en forsikring fra far om at hun aksepterte deres regler, og gitt henne en ny sjanse. Hvis hun da demonstrerer at hun gjør som hun vil, så får hun ikke håndtere babyen. 2
Atea Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Jeg ville som en sa, holdt babyen fysisk unna stemor. Ville og sagt til faren min at dette ikke fungerer, men han ville aldri godtatt det han heller. Trøsten er jo at du vet at du ikke kan stole på henne og aldri la henne være barnevakt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå