AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Vi har en et år gammel kastrert hannkatt som frem til nå har vært innendørs + på balkong. Nå har vi flyttet, og katten skal få være ute. Har bodd her i 4 dager, og lurer på hvor lenge vi må vente før vi kan slippe katten ut. Har hatt ham med ut i hagen og på forsiden av huset, og latt ham få utforske litt mens vi har fulgt nøye med og forfulgt ham Var kanskje ikke så lurt å la ham få utforske, for nå står han foran ytterdøra hele dagen og vil ut. I morges når jeg skulle på jobb pilte han ut døra så jeg måtte løpe etter og fange ham. Hvor lenge må vi vente før en tidligere innekatt kan slippes ut på egenhånd? Anonymkode: 6bf40...067
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Ville ventet minst 2 uker med å la den gå ut alene den skal vite at den nye boligen er der hjemme er. Anonymkode: 6a7ec...9e8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 Når vi fikk en årgammel katt for noen år siden, så dreiv han å gnålte fælt om å få ut allerede første dagen. Vi slapp han ut og fulgte med han, men han klarte å stikke av fra oss. To timer senere kom han tilbake og la seg på sofaen. Kort forklart: det kommer veldig an på katten. Han hos oss flyttet ganske langt, så det ville vært "tiltak" for dyret å gå helt hjem. Hvis dere har flyttet bare noen gater bort eller lignende så ville jeg ha ventet, da den kanskje kjenner området fra før. Ta det litt på feelingen. Katten vet ikke nødvendigvis hvor hjemme er allerede, men den vet at det er dere som mater han. Anonymkode: 93ae6...03d
Bruble Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Minst 2 uker, og vær med katten ut de første gangene
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Vi overtok en katt fra Dyrebeskyttelsen i februar hvor beskjed var å vente i 6 uker. Gikk greit det. Skal snart flytte og kommer til å holde henne inne 6 uker da også. Hun har tilgang på kattedo inne, så noen nød lider hun ikke Anonymkode: 4bcea...cab
Britt Banditt Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 4-6 uker har jeg blitt fortalt av Dyrebeskyttelsen da jeg fikk katt derfra. De gangene jeg har flyttet har jeg ventet ca 4 uker. Er maaange katter som forsvinner fordi de blir sluppet ut for tidlig (følger noen "Dyr savnet/funnet"-sider på FB, og det er mange som skriver "har nettopp flyttet, så kan hende hun er på vei tilbake til.." osv..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå