Letti Skrevet 17. november 2004 #1 Skrevet 17. november 2004 Kanskje et dumt spørsmål av en tre barns mor............, men hadde ikke syke barn da de to eldste var så små! Hvor tidlig kan babyer få vondt i halsen eller lignende? Mini er forferdelig grinete til han og være og det lukter litt spesielt av munnen hans. Sånn det lukter av gutta når de er såre i halsen..... Men jeg trodde han var for liten til og bli sånn syk???? Har ikke lyst til og ringe legen hvis det bare er vond lukt.
Gjest Hilde K S Skrevet 17. november 2004 #2 Skrevet 17. november 2004 Feber er som oftes tegnet på at det er en infeksjon.
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 Ja, feber er som oftes det...men vesla vår ble litt utilpass og grinete da hun var rundt 8 mnd, jeg ante at det kunne være noe, da vi ikke kom inn på legevakta fordi feber var det sikreste tegnet på at noe var galt så måtte vi kontakte fastlege. Vesla hadde lungebetennelse, ørebetennelse og sår hals, alt på en gang, uten feber. Nå er det vel slik at øre og hals infeksjoner er legene lite villig til å gi noen kur for, men samtidig kan du ringe for å høre hva de på legekontoret sier, min oppfattning er jo at man ringer heller en gang for mye enn en gang for lite...
Letti Skrevet 18. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2004 Ja' date=' feber er som oftes det...men vesla vår ble litt utilpass og grinete da hun var rundt 8 mnd, jeg ante at det kunne være noe, da vi ikke kom inn på legevakta fordi feber var det sikreste tegnet på at noe var galt så måtte vi kontakte fastlege. Vesla hadde lungebetennelse, ørebetennelse og sår hals, alt på en gang, uten feber. Nå er det vel slik at øre og hals infeksjoner er legene lite villig til å gi noen kur for, men samtidig kan du ringe for å høre hva de på legekontoret sier, min oppfattning er jo at man ringer heller en gang for mye enn en gang for lite...[/quote'] WOOWWW!!!!!!!!!! Uten og ha feber???? Den legevakta er ikke snau! Vi har en helt fantastisk lege, som alltid tar oss i mot med åpne armer og takk for sist! Mini hostet en del i natt, men har ikke feber. Men han har sånne typiske forkjølelses øyne, røde og blanke. Så jeg tar en telefon ned til dr. etterpå. Takk for svar begge to!
kitty Skrevet 18. november 2004 #5 Skrevet 18. november 2004 Jeg ville tatt meg en tur til legen for å få tatt en streptokokkteste (teste om det er streptokokker i halsen). Dette er jo en enkel test som bare tar et par minutter og samtidig kan jo legen se på babyen og lytte på den. Bedre med en gang for mye enn en for lite. Siden du sier det lukter likt fra munnen til både den lille og de litt større, er det jo mulig at de har streptokokk alle sammen. Ikke alle får vondt, de kan være bærere. Hvis alle har det tror jeg nok sikkert de vil behandle alle som er bærere. Kan jo utvikle seg til kronisk halsbetennelse og det er noe herk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå