Gå til innhold

Kvinner som "lurer menn" til å gjøre de gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst må jeg bare si en ting: Jeg er i 20 års alderen, og har gjennom hele livet hatt null kontakt med faren min. Grunnen til det er at han aldri ønsket å bli far (foreldrene mine var begge to bare 19 år da morene min ble gravid) og for meg har det vært helt naturlig å vokse opp uten en far, og jeg har mange ganger blitt spurt om jeg savner faren min.. Det er jo et veldig rart spørsmål for meg, for jeg savner jo ikke noe/noen som aldri har vært der. Men ja, over  til spørsmålet mitt..

Jeg har lest en del på nett + noen blogger (for eksempel Rannveig-bloggen) og da om temaer som angår nettopp det, med at mannen føler seg lurt til å gjøre noen gravide (for eksempel: tenker at kvinnen går på p-piller/prevensjon, så da har de jo sex uten å tenke noe mer på å da ta på et kondom) Også kan jeg lese da om disse "fæle mennene som ikke bare tro på kondomet"... Og hvordan det er "begges ansvar å ikke bli gravid / gjøre en gravid" .. Her kommer spørsmålet: Det finnes noe som kalles angrepillen. Selv har jeg tatt den en gang når kondomet sprakk, og det er jo fordi jeg da ikke ønsker å bli gravid (hvertfall ikke nå) og jeg ville heler ikke gjort han jeg hadde sex med til pappa da heler, og da tenker jeg at det er ett valg man gjør; man kan da gå og ta den angrepillen (som må tas veldig raskt etter samleie, det er vel innen 24 timer om jeg husker riktig?) eller man kan da bare drite i å ta angrepillen i en slik situasjon, og vola: Der er du kanskje blitt gravid, og du og den du hadde sex med blir foreldre. 

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor moren min ikke tok angrepillen, moren og faren min var ikke en gang sammen (Jepp, ONS) og jeg syns hun kunne tatt på seg det ansvaret å tatt en angrepille, men det gjorde hun ikke og hun gikk i flere år og var sint på faren min som ikke ønsket å ha noe med meg å gjøre, og det forstår jeg godt. Er det rart av meg å tenke slik? For jeg syns det er ganske urettferdig, når man er kvinnen som kan bli gravid, og bare gjøre 2 mennesker om til foreldre - når det kan ha skjedd et lite uhell, som da at kondomet sprakk. Er det noen andre som har andre synspunkter på dette, eller er enig - eller uenig i dette?

Anonymkode: 3400c...bf3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Ops, noen skrivefeil! Moren min*, ikke morene mine. 

Ts

Skrevet

Menn får ta ansvar og slutte å skylde på kvinner.

Anonymkode: b8419...c5c

• Liker 8
Skrevet

Så lenge man ikke har:

-Løyet om at man går på prevansjon

-Lovet å ta en angrepille, for så nekte å gjøre det senere

-Lovet å ta abort om det skulle bli graviditet, for så å nekte å gjøre det senere

Så har ingen blitt lurt. Alle vet at et ubeskyttet samleie kan føre til en graviditet. Ingen luring har funnet sted,

Uansett synes jeg absolutt begge parter skal bli hørt når det er snakk om en graviditet. Og personlig kunne jeg nok aldri tenkt meg å bære fram et barn som var resultatet etter en ons. Jeg kan ikke si det med sikkerhet, da jeg aldri har vært i situasjonen, men jeg er ganske sikker på at det hadde blitt abort.

Anonymkode: 5ccaa...93a

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst må jeg bare si en ting: Jeg er i 20 års alderen, og har gjennom hele livet hatt null kontakt med faren min. Grunnen til det er at han aldri ønsket å bli far (foreldrene mine var begge to bare 19 år da morene min ble gravid) og for meg har det vært helt naturlig å vokse opp uten en far, og jeg har mange ganger blitt spurt om jeg savner faren min.. Det er jo et veldig rart spørsmål for meg, for jeg savner jo ikke noe/noen som aldri har vært der. Men ja, over  til spørsmålet mitt..

Jeg har lest en del på nett + noen blogger (for eksempel Rannveig-bloggen) og da om temaer som angår nettopp det, med at mannen føler seg lurt til å gjøre noen gravide (for eksempel: tenker at kvinnen går på p-piller/prevensjon, så da har de jo sex uten å tenke noe mer på å da ta på et kondom) Også kan jeg lese da om disse "fæle mennene som ikke bare tro på kondomet"... Og hvordan det er "begges ansvar å ikke bli gravid / gjøre en gravid" .. Her kommer spørsmålet: Det finnes noe som kalles angrepillen. Selv har jeg tatt den en gang når kondomet sprakk, og det er jo fordi jeg da ikke ønsker å bli gravid (hvertfall ikke nå) og jeg ville heler ikke gjort han jeg hadde sex med til pappa da heler, og da tenker jeg at det er ett valg man gjør; man kan da gå og ta den angrepillen (som må tas veldig raskt etter samleie, det er vel innen 24 timer om jeg husker riktig?) eller man kan da bare drite i å ta angrepillen i en slik situasjon, og vola: Der er du kanskje blitt gravid, og du og den du hadde sex med blir foreldre. 

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor moren min ikke tok angrepillen, moren og faren min var ikke en gang sammen (Jepp, ONS) og jeg syns hun kunne tatt på seg det ansvaret å tatt en angrepille, men det gjorde hun ikke og hun gikk i flere år og var sint på faren min som ikke ønsket å ha noe med meg å gjøre, og det forstår jeg godt. Er det rart av meg å tenke slik? For jeg syns det er ganske urettferdig, når man er kvinnen som kan bli gravid, og bare gjøre 2 mennesker om til foreldre - når det kan ha skjedd et lite uhell, som da at kondomet sprakk. Er det noen andre som har andre synspunkter på dette, eller er enig - eller uenig i dette?

Altså, angrepille ble lovlig for ca 16 år siden, så svaret er enkelt. Angrepille var ikke i salg i Norge, da moren din ble gravid.

• Liker 35
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis feks. kondomet sprakk, også blir kvinnen gravid - da er det jo bare kvinnen som kan bestemme, siden det er hun som bestemmer over sin egen kropp? Hva med mannen i den situasjonen? Det er dette jeg ikke klarer helt å forstå. Kvinnen kan jo ta et grep i situasjonen, og ta en slik angrepille om hun og / eller han virkelig ikke ønsker å bli forelder?

Ts

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner får ingen ansvar for...vel...de er kvinner...

Anonymkode: d84e0...7d7

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Olaug Olsen skrev:

Altså, angrepille ble lovlig for ca 16 år siden, så svaret er enkelt. Angrepille var ikke i salg i Norge, da moren din ble gravid.

Det forklarte jo mye! Haha. Det har jeg ikke gjort noen research på. Så takk for infoen der :P Men hva med de som blir gravide til d.d. ? Jeg syns man må tenke på mannen i situasjonen også, og da spesielt med tanke på barnet. Det er jo ikke godt å vokse opp, og få vite av mamma at "nei, pappa ville ikke ha noe med deg å gjøre".

Ts

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke har:

-Løyet om at man går på prevansjon

-Lovet å ta en angrepille, for så nekte å gjøre det senere

-Lovet å ta abort om det skulle bli graviditet, for så å nekte å gjøre det senere

Så har ingen blitt lurt. Alle vet at et ubeskyttet samleie kan føre til en graviditet. Ingen luring har funnet sted,

Uansett synes jeg absolutt begge parter skal bli hørt når det er snakk om en graviditet. Og personlig kunne jeg nok aldri tenkt meg å bære fram et barn som var resultatet etter en ons. Jeg kan ikke si det med sikkerhet, da jeg aldri har vært i situasjonen, men jeg er ganske sikker på at det hadde blitt abort.

Anonymkode: 5ccaa...93a

Jeg har hørt om noen som lovet partneren sin å ta angrepille, men hun gjorde det aldri, og de gjorde det slutt.. Endte med at hun gikk å lå med flere menn, for å så anklage flere menn for at de var faren.. Nei uff altså, er så mange fæle situasjoner som kunne vært unngått. Helt enig med deg, begge partner må jo bli hørt, det er tross alt snakk om et barn som skal komme til verden eller ikke. Og jeg forstår hva du mener, jeg hadde selv aldri klart å bære fram et barn etter ett ons, har alltid følt meg som en "løsunge" som de så fint kalte det før i tiden.

Ts

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hvis feks. kondomet sprakk, også blir kvinnen gravid - da er det jo bare kvinnen som kan bestemme, siden det er hun som bestemmer over sin egen kropp? Hva med mannen i den situasjonen? Det er dette jeg ikke klarer helt å forstå. Kvinnen kan jo ta et grep i situasjonen, og ta en slik angrepille om hun og / eller han virkelig ikke ønsker å bli forelder?

Ts

Når man har sex så bør man vite at en av risikoene er graviditet. Den er der alltid, uansett prevensjon. Hvis det er helt krise å få et barn så bør man ikke ha sex. Eventuelt sterilisere seg.

For å ta et eksempel som jeg nylig opplevde. Venninnen min fødte for 7 mnd siden. Hun og typen har brukt p-piller og kondom siden da, de skulle absolutt ikke ha flere barn og planen var at han skulle sterilisere seg etterhvert.

For to uker tar hun en test fordi hun fikk smerter i bekkenet, ingen andre symptomer. Den er positiv. Hun blir henvist til ultralyd av legen sin,og det viser seg at hun er 5 mnd på vei. Hvis dette tilfeldigvis hadde skjedd på en ons, hva mener du hun skulle gjort da??

Anonymkode: b9b8a...73e

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forklarte jo mye! Haha. Det har jeg ikke gjort noen research på. Så takk for infoen der :P Men hva med de som blir gravide til d.d. ? Jeg syns man må tenke på mannen i situasjonen også, og da spesielt med tanke på barnet. Det er jo ikke godt å vokse opp, og få vite av mamma at "nei, pappa ville ikke ha noe med deg å gjøre".

Ts

Jeg ikke helt hva du vil vi skal si. Noen kvinner velger å beholde barnet, og det er ikke så mye noen kan gjøre med det. Noen er verpesyke, og dersom man er uheldig og ligger med en slik... Noen kvinner setter eget behov og ønske om barn over barnet og faren. De bryr seg ikke om at faren ikke vil bli far, og de bryr seg ikke om at barnet kan lide under dette

Mange som sier at kvinner må ta ansvar og være forsiktig ute på byen så de ikke blir voldtatt. Vel, da får menn være forsiktig å ikke ha sex med tilfeldige kvinner om de ikke vil bli fedre

Anonymkode: 41604...218

• Liker 5
Skrevet

Kvinner liker å påpeke at "sex kan føre til graviditet", ved å nærmest henvise til menneskets biologi. Men samtidig krever de at samfunnet skal tvinge far til å ta økonomisk ansvar for barnet, som er så langt unna menneskets natur som du får det. Kvinners argumentasjon henger ikke sammen og er utelukkende egoistisk hykleri.

Anonymkode: e4ee9...8dc

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slutt å skriv slikt forbanna tull.
kompisen min data en jente som bevisst prøvde å bli gravid bak ryggen hans, ho løy om pilla.
når ho da ble gravid ble ho anbefalt av legen å ikke beholde barnet pga ME, men ho insisterte på å beholde barnet på tross av risikoen. 
pga at hun ble gravid ble dem samboere i 18 mnd, men forholdet var ikke til å redde. Ho løy deretter til barnevernet/politiet om han i håp at ho fikk 100% samvær med dattera. ville totalt nekte han å være med sitt eget barn.
Den dag i dag må kompisen min busse 90 min hver vei annenhver uke for å hente dattera når det er han som har samvær.

stakkars mann og stakkers barn. det er ABSOLUTT kvinnen sin skyld i denne saken.

• Liker 3
Skrevet

En tidligere venninne løy til sin eks om at hun fortsatt gikk på pilla. Bare for å bl gravid. Etter at hun sa dette har jeg ikke snakket med henne. For ei kjærring. 

Men alt for mange menn hopper til sengs med damer uten engang å spørre om de går på prevensjon. Skikkelig smarte mannfolk :P de har et like stort ansvar. 

Hva gjelder din mor, og hvorfor hun ikke valgte abort, er det bare hun som vet ;) kan være mange grunner for dette. 

Anonymkode: 2148d...e0e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner liker å påpeke at "sex kan føre til graviditet", ved å nærmest henvise til menneskets biologi. Men samtidig krever de at samfunnet skal tvinge far til å ta økonomisk ansvar for barnet, som er så langt unna menneskets natur som du får det. Kvinners argumentasjon henger ikke sammen og er utelukkende egoistisk hykleri.

Hahaha. Gjorde det vondt da du skjøt deg selv i foten - med kanon? 

Dette her var vel ikke et særlig gjennomtenkt svar vel? ;) 

• Liker 8
Skrevet

Det kan det jo være mange grunner til... noen blir gravid med overlegg, og bryr seg først og fremst om seg og sitt ønske om barn, uavhengig av hva andre parten vil, noe som er skikkelig bedritent gjort, som jeg personlig ikke kan fatte.

Og noen blir gravid ved et "uhell". Er jo da en mulighet at en ikke blir klar over dette før graviditeten er ett faktum (tenker på de som f eks blir gravid til tross for p piller osv, noe som ikke er garantert sikker prevensjon  ved diare, oppkast osv) så kan ting skje. 

Og da blir det jo ett valg om å få dette barnet eller ta abort.,, noe som selvsagt ikke er enkelt for mange.

Anonymkode: 1b171...06b

Skrevet

Mye kvinnehat i denne tråden.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Gjorde det vondt da du skjøt deg selv i foten - med kanon? 

Dette her var vel ikke et særlig gjennomtenkt svar vel? ;) 

På hvilken måte er det ikke gjennomtenkt? Argumentet for at menn skal ta ansvar er "sex kan medføre" graviditet, som viser til menneskets biologiske natur. Men når kvinner forventer deretter at mannen skal ta økonomisk ansvar for barnet, så vises det til samfunnets lover og regler. Dersom man faktisk var konsekvent og argumenterte ut fra menneskets biologi, hadde det vært opp til mannen selv om han ville ta ansvar for barnet eller ikke. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er det ikke gjennomtenkt? Argumentet for at menn skal ta ansvar er "sex kan medføre" graviditet, som viser til menneskets biologiske natur. Men når kvinner forventer deretter at mannen skal ta økonomisk ansvar for barnet, så vises det til samfunnets lover og regler. Dersom man faktisk var konsekvent og argumenterte ut fra menneskets biologi, hadde det vært opp til mannen selv om han ville ta ansvar for barnet eller ikke. 

Biologisk sett vil en normaltfungerende mann ha en stort beskyttelsestrang ovenfor sine barn ;)  

Og så får man heller se på det sånn at penger faktisk ikke er biologisk riktig uansett hvordan man lever sitt liv. Men nå er nå engang penger det som driver hele jævla jorda. 

• Liker 7
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Naturen er slik, kvinner har fått mer ansvar fra naturen sin side. Pappa her og pappa der. Noen av oss vokser opp som isbjørner. Mor og to barn, og en far som er langt borte. Hva er galt med det?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...