Gå til innhold

Hjelp! Har du tips til en familie på 5 som plutselig fikk høstferiefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ALDRI fått høstferie av jobben før, men igår fikk jeg beskjed om at jeg allikevel kunne få fri. For første gang har vi alle fri uke 40! (Meg, min mann og 3 barn på 16,13 og 8 år).

Vi kunne tenke oss å overraske barna med en fin høstferie - men med så kort tid og vi er ikke veldig gode hverken på planlegging eller å finne ut av hvor vi kunne dratt - så her trenger vi hjelp! Vi er ikke veldig reisevante, da sommeren nesten alltid tilbringes på familiens sommerhytte.

Men nå vil vi reise! Både storby og sol/varme frister, så begge deler kan være aktuelle. Vi har feks aldri vært i England/London  -noen gode tips her? Eller andre storbyer for en familie?

har søkt litt på restplass.no, men blir bare mer rådvill over "tilbudene" til syden som viser seg å være halvdårlige hoteller med ugunstig plassering.

Eneste forbeholdet er at vi ikke ønsker å dra til Tyrkia. Alle har pass. Noen gode tips/råd??

Anonymkode: c6ce4...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke har vært på familietur til London før, kan dette være veldig gøy for alle! Ville valgt et fint hotell, kanskje med svømmebasseng, i tilfelle dårlig vær. Vi var der med barna i vår, og storkoste oss. Bare det å ta londonbuss var kjempestas for barna. Det er en drøss med barnevennlige ting å gjøre som også er gøy for voksne - Natural history museum, London eye, Harry Potter-senteret, båt til Greenwich og tilbake... Man kan ta en dagstur met tog til Brighton og vandre på piren og se på tivoliet der. Mange kjente landemerker og sightseeing-mål som de har sett på film/i bøker før, og barna får praktisert engelsken. :) Så går det flere musicaler eller andre show som er egnet for barn. Barna våre snakker masse om London og vil gjerne tilbake dit.

Min familie drar til Gran Canaria denne høstferien. Det blir en engangsforeteelse, for det var KJEMPEdyrt.......

Anonymkode: b58c7...09d

Skrevet

Tusen takk!! Dette hørtes veldig bra ut! Skal sjekke opp ikveld :)

Anonymkode: c6ce4...35e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...