Gå til innhold

snøkaos

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvert år skjer det samme

når den første snøen faller blir det fullstendig kaos på veiene i oslo

fordi folk ikke klarer å skifte til vinterdekk i tide

idioter!

jeg blir provosert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som provoserer mest er at VG og Dagbladet har det som førsteside-stoff,...akkurat som om snø er noe nytt i Norge :roll::roll:

Skrevet
... de kan skylde seg sjøl!

:hoho:

Ja, men det er utrolig at de aldri lærer. :roll:

Skrevet
... de kan skylde seg sjøl!

:hoho:

selvfølgelig

det er ikke noe synd på dem..

men det som provoserer meg er at det kan gå utover andre

Skrevet
Det som provoserer mest er at VG og Dagbladet har det som førsteside-stoff' date='...akkurat som om snø er noe nytt i Norge :roll::roll:[/quote']

Det er vel ikke sneen som er noe nytt, men det er da ganske latterlig og patetisk at det hvert år blir samme kaos straks sneen kommer. Dette er jo ikke engang skikkelig snøvær!

Gjest Anonymous
Skrevet

synes det er blitt en årlig tradisjon dette her jeg, så jeg bare ler av det hele og koser meg her jeg sitter... nordmenn akkurat som om vi ikke er vant til snø! sitter å titter ut av vinduet mitt og ser rett på e6 hvor folk sliter som bare rakkern! jeg bare ler jeg, nesten litt koslig;)

Skrevet

Hørte nylig på radio at det skulle komme ca 10 cm tilsammen innen i morgen tidlig. og de anbefalte folk å ta med seg SPADE når de skulle ut med bilen... Seriøst!

ha ha :hoho:

Skrevet

Er vel ikke bare i Osloområdet det har vært kaos, har da lest om kaos både i Bergen og Trøndelag. I Oslo er det også mye langdistansetrafikk fra utlandet som desverre preger veibildet (mye ferger og kort til Sverige).

Da det første snøfallene kom i Tromsø for en stund siden var det også meldinger omkaos, blir ikke blåst like mye opp pga rammer ikke like mange folk. Husk at ca 1-2 mill bor på østlandet...

Forøvrig: De som ikke har vært forberedt på dette må være dumme. Var jo tilogmed meldt snø...

Skrevet

Hørte nylig på radio at det skulle komme ca 10 cm tilsammen innen i morgen tidlig. og de anbefalte folk å ta med seg SPADE når de skulle ut med bilen... Seriøst!

ha ha :hoho:

10 cm kan være kjipt om du står lukeparkert med sommerdekk, og må flytte deg for å få skiftet...

Gjest Anonymous
Skrevet

har et viktig jobbintervju imorgen tidlig kl 08 hvor jeg kun har bussen som et fremkomstmiddel... lurer på hvordan det skal gå! kjipt å komme for sent der! men bussene skulle vel klare å holde seg oppegående til tross for dette været? har beregnet 30 min i tid, når det vanligvis tar 10....?? er litt små bekymret..

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk ikke har fått det med seg at det kan komme snø i Norge! Og hadde det kommet snø og jeg hadde sommerdekk på bilen så hadde jeg jo aldri kjørt den.

Årets første snø kom hos oss i dag. Jeg skulle treffe en venninne for rødvin og en god latter, men tror du det kom noen buss? Ikke på mange timer og ennå så skal de gå hvert 15. minutt. Bare fordi vi har en sabla lang bakke opp til bydelen vår så sto stort og smått på tverra.

Ingen latter på meg i dag da. Når skal folk lære? (Jada, jeg har allerede vinterdekk på bilen min)

Skrevet
har et viktig jobbintervju imorgen tidlig kl 08 hvor jeg kun har bussen som et fremkomstmiddel... lurer på hvordan det skal gå! kjipt å komme for sent der! men bussene skulle vel klare å holde seg oppegående til tross for dette været? har beregnet 30 min i tid' date=' når det vanligvis tar 10....?? er litt små bekymret..[/quote']

Da ville jeg gått...

Skrevet

Forbanna møkkabusser!

:evil:

Måtte ta t-bane, tog og taxi for å komme meg hjem fra skolen... :evil: :evil:

Skrevet

I morgen skal jeg gå til jobben og le av alle dem som står i kø langs Ringveien. Det gjør jeg hvert år når det første snøfallet kommer. Det er jo like håpløst hver gang. Hvorfor har ikke folk lagt om til vinterdekk for flere uker siden?

Skrevet

Jeg HATER fra nå av vinteren!

(noen som sa"ikke skikkelig snøvær engang?" Da må du antakelig være fra en plass med enormt mye mer snø. På mitt hjemsted og på deler av østlandet, er det faktisk ikke alltid like mye snø, og da blir dette egentlig i meste laget for min del)

Jeg har nå stått og venta på buss og hutret i lange tider! Måtte ta trikken tilbake til Grünerløkka fra Storo, for så å ta trikk, skifte på Aker brygge, for så å komme hjem til Bærum og endelig dumpe ned i sofaen. Fader å!

- Håper bussene begynner å gå i morgen.

Forøvrig synes jeg de som har ansvar for brøyting og sanding/salting kunne se å få rompa i gir! Makan! Dette gjentar seg hver år. De har så god tid, må vite :frustrert:

::grue seg til å gå til jobben::

diddi: hvorfor skal folk skifte FOR tidlig ? Har man piggdekk, må man jo betale seg ihjel her i området i allefall. Piggfritt er ikke så dunderbra har jeg hørt, og om alle skulle kjørt piggfritt ville jo snøen bli helt polert etterhvert. Du MÅ i de fleste tilfeller ha pigger om en skal komme opp kronglete og glatte bakker med slikt vær...

Skrevet

Osloområdet er slik at mange bor på åser og oppi bakker. Der jeg kommer fra kommer man seg ikke hjem med piggfritt. Piggdekk er must.

Piggdekk er dyrt i Oslo, og heller ikke sunt. Ligger et brunt lokk over Oslo hele vinteren, Oslo ligger i en dump med åser på alle kanter som holder forurensningen på plass. ikke bra.

Skrevet

De har jo varslet denne snøen siden senest i går kveld. Helt utrolig at det da skal komme som et sjokk hvert år. Vi gikk bare og ventet og kikket ut av vinduet, og så lavet det ned!

Da sprang jeg og 4 åringen ut og fant frem snowraceren. Kjempegøy!! :hoho:

Skrevet

Helt utrolig at damen i Oslo Sporveier kaller 10 cm snø i Norge i andre halvdel av november for FORCE MAJEURE... Force Majeure er ekstreme værsituasjoner som vulkanutbrudd og orkaner, samt krigssituasjoner etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...