Eigladjente Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 (endret) For bare noen få måneder siden ble jeg operert, og denne legen som opererte meg var veldig flink i jobben sin. For noen dager siden var jeg på sykehuset fordi jeg hadde time der, og såg denne legen som hadde operert meg Legen gikk rett forbi meg flere ganger. Hun så mye på meg, for hun kjente meg kanskje igjen (?) Men virket så sur, og smilte ikke eller noe. Hva tenker dere om dette, og hva bør en lege gjøre her? Si hei? Smile? Eller bare gå forbi og late som ingenting? Jeg mener at det er normalt at legen ikke sier noe osv, fordi det er faktisk en lege og ikke en som kjenner meg. Mens venninnen min mente at legen burde ha smilt i hvertfall. Endret 20. september 2016 av Eigladjente
Lofilteret Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Hun kjente deg sikkert ikke igjen 8
Honey Dew Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 En lege har et enormt antall mennesker å forholde seg til og hvis legen kun opererte deg, etter å kanskje ha snakket med deg i noen minutter, forstår en jo at legen ikke hilser da vedkommende ikke kjenner deg. 3
Gjest Sugemerke Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 De opererer flust av folk hver dag, det er slettes ikke sikkert hun kjente deg igjen og om hun gjorde det kan det hende hodet hennes var fullt av andre tanker. For min del kan de godt gå fordi å late som ingenting. Det er en lege, ikke min nye bestevenn.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Er ikke sikkert hun kjente deg igjen. Kanskje hun til og med så mye på deg fordi hun ikke kom på hvor hun hadde sett deg før, eller hun gikk i egne tanker og merket ikke at hun så på deg Anonymkode: 36a5b...68e 2
Rararara Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 Kanskje legen så du så kjent ut, men ikke klarte å plassere deg? Kanskje legen ikke var sur men bare så sånn ut? (Jeg ser ganske sur ut selv hvis jeg ikke smiler.. Hender noen mistolker meg som sur, dessverre.) 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 Hun kjente deg nok ikke igjen. Ikke les så mye i ting. Anonymkode: 380b7...d84
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 Det kan være at du ikke ble gjenkjent, siden det er mange pasienter å forholde seg til, men siden en lege har taushetsplikt er man veldig avventende med å hilse på pasienter o.l. man møter på gata, eller i sykehuskorridorer. Det er ikke alle pasienter som ønsker at andre skal vite at de har vært inne til operasjon etc., og hvis du var i følge med andre og ikke hilste selv, var hun forsiktig med å være den første til å vise at hun gjenkjente deg. Min bror er lege, og han hilser aldri på pasienter han møter på gaten osv. før de hilser først. Anonymkode: 75c72...1c8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 Helsepersonell har ikke lov til å hilse eller gi seg til kjenne overfor pasienter, uten at pasienten først tar kontakt utenfor pasient/lege m.fl. forhold. Derfor vil aldri en profesjonell lege hilse på deg i den settingen du nevner. Ved å være den første som tar kontakt når man kjenner en pasient som helsepersonell, så bryter man taushetsplikten. Anonymkode: 38ea9...81b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #10 Skrevet 20. september 2016 1 time siden, Eigladjente skrev: For bare noen få måneder siden ble jeg operert, og denne legen som opererte meg var veldig flink i jobben sin. For noen dager siden var jeg på sykehuset fordi jeg hadde time der, og såg denne legen som hadde operert meg Legen gikk rett forbi meg flere ganger. Hun så mye på meg, for hun kjente meg kanskje igjen (?) Men virket så sur, og smilte ikke eller noe. Hva tenker dere om dette, og hva bør en lege gjøre her? Si hei? Smile? Eller bare gå forbi og late som ingenting? Jeg mener at det er normalt at legen ikke sier noe osv, fordi det er faktisk en lege og ikke en som kjenner meg. Mens venninnen min mente at legen burde ha smilt i hvertfall. Man er ofte ikke så veldig blid når man har vært på jobb kontinuerlig i nesten ett døgn, og din arbeidsuke allerede har overskredet 85 timer. Pasienter skjønner ikke at leger ikke har vanlige arbeidstider, og at en arbeidsuke som er planlagt til 50 timer fort blir til mellom 60-90 timer. Hvor mange timer jobber du pr. uke, ts? Er du veldig blid når du har vært på jobb sammenhengende i over et døgn? Anonymkode: 30a6e...ed2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå