AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Dette med å finne ut hvem man er.. hvordan gjør man det og hvordan vet man hvem man er? Kanskje et teit spm, men. Anonymkode: 22fcc...ecd
stan Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Tror ikke det finnes bare en måte å gjøre det på. Det er heller ikke sikkert at det er mulig eller ønskelig for alle. Det jeg synes er viktig er å være tro mot seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Problemet må nok utdypes litt mer Anonymkode: 36005...dda
Rumle Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 4 minutter siden, stan skrev: --- Det jeg synes er viktig er å være tro mot seg selv. Enig. Ts, øv deg på å kjenne på den stemmen du har inni deg. Jeg tenker i alle fall at det er det som er meg. 1
stan Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 3 minutter siden, Rumle skrev: Enig. Ts, øv deg på å kjenne på den stemmen du har inni deg. Jeg tenker i alle fall at det er det som er meg. Det med å lytte til sine egne tanker er noe som vi dessverre har fått mye mindre mulighet til. Vi har jo tilgang til underholdning hele tiden. Som ung voksen hadde jeg sommerjobb å male en diger låve helt alene. Det var et enkelt og ganske kjedelig arbeid. Men det ga meg veldig mye tid til å tenke. Svært mye av ideene og tankene som er meg stammer fra de ukene. Folk som går pilegrimsvandring forteller om lignende. Men legg vekk smarttelefonen, deg selv finner du ikke i den ☺ 4
Rumle Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: Det med å lytte til sine egne tanker er noe som vi dessverre har fått mye mindre mulighet til. Vi har jo tilgang til underholdning hele tiden. Som ung voksen hadde jeg sommerjobb å male en diger låve helt alene. Det var et enkelt og ganske kjedelig arbeid. Men det ga meg veldig mye tid til å tenke. Svært mye av ideene og tankene som er meg stammer fra de ukene. Folk som går pilegrimsvandring forteller om lignende. Men legg vekk smarttelefonen, deg selv finner du ikke i den ☺ Veldig enig i dette 1
Rumle Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Hvor gammel er du, Ts? Som tenåring fant jeg i alle fall mange svar gjennom å lese mye. Å finne litteratur som virkelig snakket til meg var utrolig stort for meg den gangen, og det satt dype spor som var med på å påvirke min identitet fremover. 2
stan Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 9 minutter siden, Rumle skrev: Veldig enig i dette Et av de få stedene jeg går hvor det ikke er mulig å bruke smarttelefon er på gudstjeneste! Presten sier sikkert mye bra, men det får jeg uansett ikke med meg. Jeg blir bare sittende å tenke. Jeg får litt panikk eller klaustrofobi de første minuttene, men så kommer roen og tankene. TS får jo velge selv om gudstjeneste er tingen for seg. Poenget er å finne roen. 1
Rumle Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, stan skrev: Et av de få stedene jeg går hvor det ikke er mulig å bruke smarttelefon er på gudstjeneste! Presten sier sikkert mye bra, men det får jeg uansett ikke med meg. Jeg blir bare sittende å tenke. Jeg får litt panikk eller klaustrofobi de første minuttene, men så kommer roen og tankene. TS får jo velge selv om gudstjeneste er tingen for seg. Poenget er å finne roen. Å bruke naturen er jo perfekt til dette Jeg jobber mye i hagen (nesten) året rundt, og der er det rom og tid for mange tanker uten for mye forstyrrelser Og ja, mobilen min er alltid avslått når jeg er der 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 16 minutter siden, Rumle skrev: Hvor gammel er du, Ts? Som tenåring fant jeg i alle fall mange svar gjennom å lese mye. Å finne litteratur som virkelig snakket til meg var utrolig stort for meg den gangen, og det satt dype spor som var med på å påvirke min identitet fremover. Jeg er 24 år. Jeg var tidlig ute med barn som tenåring og ting har gått i ett siden- med enda et barn og dårlige og mislykkede forhold, så nå sitter jeg her da.. og lurer på om jeg egentlig vet hvem jeg er? Hvem er JEG liksom? Jeg aner ikke. Kanskje jeg skal prøve det du nevner her, om å kanskje kunne finne noe svar i bøker. Takk for tipset Ts Anonymkode: 22fcc...ecd
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, stan skrev: Et av de få stedene jeg går hvor det ikke er mulig å bruke smarttelefon er på gudstjeneste! Presten sier sikkert mye bra, men det får jeg uansett ikke med meg. Jeg blir bare sittende å tenke. Jeg får litt panikk eller klaustrofobi de første minuttene, men så kommer roen og tankene. TS får jo velge selv om gudstjeneste er tingen for seg. Poenget er å finne roen. Mulig du er inne på en god tanke her altså. Jeg er ikke så veldig personlig kristen, men mulig jeg faktisk kan få litt innspill der, enten det er å høre på hva presten sier eller ikke Om det er å finne roen som er poenget, så er det vel igrunn ingen plass jeg finner roen mer enn ute i naturen. Jeg får komme meg litt mer ut da. Ts Anonymkode: 22fcc...ecd 1
Rumle Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 år. Jeg var tidlig ute med barn som tenåring og ting har gått i ett siden- med enda et barn og dårlige og mislykkede forhold, så nå sitter jeg her da.. og lurer på om jeg egentlig vet hvem jeg er? Hvem er JEG liksom? Jeg aner ikke. Kanskje jeg skal prøve det du nevner her, om å kanskje kunne finne noe svar i bøker. Takk for tipset Ts Anonymkode: 22fcc...ecd Kanskje det kan hjelpe å gå bokstavelig til verks. Forsk litt på deg selv på en måte For det finnes jo ikke noe konkret svar på dette, den du er er det du føler inne deg, det du står for; det du liker og misliker. Hvis du tenker en del på dette vil du nok fort se at du vet langt mer om hvem du er enn du tror. Tror også det kan være mye hjelp i å ha meningsfulle samtaler med folk du liker og respekterer, som er trygge i seg selv, og som er åpen og ser deg, om du forstår hva jeg mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå