lazytussi Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Hei. Jeg lurer på om noen har noen gode boktips å dele? Gjerne virkelige hendelser fra historien/historiske begivenheter Alle tips mottas med stoooor takk!
Gjest Hapi Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 The Other Boleyn Girl eller Søstrene Boleyn av Philippa Gregory, finnes også som film Hapi - Elveguninnen av Wilbur Smith, basert på gamle skrifter fra Egypt
lazytussi Skrevet 19. september 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, Hapi skrev: The Other Boleyn Girl eller Søstrene Boleyn av Philippa Gregory, finnes også som film Hapi - Elveguninnen av Wilbur Smith, basert på gamle skrifter fra Egypt Supert! Tusen takk!! Akkurat det jeg er på jakt etter
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Christian Jacq har mange bra! Ramses serien på 5 bøker kan anbefales! Alle de andre bøkene og, for den saks skyld... Anonymkode: 2faa8...ea9
catsandknitting Skrevet 21. september 2016 #5 Skrevet 21. september 2016 Alt det lys vi ikke ser av Anthony Doerr og Boktyven av Markus Zusak er fantastiske bøker om andre verdenskrig!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Den bok-serien til Jan Guillou: Veien til Jerusalem Tempelridderen Riket ved veiens ende Arven etter Arn Eller trilogien fra Jan Ove Ekeberg. "I sverdets tid" Anonymkode: 6be3d...5bf 1
snusmumriken Skrevet 21. september 2016 #7 Skrevet 21. september 2016 Jeg driver og leser (snart ferdig med) Kjempenes fall av Ken Follett, helt utrolig bra! Type historisk drama fra tiden rundt 1. verdenskrig. 1
Cata Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Jeg lærte mye fransk historie av Alexandre Dumas bøker. En ting er nå "De tre musketerer" som han er mest kjent for, men enda mer historiske er kanskje trilogien som begynner med "Dronning Margot", fortsetter med "Diana" og ender med "Den hellige liga". Bøkene kan leses frittstående, men har delvis samme persongalleri. Hovedpersonene i historiene er naturligvis fiktive, men svært mange av bipersonene i bøkene har faktisk levd og de historiske hendelsene som ligger bak det oppdiktede plottet er forholdsvis korrekte. (Jeg endte med å lese Grimbergs verdenshistorie om samme periode etter å ha lest bøkene ettersom jeg ville finne ut hvor mye som var fakta og hvor mye som var fiksjon )
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #9 Skrevet 22. september 2016 Imperium av Robert Harris, om Cicero. Veldig bra og fengende. Harris har også skrevet Pompeii, om vulkanutbruddet som utslettet byen ved samme navn, men jeg har ikke lest den selv. Anonymkode: e2333...f45
Angeleye Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Ken Follet har flere bøker som omhandler historiske tidsepoker. Jeg har lest bøkene som handler om det 20.århundret, og de kan anbefales! (Kjempenes fall, Vinter over verden og På grensen til evigheten). Men han har også skrevet to bøker fra Middelalderen som skal være svært gode (Katedralen og Sverdet og korset). Ellers vil jeg også anbefale Boktyven og Saras nøkkel som har handling fra 2.verdenskrig. I tillegg også Den usynlige broen skrevet av Julie Orringer.
Gjest Skrevet 22. september 2016 #11 Skrevet 22. september 2016 Om man vil lære historie så burde man heller leste ekte historie bøker skrevet av historikere.
Gjest WeirdAlien Skrevet 1. oktober 2016 #12 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg elsker boken Stormenes tid (engelsk: The Pillars of the Earth) av Ken Follett. Fy flate, for ei bok. Klarte ikke å slutte å lese, og det er ingen overdrivelse. Lest den tre ganger i mitt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå