Gå til innhold

Forsoning med utro eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare en lang historie kort; 
Sammen med damen i 10 år. Siste årene har det vært mindre og mindre kjærlighet, men fremdeles et veldig godt vennskap. Hun dro på masse turer med venninnene sine, veldig ofte til en spesiell by i Europa. Så finner jeg ut at hun har drevet å knullet på en fyr der borte. 
Det gjorde ubeskrivelig vondt, klarte knapt å puste, bare vandret hvileløst rundt på gaten i dagevis. Jeg stolte 100% på henne, og så henne som min beste venn, og selv om jeg visste at forholdet vårt trengte å ende så ville jeg ikke at det skulle ende slik; med at jeg finner ut at hun er et upålitelig, hyklersk og falskt menneske.10 år sammen, og hun har tatt fra meg alle de gode minnene,alt vi hadde føles som en løgn. Jeg vet ikke hvor mange hun har ligget med på den tiden, men er nok en del. Det som gjorde situasjonen enda verre var at hver gang vi treffes i ettertiden så var hun så iskald, sa klart ifra at hun ikke angret eller skammet seg, hun virket ganske stolt faktisk. Hun sa ting som ; "han er så fantastisk, har aldri følt så sterkt for noen før".  Jeg var helt nedbrutt i tårer, og hun sto over meg med et stramt uttrykk og sier  "jeg kommer ikke til å grine noen krokodilletårer for deg altså".Jeg har aldri vært noe annet enn snill med henne i alle våre år sammen. 
Hadde alltid tenkt at når det ble slutt så kom vi til å holde en god kontakt og tone gjennom sosiale medier og in-person,siden vi har så mye felles, men hun har tatt fra med dette.

Det er et år siden nå, men tenker fremdeles mye på henne. Hun er i forhold med han som hun var utro med nå. Jeg klarer aldri å tilgi henne , men føler for min egen del at kanskje jeg burde treffe henne å snakke. Kanskje se at hun ikke er den fæle personen hun har vist seg å være, kanskje se etter om hun har noen bra sider. Det er ikke bra for meg å hate henne, for henne har det ingenting å si, det går utover meg. Har ikke noe jente i livet for tiden, men når jeg har hatt det så har jeg ikke tenkt så mye på henne, mer når jeg er alene. 

Det er selvsagt ikke snakk om at jeg har lyst å finne tilbake til henne, men bare prøve å treffe henne å snakke. Noen som har noe erfaring med dette , anbefalinger ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

By gones. Leave it. Du sier selv at hun ikke utviser noen anger. Det vil bare frustrere deg mer.

• Liker 4
Skrevet

Som Silfen sier. Du ønsker nok helst å se anger hos henne fordi det vil gi deg en liten boost. Men dessverre så vil du nok ikke få dette. 

Jeg opplevde det samme som deg og når jeg da ønsker å forsone meg med fyren i ettertid, så var han bare kald. Og det såret ble dratt opp igjen og tok lengre tid å gro. 

Du høyes ut som en bra og god mann. Hev ditt hode og gå ut og finn en jente som vil ta vare på deg og være din. Det fortjene du. 

Anonymkode: d89da...b6d

• Liker 1
Skrevet

dama har tydelig demonstrert at ho gir en god faen i deg og det dere hadde sammen i 10 år. Tror du virkelig det har endret seg nå som dere ikke har hatt kontakt på 1 år?
kom deg ut på markedet og møt ei ny dame, vil gjør alt mye bedre for deg.

og sånn helt sist: aldri vær the nice guy. du blir alltid brent i lengden av det. det blir for trygt & kjedelig for damene.

Skrevet

Drit i henne og kom deg ut av "hat"-sonen og over i "likegyldighet"-sonen.

Jeg har selv vært den andre fyren for ei dame gjennom 9 år og hennes mann vet om det. Makan til manglende ryggrad hos han. Ikke vær som han. Stå opp for deg selv og gi fullstendig fan i henne.

Skrevet

Ser ut som du er den underlegne og hun den overlegne i dette ex-forholdet. Du ser også ut til å slite med endel mentale problemer som gjør at de egentlig ikke vet ditt beste når det gjelder psyko damer.

Anonymkode: b253f...3f2

Skrevet

Enig med POM (personene over meg) let it go! Det kommer ikke noe godt ut av å dvele slik ved et brudd spesielt siden di egentlig ved det du trenger vite; hun var ikke noe å samle på basert på forutsetningene du har for et godt forhold.

Hva mer trenger du? Ingen detaljer i verden, ikke noe prat kan endre på det

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, 2Bhonest skrev:

Drit i henne og kom deg ut av "hat"-sonen og over i "likegyldighet"-sonen.

Jeg har selv vært den andre fyren for ei dame gjennom 9 år og hennes mann vet om det. Makan til manglende ryggrad hos han. Ikke vær som han. Stå opp for deg selv og gi fullstendig fan i henne.

Hehe. Beklager, men den manglende ryggraden er det nok du og denne dama som lider av. Man behandler ikke andre mennesker på den måten om man har et fnugg av integritet i behold. :rolleyes:

TS. Jeg opplevde det samme med min eks, også der hadde han denne mangelen på sosiale antenner hvor han gikk og skrøt av denne kollegaen han var utro med, og hvor glad han var i henne. Mens han fortsatt var sammen med meg, men etter at jeg fersket dem.

Jeg avsluttet absolutt all kontakt med ham da det ble slutt, selv om han ville "være venner". (Igjen, mangel på sosiale antenner. Nøyaktig hva trodde han at han kunne tilføre meg og mitt liv som "venn" etter å ha behandlet meg på denne måten?) Selv om vi var sammen i 20 år er livet mitt så mye bedre uten ham der, og jeg bryr meg katta om hva han gjør nå. Deilig følelse etter et par år med vonde tanker og dårlig selvfølelse etter bruddet.

Du kan jo prøve å tenke på hva som er den egentlige grunnen til at du vil møte henne? Hva ønsker du skal skje/at hun skal si? Er dette et menneske du ser verdien av å ha i ditt liv?

Anonymkode: e2995...1c8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Beklager, men den manglende ryggraden er det nok du og denne dama som lider av. Man behandler ikke andre mennesker på den måten om man har et fnugg av integritet i behold. :rolleyes:

TS. Jeg opplevde det samme med min eks, også der hadde han denne mangelen på sosiale antenner hvor han gikk og skrøt av denne kollegaen han var utro med, og hvor glad han var i henne. Mens han fortsatt var sammen med meg, men etter at jeg fersket dem.

Jeg avsluttet absolutt all kontakt med ham da det ble slutt, selv om han ville "være venner". (Igjen, mangel på sosiale antenner. Nøyaktig hva trodde han at han kunne tilføre meg og mitt liv som "venn" etter å ha behandlet meg på denne måten?) Selv om vi var sammen i 20 år er livet mitt så mye bedre uten ham der, og jeg bryr meg katta om hva han gjør nå. Deilig følelse etter et par år med vonde tanker og dårlig selvfølelse etter bruddet.

Du kan jo prøve å tenke på hva som er den egentlige grunnen til at du vil møte henne? Hva ønsker du skal skje/at hun skal si? Er dette et menneske du ser verdien av å ha i ditt liv?

Anonymkode: e2995...1c8

Så du mener man har ryggrad om man velger å overse at dama er utro. Du verden!

Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

En ting er å være utro, det er ille, men å trykke deg enda lengre ned ved å vise så lite respekt for deg, det sier mye om dama. Jeg vet ikke hva som ligger bar hennes behov for å virkelig skure gulvet med deg, men hvis du helt ærlig mener at du har behandlet henne bra, da må hun jo være forstyrret på et eller annet vis.

Uansett, jeg tror ikke det er verdt å håpe på at dere skal kunne få en fin tone, og hvorfor du ønsker å ha noe med henne å gjøre er forbi min forstand.

Anonymkode: 08028...13f

Skrevet

Hvorfor skal du forsone deg med ei som ser ut til å gi blaffen i dine følelser?

Anonymkode: 015f5...fb8

Skrevet

Du er nok fortsatt svak for henne om du tenker dette. Ikke let etter noe som du vil/håper skal være i en person. Det er kanskje bare ikke der og har aldri vært der. Det hun gjorde var utrolig dårlig gjort og det er enda værre at hun i etterkant går å bagatelliserer ett 10 år langt forhold og gjør det til et stort ingenting. Gjør det samme igjen. Lat som om hun aldri har eksistert i livet ditt. 

Anonymkode: aa263...49f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...