Gå til innhold

Nyfødtfotografering - ikke helt etter planen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var til nyfødtfotografering i dag med vår sønn på 8 dager. Planen var å ta noen sovebilder, og han sover vanligvis som en stein hele dagen. Men i den settingen våknet han plutselig veldig, og skrek seg egentlig gjennom hele seansen. Stakkar lille <3 Vi måtte bare bestille en ny time. Hvordan har dere andre gjort dette? Har dere noen gode råd for å få babyen rolig til fotograferingen?

Anonymkode: ba4fe...d7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var dere hos en erfaren nyfødtfotograf? (Det er en ganske annen jobb med nyfødtfoto enn annen foto). Vi har vært med begge våre barn til nyfødtfoto, 2 forskjellige fotografer og hos begge var det kun fotografen som ordnet med baby og roet (bortsett fra ved amming). De hadde begge et utrolig håndlag med baby og klarte å roe ned mye bedre enn oss. Vår første brukte lang tid før han sovnet godt nok. Kanskje halvannen time. Vi brukte altså god tid og gjorde alt på babyens premisser. Det var satt av 2-4 timer, så god tid til kos og mat. Fotografene bysset, nynnet og sang og gjorde alt i heeelt rolig tempo mens vi holdt oss i bakgrunnen. Håper det går bedre for dere ved neste time.

Skrevet

Det var et fotostudio som driver med all type fotografering. De annonserer også for nyfødtfotografering, men fotografen håndterte ikke babyen i det hele tatt, det var det jeg som gjorde. Det var satt av 2 timer, men babyen fant virkelig ikke roen. Så ble sikkert jeg litt stresset av at tiden gikk fra oss, og babyen merket helt sikkert det, for han ble bare mer og mer urolig. Syntes så synd på ham også oppi det hele. 

Skrevet

Vi slet litt med det samme selv nå nylig, så om noen har gode tips tar jeg gjerne imot. Vi må også ta fotograferingen på nytt. Babyen ville rett og slett ikke sovne, og gråt hver gang vi la han ned. Stakkar liten <3

Skrevet

Er det virkelig så viktig med de bildene?

Anonymkode: 42358...573

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så viktig med de bildene?

Anonymkode: 42358...573

Samme tenker jeg.

Om babyen ikke liker det så får en droppe bilder - babyen har just ligget inni magen og da er det ikke så rart om mye inntrykk og ubehagelige posisjoner de ikke ønsker ligge i gir ubehag. 

Jeg skjønner at man utsetter ungene for ubehag av medisinske grunner, men bilder og pynt får nesten vente.

Anonymkode: b739d...0af

• Liker 1
Skrevet

Går det ikke så går det ikke tenker jeg. Det viktigste er selvsagt babyen. Men det virker som om stedet ikke har mye erfaring med nyfødtfoto mtp den korte tiden og at fotografen ikke håndterte baby. Det er jo sååå viktig at de vet å roe baby i den settingen de trenger for å fotografere. Det synes jeg har vært så flott de gangene vi har vært ihverfall... Men det er klart - selv med gode forutsetninger så kan jo ting gå på tverke... En baby er jo tross alt ikke lik en annen og har også forskjellig humør og form fra dag til dag. Hvis jeg var deg og det er mulighet for det ville jeg kanskje vurdert en annen fotograf. De vi har vært til fotograferte også andre enn nyfødte, men hadde spesialisert seg først på nyfødt og baby... 

Skrevet

Vi har vært med alle våre tre (var med minstejenta i går), første gikk det best med og vi tok mye bilder, nummer to fikk vi noen bilder men ikke så mange siden han ikke roet seg, i går gikk det ok.. Brukte myyye tid før baby roet seg nok, hun sovnet tidlig men skvatt ut med armer og bein ved lyder osv.. 

Jeg tenker at man får gjøre det om det går, får man det ikke til så får man heller ta babybilder når baby er et par mnd eller noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...