catsandknitting Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Hei! Den stakkars pusekatten min har fått orm (den hadde kastet opp på teppet i natt), og jeg er ikke helt sikker på hvor i Trondheim jeg kan få tak i ormkur? Jeg må vel på veterinær og få resept og så gå på apoteket. Er det noen som har en veterinær å anbefale? Er ganske ny til det å ha kjæledyr i Trondheim, og vet ikke helt hvor det er best å gå. Tenker å bruke veterinæren til kastrering og chipping når katten blir gammel nok til dette.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Jeg har brukt veterinæren ved Voll studentby til min katt, det var kort ventetid og de var hyggelige der. Jeg har ikke erfaring med andre veterinærer i Trondheim Anonymkode: 8b274...77a
Salka Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 Du må ringe veterinæren og få resept, ja. Holder som oftest bare å ringe når man skal ha markkur. Bor du nære grensa får du det reseptfritt på apotek. God bedring til pusen! Du bør forresten ikke ha den ute før den er et år gammel pga stedsans og sånt. Ville heller ikke hatt den ute før den er kastrert og chippet.
catsandknitting Skrevet 20. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2016 51 minutter siden, Salka skrev: Du må ringe veterinæren og få resept, ja. Holder som oftest bare å ringe når man skal ha markkur. Bor du nære grensa får du det reseptfritt på apotek. God bedring til pusen! Du bør forresten ikke ha den ute før den er et år gammel pga stedsans og sånt. Ville heller ikke hatt den ute før den er kastrert og chippet. Jeg har ikke hatt den ute uten at jeg har vært med, 8og da bare i korte perioder (typ en halvtime eller noe). Hun har ikke spist noe rart når hun har vært ute. Tror hun har fått orm fra mora eller den andre katta som bodde før jeg fikk kattungen. Har bare hatt den i en uke. takk for tips uansett:)
Salka Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 17 minutter siden, catsandknitting skrev: Jeg har ikke hatt den ute uten at jeg har vært med, 8og da bare i korte perioder (typ en halvtime eller noe). Hun har ikke spist noe rart når hun har vært ute. Tror hun har fått orm fra mora eller den andre katta som bodde før jeg fikk kattungen. Har bare hatt den i en uke. takk for tips uansett:) Bra. Jeg bare nevnte det siden mange ikke vet det. Kan ha fått det fra moren, ja. Kan også ha fått det fra deg om du har gått inn med sko og hatt med deg noe larver under skoa som den har snust på. Ekkelt er det uansett, men blir fort borte når den får markkur. Bare hyggelig. Og gratulerer så mye med pus! Katter er fantastiske dyr! Selv har jeg en fin, liten flokk på 4 stk.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 1 time siden, catsandknitting skrev: Jeg har ikke hatt den ute uten at jeg har vært med, 8og da bare i korte perioder (typ en halvtime eller noe). Hun har ikke spist noe rart når hun har vært ute. Tror hun har fått orm fra mora eller den andre katta som bodde før jeg fikk kattungen. Har bare hatt den i en uke. takk for tips uansett:) Huff, det samme opplevde jeg med etter en uke med pusekatten min, og da lærte jeg meg viktigheten av ormebehandling av kattunger. Hun kastet opp en sjokkerende stor dam av ormer, og jeg ble virkelig helt vettskremt av det. Grøss. Jeg har vært vant til bendelorm hos katt fra tidligere, men rundorm var noe nytt for meg. Anonymkode: a0812...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå