AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Mor møtte ikke opp på mekling. Mor ønsket ikke å mekle med advokater så nå tas det ut stevning. Jeg har ikke snakket med advokaten min hvordan prosessen er videre - er det noen her som har vært oppi dette med stevning som kan fortelle? Anonymkode: 60be1...cbd
stan Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Hva gjelder saken? Er det en skilsmissesak? Hva er målet? Hva ønsker du å oppnå med stevningen?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 1 minutt siden, stan skrev: Hva ogelder saken? Er det en skilsmissesak? Hva er målet? Hva ønsker du å oppnå med stevningen? Beklager. Ønsker mer samvær med barna. Anonymkode: 60be1...cbd
stan Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Prosessen vil avhenge både av alder på barna, samarbeidet mellom dere foreldre og historikken. Barnefordelingssaker i tingretten vil vanligvis ha en serie for-møter / rettsmøter. Der vil dommer sette seg inn i saken og prøve om det går an å komme til en enighet. Ofte vil det oppnevnes en sakkyndig, gjerne en barnepsykolog, som vil kunne samtale med barna, eller bistå på andre måter. Litt avhengig av alder på barna. Dommer kan ønske selv å snakke med barna. Det hele med tanke på hva som er det beste for barna. Om det ikke er mulig å komme til enighet går saken til hovedforhandling (rettssak) og dom. Regn med et halvt år fra stevning til dom, gjerne et år.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Takk for svar :-) Anonymkode: 60be1...cbd
stan Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar :-) Anonymkode: 60be1...cbd Det er mulig å gjøre det uten advokat. Ta kontakt med tingretten i ditt distrikt.
regine Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 10 timer siden, stan skrev: Det er mulig å gjøre det uten advokat. Ta kontakt med tingretten i ditt distrikt. Men det er langt fra å anbefale, de fleste som gjør det uten advokat taper. Skal man først sette i gang en så vidt omfattende og krevende prosess er det mye lurere å involvere profesjonelle fra starten.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 2 timer siden, regine skrev: Men det er langt fra å anbefale, de fleste som gjør det uten advokat taper. Skal man først sette i gang en så vidt omfattende og krevende prosess er det mye lurere å involvere profesjonelle fra starten. Jeg har advokat. Mor har ikke tatt kontakt med en enda så hun har svart selv tilbake, men regner med hun gjør det nå Anonymkode: 60be1...cbd
stan Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 4 timer siden, regine skrev: Men det er langt fra å anbefale, de fleste som gjør det uten advokat taper. Skal man først sette i gang en så vidt omfattende og krevende prosess er det mye lurere å involvere profesjonelle fra starten. Helt enig. Jeg gjorde en mellom ting. Jeg hadde en advokat som juridisk rådgiver, ikke som sakfører, fra starten. Da ser det ut overfor retten og motpart at jeg gjør det selv. Slik gjorde jeg det under for-møtene, i et forsøk å holde konfliktnivået lavere. Men når disse innledende rettsmøtene ikke førte fram, så stilte jeg med advokat under hovedforhandlingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå