AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Unghunden blir belønnet med leke (en slik med sauepels på strikk og gjerne en ball i enden) på øvelser der fart er viktig og belønningen er viktig, for eksempel innkalling. Han blir superivrig, noe som er bra da han pga belønningen kan kalles inn fra hva som helst. Når jeg skal belønne han bommer han iblandt på leken og er borti meg. Tennene er nå skarpe og jeg sitter med litt blåmerker på hendene. Han er jo selvsagt ute etter leken og med en gang kan får med seg at han ikke har leken så slipper han/tar leken istedenfor. Er litt usikker på hvordan jeg skal løse det problemet, noen som har noen tips? Anonymkode: 49681...540
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Når du belønner for du han til sitte rolig, når han skal ta i mot leken, tren på at han skal ta den mot uten glefsing, han kan kun ta den når du sier vær så god-når han glefser trekk belønningen tilbake og si nei, og gjør det helt til han roer seg ned og tar i mot leken rolig. Anonymkode: 6d556...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå