Teardrop Skrevet 19. september 2016 #1 Del Skrevet 19. september 2016 Vi tenker på hvordan vi skal fortelle familie, venner og facebook om graviditeten. Vi ønsker å gjøre dette på en morsom måte, ikke bare fortelle det rett ut. Hva gjorde dere eller har dere tenkt til å gjøre? Bolle i stekeovnen, babysko, årstall på asfalten og bilde av et babyplagg er så oppbrukt og kjedelig :/ Noen som har kreative og atige tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Del Skrevet 19. september 2016 Vi bare sa det som det var. Det er en stor nok nyhet i seg selv, så jeg tror ikke vi hadde fått mer positiv reaksjon om vi hadde funnet på noe kreativt Anonymkode: 613ac...ce3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Del Skrevet 19. september 2016 Vi har ikke tenkt å skrive noe på facebook. Til familie som bor langt vekke sendte vi et bilde med en tekst. Vi var på tidlig ultralyd og det ene bildet lignet mistenkelig mye på han skurken(han med masken) i den siste Batman filmen, så vi la de to bildene ved siden av hverandre og skrev noe a la "Håper h*n vokser av seg likheten". Vi er en familie som spøker ganske mye Anonymkode: 33e23...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gurine:) Skrevet 19. september 2016 #4 Del Skrevet 19. september 2016 Tok en kopi av brevet fra sykehuset med timen til OUL.. Putta det i en konvolutt og ga den til mamma og sa det hadde kommet brev til Hu. Var ikke helt hva Hu venta som sto i brevet. Min bror og dama hans, og gubben til mamma var også der, Hu sa ingenting til dem bare sendte brevet rundt.. 😁 Desverre mista jeg like etterpå. Men er nå gravid igjen så funderer på hvordan jeg skal fortelle det denne gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Del Skrevet 19. september 2016 18 minutter siden, frøken gurine:) skrev: Tok en kopi av brevet fra sykehuset med timen til OUL.. Putta det i en konvolutt og ga den til mamma og sa det hadde kommet brev til Hu. Var ikke helt hva Hu venta som sto i brevet. Min bror og dama hans, og gubben til mamma var også der, Hu sa ingenting til dem bare sendte brevet rundt.. 😁 Desverre mista jeg like etterpå. Men er nå gravid igjen så funderer på hvordan jeg skal fortelle det denne gangen.. Hvor tidlig fortalte du? Var du over 12 uker? Anonymkode: 0bc1c...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Del Skrevet 19. september 2016 Ikke akkurat så kreativt det heller, men vi ga kopp som det stod bestemor og bestefar på. Snart termin, og har fortsatt ikke fortalt Facebook.. Anonymkode: a431e...ed2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken gurine:) Skrevet 19. september 2016 #7 Del Skrevet 19. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor tidlig fortalte du? Var du over 12 uker? Anonymkode: 0bc1c...5b7 Var litt over 11 uker når jeg fortalte det til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsenga Skrevet 20. september 2016 #8 Del Skrevet 20. september 2016 Vet ikke hvor kreativt det var, men på appen stod det at "embryoet er nå på størrelse med en morell". Så tok med en morell og hadde tenkt å si at barnebarnet deres nå var så stort. Vel, jeg begynte å hulke før jeg kom så langt... 😂 Mamma skjønte det faktisk likevel, så like etter satt vi og lo og gråt om hverandre alle sammen. Jeg var 10 uker tror jeg og kunne snart ikke skjule (den oppblåste) magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #9 Del Skrevet 20. september 2016 Er du endelig gravid, TS? Gratulerer! Med nummer 1 så fortalte vi det til familien over en middag, rett frem. Med nummer 2 så spurte vi besteforeldrene om de var ledige til å være barnevakt et par dager rundt termindato (og de skjønte da hva som var i gjerde). Anonymkode: fd314...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #10 Del Skrevet 20. september 2016 Vi skal ta ene ultralydbildet og skrive ''hei farmor'' å gi til svigermor. Samme til svigersøster, bare at det blir over nett pga avstand. Til min familie skal vi bare si det rett ut grunnet jeg er litt ung enda. På facebook skal vi kjøpe inn t-skjorter der det står ''Daddy to be..'' og ''..baby loading..'' for å ha på oss og så ta bilde å legge ut eventuelt om vi venter til vi vet kjønn sånn at vi kan kjøpe med blå/rosa skrift slik at kjønn også blir røpt i samme slengen. Eventuelt om vi vil legge ut flere steder, tenker jeg å sette opp skoene våre med et par babysko og skrive feks ''Januar 92, Juni 94, Mai 17''. (altså måned og årstall vi er født) Var selv ute etter noe spesielt, men synes det ultralydbildet var en fin idè ettersom svigermor har håpet vi skal få barn lenge :-D Lykke til! Anonymkode: e3a8f...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. september 2016 #11 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) Med nummer en samlet vi foreldrene våre, da mannens foreldre kom på besøk. Ba de stå sammen fordi jeg ville ta bilde av dem. Skrudde på mobilkameraet og sa at de skulle telle til tre og så si "Vi skal ble besteforeldre." Det tok noen sekunder før det fikk opp for dem hva som skjedde. Øvrig familie fortalte vi det bare rett ut til. Skrev aldri noe på Facebook. Nå er jeg gravid igjen og vurderer å kjøpe en body/genser til den kommende storebroren hvor det står verdens beste storebror eller noe slik. Så kan han ha på den når vi får besøk av foreldrene våre. Endret 20. september 2016 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #12 Del Skrevet 20. september 2016 Vi dro innom mamma på morgenen etter TUL, hun var i dårlig form så vi sa vi bare skulle hente noe som lå hos henne. Hun gikk å hentet det mens vi sto i døra også når hun kom tilbake så sa jeg at jeg hadde en gave til henne som takk for noe hun hadde hjulpet oss med helgen før og ga henne UL-bildet. Hun begynte å skrike, gråte også løp hun rett inn til stefaren min mens hun hulket Svigers bor ikke i samme by som oss, så vi sendte bildet med teksten "hei farmor/farfar" også ringte vi svigermor. Hun fortalte det til søsken på hans side og jeg sendte bildet med tekst "hei onkel/tante" til mine søsken. Facebook har vi ikke sagt noe, er 15+1 idag. Mulig vi skriver noe etter OUL, fordi vi har mye familie spredt rundt, så enklere å si det felles for alle. Anonymkode: 4c345...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #13 Del Skrevet 20. september 2016 Min far bor langt unna oss, så jeg sendte han et bilde av graviditetstesten på epost mens jeg snakket med han på tlf. Han ropte høyt i tlf og så brøt forbindelsen. Trodde jeg hadde gitt han hjertestans... han ble veldig overrasket og glad 😊 Min mor og svigermor var på kaffebesøk. Jeg og samboer var bedt i bryllup noen uker før termin, så jeg sa til dem at jeg trengte hjelp til å finne kjole. Viste dem noen gravidkjoler. Det tok laaaaaang tid, for de satt bare og diskuterte fargene. Jeg hintet flere ganger til snittet på kjolene, og plutselig skjønte de det 😆 Anonymkode: 5b8d0...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå