AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Litt rar overskrift kanskje, men jeg skal ut å fly for første gang på 12 år imorgen og siden sist har det jo blitt mange nye flyregler. Jeg vet om det med væske i gjennomsiktige poser i sikkerhetskontrollen, men jeg tenker å handle i taxfree'n på Gardermoen før avgang og den er jo etter sikkerhetskontrollen. Skal kun kjøpe sminke og hudpleie, ikke alkohol. Lurer på om jeg må be de i kassa pakke det i en sånn forseglet securitybag eller om jeg kan ha det løst i vanlig taxfreepose? Det er vel sikkerhetskontroll når vi skal av flyet også mener jeg og flere av beholderne jeg skal ha (bodylotion f.eks) er på over 100 ml hver. Så lurer altså på om jeg må be personalet pakke det i forseglet sikkerhetspose. Da kan jeg vel ikke åpne den før jeg er ute av sikkerhetskontrollen ved reisemålet? Skal til Island om det har noe å si. Anonymkode: a8aee...a9e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Hvis du tar direktefly fra gardermoen har ikke det noe å si (pakker det i sende-bagasjen på vei hjem). Skal du dermed mellomlande trenger du en forseglet pose på varene med beholder over 100 ml. Skal du kun ha håndbagasje må du altså enten legge igjen varene på Island eller vente med å handle til du lander på Gardermoen på tilbakeveien (sett at du drar t/r) God tur! Anonymkode: 02a4e...904 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tar direktefly fra gardermoen har ikke det noe å si (pakker det i sende-bagasjen på vei hjem). Skal du dermed mellomlande trenger du en forseglet pose på varene med beholder over 100 ml. Skal du kun ha håndbagasje må du altså enten legge igjen varene på Island eller vente med å handle til du lander på Gardermoen på tilbakeveien (sett at du drar t/r) God tur! Anonymkode: 02a4e...904 Tar direktefly, ja. Godt å slippe mellomlanding. Pakker det i kofferten på vei hjem, ja. Den er allerede farlig nær maksvekt, så bestilt et ekstra kolli hjemover siden jeg kommer til å shoppe endel. Men er det ikke sikkerhetskontroll på samme måte ved ankomst Island som ved avgang Gardermoen? Blir vel tilsvarende når jeg komme fra Island da at jeg kan ha taxfreevarene i vanlig pose? Kommer til å handle på Gardermoen ved ankomst også, men er større utvalg ved avgang har jeg skjønt Tusen takk, gleder meg! Og tusen takk for svar. Anonymkode: a8aee...a9e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tar direktefly fra gardermoen har ikke det noe å si (pakker det i sende-bagasjen på vei hjem). Skal du dermed mellomlande trenger du en forseglet pose på varene med beholder over 100 ml. Skal du kun ha håndbagasje må du altså enten legge igjen varene på Island eller vente med å handle til du lander på Gardermoen på tilbakeveien (sett at du drar t/r) God tur! Anonymkode: 02a4e...904 Det spørs helt hvor du skal. Om du er innenfor Schengen er det ikke nødvendig å forsegle noe som helst. Anonymkode: 00345...9d2
reiseglad Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Du trenger ikke forsegling når du reiser fra Gardemoen direkte til Reykjavik og skal av flyet der. God tur til Island forresten, flott landskap og mye tur og finne på! 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 1 time siden, reiseglad skrev: Du trenger ikke forsegling når du reiser fra Gardemoen direkte til Reykjavik og skal av flyet der. God tur til Island forresten, flott landskap og mye tur og finne på! Så bra. Trodde man trengte det uansett jeg, at det var samme type sikkerhetskontroll når man ankom reisemålet som før man drar. Da er det vel bare å åpne sminken på flyet da om jeg føler for å fikse opp litt? Tusen takk, gleder meg helt vilt! Har allerede booket ridetur og det blir nok endel shopping også og sikkert enda en ridetur, hehe. Kjenner godt til islandshestene og har lang erfaring da jeg har islandshest selv også. Anonymkode: a8aee...a9e
clyde Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar direktefly, ja. Godt å slippe mellomlanding. Pakker det i kofferten på vei hjem, ja. Den er allerede farlig nær maksvekt, så bestilt et ekstra kolli hjemover siden jeg kommer til å shoppe endel. Men er det ikke sikkerhetskontroll på samme måte ved ankomst Island som ved avgang Gardermoen? Blir vel tilsvarende når jeg komme fra Island da at jeg kan ha taxfreevarene i vanlig pose? Kommer til å handle på Gardermoen ved ankomst også, men er større utvalg ved avgang har jeg skjønt Tusen takk, gleder meg! Og tusen takk for svar. Anonymkode: a8aee...a9e Den nye Taxfreebutikken ved ankomst er svær og det er mye å velge i der. Jeg var der for en uke siden, og det er veldig godt utvalg. Bare sånn at du vet det
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, clyde skrev: Den nye Taxfreebutikken ved ankomst er svær og det er mye å velge i der. Jeg var der for en uke siden, og det er veldig godt utvalg. Bare sånn at du vet det Ja, leste at de nettopp har åpnet ny og større butikk. Men utvalget av kosmetikk er vel større ved utreise såvidt jeg har forstått? Skal ha urban decay og Smashbox ihvertfall. Husker du hvilke andre merker de har? Blir nok en tur innom på vei tilbake også selv om flyet landet til ukristelig tid. (Ca 05 om morgenen) Anonymkode: a8aee...a9e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 5 minutter siden, clyde skrev: Den nye Taxfreebutikken ved ankomst er svær og det er mye å velge i der. Jeg var der for en uke siden, og det er veldig godt utvalg. Bare sånn at du vet det Haha, så nå at du er mann. Legger kanskje ikke så mye merke til hva slags sminke de har da, hehe. Anonymkode: a8aee...a9e
reiseglad Skrevet 20. september 2016 #10 Skrevet 20. september 2016 Den "nye" taxfri-butikken? Sist jeg kom fra utland, kom jeg inn i samme taxfrien som har vært der bestandig, den som ligger ved avgang. Er det en eller to taxfri-butikker der nå?
Akay Skrevet 20. september 2016 #11 Skrevet 20. september 2016 Ta med deg godt med penger for shopping på island! Er greit dyrt der... prisene er samme nivå som norge og dyrere og det er for det meste merkebutikker der.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #12 Skrevet 20. september 2016 1 time siden, Akay skrev: Ta med deg godt med penger for shopping på island! Er greit dyrt der... prisene er samme nivå som norge og dyrere og det er for det meste merkebutikker der. Ja, jeg vet det er dyrt og har spart lenge, så har greit med penger. Skal ikke snu på krona når jeg et der. Kose oss skikkelig med god mat og shopping, så får man heller skru igjen shoppekrana når man kommer hjem. Anonymkode: a8aee...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå