AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Halloen! Jeg går fortiden på et stroppekurs og krankurs i fht jobben. Uansett hvor mye jeg pugger og leser på disse tabellene for kjetting og fiberstropper- er jeg helt grønn. Noen her som kan hjelpe meg litt med utregninger? Feks, Man skal løfte en last på 6 tonn. Arbeidsvinkel er 45 grader. Løftet er snaret og usymmetrisk. Man bruker et firepart kjettingredskap (grade 80). Hva blir minste dimensjon ? A) 11 mm B) 13 mm C) 10 mm D) 16 mm Hvordan kom du fram til svaret? Anonymkode: aa52a...f93
stan Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halloen! Jeg går fortiden på et stroppekurs og krankurs i fht jobben. Uansett hvor mye jeg pugger og leser på disse tabellene for kjetting og fiberstropper- er jeg helt grønn. Noen her som kan hjelpe meg litt med utregninger? Feks, Man skal løfte en last på 6 tonn. Arbeidsvinkel er 45 grader. Løftet er snaret og usymmetrisk. Man bruker et firepart kjettingredskap (grade 80). Hva blir minste dimensjon ? A) 11 mm B) 13 mm C) 10 mm D) 16 mm Hvordan kom du fram til svaret? Anonymkode: aa52a...f93 Dette kan jeg ikke, men i fra tabellen vil du vel finne bruddstyrke til ulike dimensjoner av kjetting? Hva betyr det at arbeidsvinkel er 45 grader? Og hva betyr snaret? Hvis det betyr det jeg tror, så trenger du en kjetting som tåler 0,7 * 6 tonn, ca 4 tonn. Men jeg kan ta helt feil.
tdm900 Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halloen! Jeg går fortiden på et stroppekurs og krankurs i fht jobben. Uansett hvor mye jeg pugger og leser på disse tabellene for kjetting og fiberstropper- er jeg helt grønn. Noen her som kan hjelpe meg litt med utregninger? Feks, Man skal løfte en last på 6 tonn. Arbeidsvinkel er 45 grader. Løftet er snaret og usymmetrisk. Man bruker et firepart kjettingredskap (grade 80). Hva blir minste dimensjon ? A) 11 mm B) 13 mm C) 10 mm D) 16 mm Hvordan kom du fram til svaret? Anonymkode: aa52a...f93 Burde ha visst det, men finnes det ikke tabell på nett du kan bruke? Har aldri regnet det ut... Men fra 45grader og mer blir det fort svakere
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 8 minutter siden, tdm900 skrev: Burde ha visst det, men finnes det ikke tabell på nett du kan bruke? Har aldri regnet det ut... Men fra 45grader og mer blir det fort svakere Anonymkode: aa52a...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå