AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Hver gang jeg ser ei blond norsk jente eller gutt på gata så blir jeg stolt. Blondt hår og blå øyne. Da tenker jeg de er meget viktige for å opprettholde det urnorske. Ekte nordmenn liksom. Er dette rasistisk? Anonymkode: 5303d...5d9
EvaLena Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 Hva føler du hvis du ser en med brunt hår og blå øyne? Brunt hår og brune eller grønne øyne? MEN allikevel norsk slekt fra tiden Norge ble kristnet 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Jeg tenker at du ikke tenker veldig langt for for alt du vet de kan være fra et annet land, ikke norske. Anonymkode: ff1f1...094 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 9 minutter siden, EvaLena skrev: Hva føler du hvis du ser en med brunt hår og blå øyne? Brunt hår og brune eller grønne øyne? MEN allikevel norsk slekt fra tiden Norge ble kristnet Føler ikke den samme stoltheten. Må ha blondt hår og blå øyne. Spesielt stolt blir jeg når jeg ser blonde barn, for da vet jeg de garantert ikke har farget håret. Anonymkode: 5303d...5d9
altflyter Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 Tenker du det samme om de har bleika håret? Du er ikke rasistisk tenker jeg. Kanskje litt rar bare
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler ikke den samme stoltheten. Må ha blondt hår og blå øyne. Spesielt stolt blir jeg når jeg ser blonde barn, for da vet jeg de garantert ikke har farget håret. Anonymkode: 5303d...5d9 Så du er ikke stolt av nordmenn som farger håret? * Må kommentere like dumt tilbake * Anonymkode: ff1f1...094 2
EvaLena Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler ikke den samme stoltheten. Må ha blondt hår og blå øyne. Spesielt stolt blir jeg når jeg ser blonde barn, for da vet jeg de garantert ikke har farget håret. Anonymkode: 5303d...5d9 Synd for deg at du ikke fikk være med i Himmler og Mengele sin krets under 2 verdenskrig. Må føles utrolig sårt for deg når ekte norske mennesker kan være brunhåret og brunøyde. Jeg er selv en person som du føler "stolthet" for, men føler meg ikke mer ekte enn feks mørkhårede. Du høres en smule syk ut Endret 20. september 2016 av EvaLena 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #10 Skrevet 20. september 2016 Hva har du selv da ts? Anonymkode: c76db...a7c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #11 Skrevet 20. september 2016 Den gledesballongen kommer til å sprekke den dagen de kommer til å forelske seg i en som har mørkt hår eller har brune øyne. Anonymkode: 857a3...ef1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #12 Skrevet 20. september 2016 Ok. For å sette det hele på spissen. Føler dere stolthet om dere ser en somalier med sort sort hud. Yess...dette er Ola Nordmann? Føler jo det er endel hyklere der ute. De sier...så rasistisk. Men hvor mange av de har ekte venner med sort hud? Anonymkode: 5303d...5d9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #13 Skrevet 20. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. For å sette det hele på spissen. Føler dere stolthet om dere ser en somalier med sort sort hud. Yess...dette er Ola Nordmann? Føler jo det er endel hyklere der ute. De sier...så rasistisk. Men hvor mange av de har ekte venner med sort hud? Anonymkode: 5303d...5d9 Vi ser bare mennesker vi, og tenker ikke noe mer over det. Anonymkode: 857a3...ef1 4
sol87 Skrevet 20. september 2016 #14 Skrevet 20. september 2016 Jeg synes det er merkelig å være stolt over noe en selv ikke kan styre. Man blir født med lyst hår og gjør ingenting for å oppnå det. Jeg føler stolthet når noen gjør noe skikkelig bra for samfunnet eller for andre. 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #15 Skrevet 20. september 2016 Du er kun rasist hvis du tenker at disse personene med blå øyne og blondt hår er mer verdt enn andre. Det må da være helt innafor å være stolt av egen etnisitet, samt ønske om å bevare egen stamme. Anonymkode: 4d586...7bd
Bloggleser1 Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Rasistisk? Nei, dette handler jo mer om preferanser.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #17 Skrevet 22. september 2016 Urnorsk? Ekte nordmenn? Dette vet du basert på utseendet? Du er ikke interessert i det norske nei, du er i likhet med Hitler kun interessert i blondt hår og blå øyne. Anonymkode: 72929...718
powpow Skrevet 30. september 2016 #18 Skrevet 30. september 2016 Rasist? Vet ikke. Sært? Veldig! Dette minner meg om en fyr jeg var sammen med, som gjerne ville vite hvor mørk etterveksten min egentlig var bak det blonde håret, da hans mormor hadde preferanser om at han skulle være sammen med ei ekte blond jente for å holde det arisk. Sjeldent blitt så satt ut. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. september 2016 #19 Skrevet 30. september 2016 På 20.9.2016 den 18.24, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg ser ei blond norsk jente eller gutt på gata så blir jeg stolt. Blondt hår og blå øyne. Da tenker jeg de er meget viktige for å opprettholde det urnorske. Ekte nordmenn liksom. Er dette rasistisk? Anonymkode: 5303d...5d9 Så en brunette eller rødhåret etnisk norsk, er ikke ekte nordmann i dine øyne
Marie90 Skrevet 30. september 2016 #20 Skrevet 30. september 2016 Det er menneskelig biologi å føle seg "nærmere" de som likner en selv og til en viss grad ville opprettholde dette. Dette er ikke unikt for de med lys hud og blå øyne. Alle mennesker har en primitiv "stammetankegang" i seg, dog det er sjelden den kommer til uttrykk. Ettersom hvite stort sett har vært de mer priviligerte, er det spesielt uakseptabelt å snakke høyt om det. Men dersom du var flue på veggen i et innvandrerhjem, ville du hørt mange 'rasistiske' utsagn (ærlige innvandrere kan bekrefte dette). I mange områder i verden er det enda mer utbredt at man ikke vil at barna skal "blande" seg med andre, spesielt i områder der det har vært krig og konflikt mellom ulike grupper. Dette er en stor del av årsaken til at sosialisme fungerer bedre i homogene land enn land som er sterkt blandet. Mennesker er mer komfortable med å spytte inn til fellesskapet når fellesskapet består av mennesker som oss selv. Jo mer blandet samfunnet er, jo mer kritiske blir mennesker til å bidra til et fellesskap. Ingen av disse tingene er politisk korrekt å snakke om, men ja - mennesker føler en sterkere omsorg for de som likner en selv enn de som ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå