Gå til innhold

Lønn som resepsjonist/bookingansvarlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare litt nysgjerrig på hva andre har i lønn, da jeg jobber på et privateid hotell og synes der er vanskelig og vite hva jeg skal kreve i lønn. 

Jeg har jobbet som resepsjonist i halvannet år, og har nylig blitt tilbudt jobb som bookingansvarlig. Dette er en kontorjobb, hvor jeg har mye av hotellansvaret sammen med hotellsjef og salgsansvarlig. Jeg har mye ansvar f.eks sitter jeg med alle innkommende gruppeforespørsler og hovedsnsvaret for å følge opp og passe på alle bookinger hver uke. Dette er bare en del av det jeg har ansvaret for. 

Jeg har ingen relevant utdanning, og har ikke jobbet innen hotell før jeg begynte i resepsjonen for halvannet år siden. Men er godt over 30-år og har mange års arbeidserfaring. 

Hva bør min timelønn ligge på? 

Anonymkode: e8330...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ca 165 kr i timen i lignende stilling men det er noen år siden og jeg var ganske ung. 

Din timelønn burde kanskje ligge på rundt 170-180 kr timen? 

Anonymkode: 20fcf...338

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ca 165 kr i timen i lignende stilling men det er noen år siden og jeg var ganske ung. 

Din timelønn burde kanskje ligge på rundt 170-180 kr timen? 

Anonymkode: 20fcf...338

jeg skal ikke klage i vei nå....men...jeg ha master i finans...og jeg skjønner jo at det ikke er relevant for kundebehandling i bank...men min lønn var under 160,- da jeg begynte....og er det fortsatt...

Anonymkode: ccfb9...6f8

Skrevet

Jeg hadde lignende jobb for et par år siden. Var da nyutdannet(ikke relevant for jobben) og i midten av 20-åra. Jobbet i et middels til lite regnskapsfirma. Ingen erfaring fra før. Hadde 180 kr i timen.

Anonymkode: 1d28c...f3a

Skrevet

Jeg (trådstarter) tenker også at min lønn burde ligge på 170-180 kr i timen. Fikk 165 kr timen på min nye kontrakt og må ærlig innrømme jeg ikke var særlig fornøyd med det, da det et det samme som våre nye resepsjonister har fått i startlønn (uten relevant utdanning).  

Anonymkode: e8330...220

Skrevet

ifølge tariff har du bare rett på 161 kr, så 165 er jo bra det. du går vell opp med ansenitet om ett halvår? (2 år til sammen). Hotell er dessverre elendig betalt

Skrevet

Hvor finner man disse tariffavtalene?? Har googlet og lett, men finner ingenting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...