Gå til innhold

Lille bror bråke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi er tre personer, jeg 20 år, min mor 58 og en lille bror på 16 år gammel. Vi leier en bolig. Og bor helt fint. Jeg og min mor er kjent som de beste og hyggeligste på nabolaget. Men lille bror er veldig plagsom, han lager bråk og Gjør alt mulig rart på nabolaget. Han har fått enormt mange klager i det siste. Styret på nabolaget ringte direkte til eieren av huset uten å si noe til mor. Dem sa at om vi får en mer klage,så må vi flytte ut.  Er dette lov? Hva sier loven om det? Skal dem ikke da fortelle mor først?

Og hva Gjør vi med han? Hvordan få han til å slutte?

Anonymkode: 28a26...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her.

Jeg vet at det er dårlig skrevet og det beklager jeg for. 

Anonymkode: 28a26...068

Skrevet

Hvorfor bråker han? Har han noen problemer av noe slag? Har han gode venner? Hvordan har han det på skolen? 

Skrevet

De kan vel ikke kaste ut moren din fordi at sønnen hennes bråker. Det er moren din som er leietaker, og så lenge hun ikke gjør noe galt har de ingen utkstelsesgrunn mener jeg. 

Fillerist lillebroren din. Fortell han at den oppførselen han har skaper uro i borettslaget og han risikerer at borettslaget ønsker å kaste dere ut. Hvis han ikke hører kan dere

1. Få en han respekterer til å snakke med han. Lærer, ungdomsleder eller noe

2. Ringe barnevernet. Fortell hvordan situasjonen er og at dere ikke klarer å få han til å slutte. Barnevernet kan hjelpe dere med tiltak slik så han får oppfølging.

3. Er han utagerende kan dere ringe politiet. Han er over straffbar lavalder og derfor må han stå til ansvar for handlingene sine. Om han gjør hærverk, selger dop eller er truende/voldelig er det straffbare handlinger. 

Anonymkode: 41fe5...c4b

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan vel ikke kaste ut moren din fordi at sønnen hennes bråker. Det er moren din som er leietaker, og så lenge hun ikke gjør noe galt har de ingen utkstelsesgrunn mener jeg.

Det er det mest idiotiske utsagnet jeg har lest noen gang tror jeg!! Hvis mora er leietaker, så er hun heller ansvarlig for at det skal være ro og orden i sin del av nabolaget! 

Om du jobber hver helg, og venninnen din fester i leiligheten din samtidig, blir DU den som får problemer. 

Din leilighet, ditt ansvar. 

Anonymkode: d7507...809

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det mest idiotiske utsagnet jeg har lest noen gang tror jeg!! Hvis mora er leietaker, så er hun heller ansvarlig for at det skal være ro og orden i sin del av nabolaget! 

Om du jobber hver helg, og venninnen din fester i leiligheten din samtidig, blir DU den som får problemer. 

Din leilighet, ditt ansvar. 

Han er nå stor nok til å ta ansvar for egne handlinger da, så hele familien trenger ikke flytte fordi han er en dust. Men han må enten slutte eller flytte. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er nå stor nok til å ta ansvar for egne handlinger da, så hele familien trenger ikke flytte fordi han er en dust. Men han må enten slutte eller flytte. 

Selvfølgelig. Er ikke på noen måte det jeg uttalte meg om. Jeg mente personen med kommentaren om at moren ikke kunne bli kastet ut av leilighet fordi sønnen bråkte. Det kan hun.

Skrevet

* lillebror bråker

Anonymkode: f1f5d...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...