AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Del Skrevet 19. september 2016 hva ville dere ha gjort viss du kommer til å få mensen på leirskolen..? det er sånn at jeg går i 7.klasse og jeg skal på leirskole den 10.oktober og jeg har mensen og jeg fikk den 13.september såå...jeg kommer til å få mensen på leirskolen og det vill jeg faen meg ikke...:( såå hva tenker dere? når jeg får mensen så får jeg sykt store smerter og det vil jeg jo ikke ha på leierskolen!!! hjelp meg...Anonymkode: c7b95...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 19. september 2016 #2 Del Skrevet 19. september 2016 Om du går til fastlegen kan han gi deg resept på noen tabletter som utsetter mensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Del Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, blåbærpike skrev: Om du går til fastlegen kan han gi deg resept på noen tabletter som utsetter mensen å så bra så det er ikke farlig og ta sånne tabletter? Anonymkode: c7b95...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåbærpike Skrevet 19. september 2016 #4 Del Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: å så bra så det er ikke farlig og ta sånne tabletter? Anonymkode: c7b95...e11 Nei, det er ikke farlig Når du blir eldre og eventuelt begynner med p-piller kan det også brukes til å utsette mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Del Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, blåbærpike skrev: Nei, det er ikke farlig Når du blir eldre og eventuelt begynner med p-piller kan det også brukes til å utsette mensen. tusen takk for svar! seees Anonymkode: c7b95...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #6 Del Skrevet 20. september 2016 Den 19.9.2016 at 20.40, blåbærpike skrev: Om du går til fastlegen kan han gi deg resept på noen tabletter som utsetter mensen Kun om du har regelmessig mens Anonymkode: 44238...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2016 #7 Del Skrevet 23. september 2016 Snakk med mammaen din om dette, og at du trenger en legetime for å ordne dette før leirskole. Da jeg gikk på vgs. brukte jeg slike medisiner selv da jeg ville unngå å få det på klasseturen vi hadde til Kina. Fullt forståelig at du ikke vil ha mensen på leirskole. Husk at mammaer har hatt mensen i mange år, og sannsynligvis fått det en upassende gang eller to. Da jeg var yngre fikk jeg det flere ganger på ungd.skolen mens jeg overnattet hos venner, uten at jeg var forberedt, så jeg skjønner jo at du ikke ønsker noe flauhet over det sammen med de andre. Det ordner seg. Anonymkode: 438f8...609 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. september 2016 #8 Del Skrevet 23. september 2016 Jeg stiller meg skeptisk til at dere anbefaler sterke hormontabletter til en 12-åring som mest sannsynlig nettopp har kommet i puberteten. Det er ikke akkurat sukkertøy, og det kan kødde til skikkelig med kroppen. Hadde aldri tillatt at min 12-åring hadde tatt disse tablettene. Husk, hun går på barneskolen! Tviler egentlig på at en lege vil skrive ut disse tablettene til en 12-åring. Jeg skjønner at du synes det er kjipt ts, men det vil gå helt greit å være på leirskole når du har mensen. Har du prøvd tamponger før? Hvis ikke kunne du testet det ut nå ei stund før du drar på leirskolen. Dere vil jo ha tilgang til toalett, så det skal gå helt greit å bytte både tampong og bind. Bruk bukser med lommer, så har du det alltid på deg, så slipper du å hente i sekken din hvis du synes det er flaut om andre ser at du har et bind eller en tampong i hånda. Du kan også enten kjøpe deg selv eller få moren din til å kjøpe intimvaskeservietter så får du vasket deg hvis det er et do som ikke er helt vanlig standard (type utedo). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 23.9.2016 den 19.47, skruf skrev: Jeg stiller meg skeptisk til at dere anbefaler sterke hormontabletter til en 12-åring som mest sannsynlig nettopp har kommet i puberteten. Det er ikke akkurat sukkertøy, og det kan kødde til skikkelig med kroppen. Hadde aldri tillatt at min 12-åring hadde tatt disse tablettene. Husk, hun går på barneskolen! Tviler egentlig på at en lege vil skrive ut disse tablettene til en 12-åring. Jeg skjønner at du synes det er kjipt ts, men det vil gå helt greit å være på leirskole når du har mensen. Har du prøvd tamponger før? Hvis ikke kunne du testet det ut nå ei stund før du drar på leirskolen. Dere vil jo ha tilgang til toalett, så det skal gå helt greit å bytte både tampong og bind. Bruk bukser med lommer, så har du det alltid på deg, så slipper du å hente i sekken din hvis du synes det er flaut om andre ser at du har et bind eller en tampong i hånda. Du kan også enten kjøpe deg selv eller få moren din til å kjøpe intimvaskeservietter så får du vasket deg hvis det er et do som ikke er helt vanlig standard (type utedo). Jeg anbefaler det ikke, men jeg fikk det da jeg var 13 ish. Anonymkode: 44238...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Del Skrevet 3. oktober 2016 På 23.9.2016 den 19.47, skruf skrev: Jeg stiller meg skeptisk til at dere anbefaler sterke hormontabletter til en 12-åring som mest sannsynlig nettopp har kommet i puberteten. Det er ikke akkurat sukkertøy, og det kan kødde til skikkelig med kroppen. Hadde aldri tillatt at min 12-åring hadde tatt disse tablettene. Husk, hun går på barneskolen! Tviler egentlig på at en lege vil skrive ut disse tablettene til en 12-åring. Jeg skjønner at du synes det er kjipt ts, men det vil gå helt greit å være på leirskole når du har mensen. Har du prøvd tamponger før? Hvis ikke kunne du testet det ut nå ei stund før du drar på leirskolen. Dere vil jo ha tilgang til toalett, så det skal gå helt greit å bytte både tampong og bind. Bruk bukser med lommer, så har du det alltid på deg, så slipper du å hente i sekken din hvis du synes det er flaut om andre ser at du har et bind eller en tampong i hånda. Du kan også enten kjøpe deg selv eller få moren din til å kjøpe intimvaskeservietter så får du vasket deg hvis det er et do som ikke er helt vanlig standard (type utedo). Du svarer utfra vanlig mens. TS skriver i startinnlegget at hun sliter med store menssmerter. Da er det ikke bare slike praktiske ting som er problematisk, men at man blir liggende til sengs på leirskolen med vondt. Selv gikk jeg på sterke respeptbelagte smertestillende fra jeg var 12 år pga store menssmerter, og veldig store blødninger. Jeg var borte fra skolen 2-3 dager hver eneste måned, og ble kjørt hjem av lærere flere ganger når det startet i skoletiden. Å avfeie dette bare pga alder synes jeg er lite empatisk gjort. Til TS: Snakk med moren din, og få en legetime. Hvis du ikke får lov av legen å ta slike tabletter, kan du sammen med legen og moren din (eller evt helsesøster på skolen) få råd om smertestillende du kan ta slik at du ikke har så vondt. Men det er viktig å si fra nå sånn at dere rekker en legetime ganske raskt, uansett om det blir for å få tabletter som utsetter mensen, eller råd om smertestillende. Uansett bør du snakke med en av lærerne før turen slik at de vet om det. Husk også at det ikke er sikkert du får den da likevel, mensen kan ofte være litt uregelmessig i starten Anonymkode: ef855...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå