Gjest Julie i.i. Skrevet 17. november 2004 #1 Skrevet 17. november 2004 Hei Har jeg "rett" til å bryte avtalen/si opp ab. ut i fra dette? Er utrolig lei! Jeg har ADSL fra Nextgentel. Bestilte i september og fikk installasjonsdato i oktober. Tok meg da fra fra skole og jobb for å kunne ta imot montøren denne dagen. Ringte på forhånd for å få et ca tidspunkt, men det lot seg ikke gjøre sa mannen på kundeservice. Ingen montør kom og ny dato ble avtalt. Da kom montøren, heldigvis. Når jeg omsider fikk linja så fungerte den ikke som den skulle. Det tok ca 10 minutter å laste ned èn side. Ringte knudeservice igjen og klagde, de skulle ordne det. En ukes tid senere var linjen fremdeles ikke ordnet, ringte igjen og klagde. Nok en gang ble jeg lovt at det skulle ordnes. Tomme ord, igjen. Så ringte jeg nok en gang og da hadde de omsider funnet ut at det var noe galt med ruteren (er det ikke det den heter?) de hadde sendt meg. De skulle sende meg en ny, men da måtte jeg sende den gamle i retur. Dette var på en onsdag og jeg ble lovt at den nye ruteren skulle være hos meg senest mandag neste uke. Dette viste seg å ikke stemme. Ny tlf til kundeservice, jo ruteren var på vei. I tillegg har de også sendt meg 4 feilaktige fakturaer. Disse har jeg måtte ringe de for å gjøre de obs på feilen og de har trukket de tilbake uten mye om og men. Men ALLE gangene jeg har ringt kundeservicen deres (og det er en del ganger) så har jeg sittet 30 min til 1 1/2 time i kø. For en student med kontantkort så blir dette dyrt! Julie.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. november 2004 #2 Skrevet 17. november 2004 Jeg ringte ledelsen i Nextgentel seint på kvelden og svært tidlig på morgenen HJEM PRIVAT pga at de ikke svarte på kundetelefon og ikke holdt innstallasjonsdatoer. Da gikk det ganske fort å få fikset feil - og siden har det vært helt topp med Nextgentel, ikke en nededag i flere år. Har ringt andre hjem privat også jeg - og jeg er normalt ingen kranglefant.....................
Scheherazade Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 Ikke så veldig overrasket over at saken gjaldt NextGentTel nei! De er jo beryktet for sin dårlige kundeservice, spesielt for hvor utrolig vanskelig det er å komme gjennom på telefon... Kranglet lenge med de i vår, hos oss så utsatte og utsatte de installasjonsdatoen fordi vi måtte ha en splitter i tillegg og noe annet tull. Var mildt sagt rasende på de halvannen måned, ingen JEG kjenner kommer til å bestille fra NextGentTel, for å si det slik! Men da ADSL plutselig en dag virket, og vi til og med fikk halvannen måned gratis, fortrengte jeg hele greien. Men du har helt rett, NextGenTel er forferdelig på kundeservice!
Gjest Dårlig forbindelse Skrevet 17. november 2004 #4 Skrevet 17. november 2004 Trodde det var UPC det var snakk om jeg! Byttet fra UPC til Tele 2, men kom antagelig fra asken til ilden. Si meg har de i det hele tatt kundeservice? har ikke tid til å si mer, skal ut og henge meg................
Nella Skrevet 17. november 2004 #5 Skrevet 17. november 2004 Har nextgentel jeg også og har aldri hatt et problem med de. Ikke problem med å komme igjennom på telefon heller. Er igrunn veldig fornøyd, men nok om det. Internett og telefoni er litt vanskelig om du tar hensyn til kjøpsloven. Men så lenge det er brutte avtaler og klare brudd på løfter så kan du stå på ditt og få det avsluttet. Hadde samme sak med sambo (før han ble det) hjemme hos seg med Tiscali. De skulle også sende ny ruter som bare aldri dukka opp. Men det gjorde regningene...... Da var jeg i kontakt med forbrukerrådet tilslutt (litt frustrert) og de sa at dersom du ikke fikk hva kontrakten lovet så skulle du ikke betale noe. Tiscali godtok det og oppsigelse i bindingstid pga dette. Så enten kom deg ut av det eller krev en kompensasjon.
Gjest Bredbåndsfantast Skrevet 17. november 2004 #6 Skrevet 17. november 2004 Har hatt mye problemer med Telenor. De lovet i ukesvis å kome å jeg tok meg fri fra jobben. Tror du di kom? Neida, jeg ga opp tilslutt. Nå har jeg Nextgentel å di er jeg kjempefornøyd med. Aldri hatt noen problemer jeg og det fine er at di så ofte setter opphastigheten uten at jeg må betale mer.
Julie Skrevet 17. november 2004 #7 Skrevet 17. november 2004 Takk for svar. Kaffegjesten; hvordan fant du ut nr til ledelsen privat? Jeg synes det er SLETT kundeservice når når man ringer og må stå i opptil 1 1/2 telefonkø for noe som er deres feil! :evil: Julie.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. november 2004 #8 Skrevet 17. november 2004 Du vet hvem som jobber i Telenor, Tele2, UPC, Nextgentel osv. Akkurat hvem som jobber hvor er ikke vanskelig å finne ut - det står jo om dem i avisen hver dag også. Dessuten kan man ringe dit å spørre. Kommer ikke frem sier du - joda ring bare nummer for å bestille abonnement. Der tar de telefonen med en gang - og så spør du hvem som er info ansvarlig, direktør osv. Ikke vansleig i det hele tatt!. Så har man telefonkatalogen. Da går det så lett så............. Dette gjelder uansett selskap, men du bør jo ha en litt god sak før du gjør noe slikt da. Telefonterror ellers er jeg ikke særlig for.
Gjest Eir Skrevet 17. november 2004 #9 Skrevet 17. november 2004 Jeg ringte ledelsen i Nextgentel seint på kvelden og svært tidlig på morgenen HJEM PRIVAT pga at de ikke svarte på kundetelefon og ikke holdt innstallasjonsdatoer. Da gikk det ganske fort å få fikset feil - og siden har det vært helt topp med Nextgentel' date=' ikke en nededag i flere år.[/quote'] For oss holdt det å sende en sinna e-post til markedssjefen i NextGentel, og da fikk vi installasjonen gratis, pluss dobbelt hastighet på linjen for en viss periode. Jeg synes også at du rettmessig kan kreve å bryte abbonnementet før bindingstiden går ut, dersom du vil det. Må også nevne at jeg har vært veldig fornøyd med NextGentel med en gang vi fikk linja i hus, og på snart tre år har vi hatt en nedetid på totalt en time ca. De siste gangene jeg har ringt kundeservice har jeg også fått svar på overraskende kort tid.
Arkana Skrevet 17. november 2004 #10 Skrevet 17. november 2004 Har nextgentel jeg også og har aldri hatt et problem med de. Ikke problem med å komme igjennom på telefon heller. Er igrunn veldig fornøyd, men nok om det. Samme her. Har bare positivt å si om NGT. De fleste jeg kjenner har NGT (har anbefalt det til de som har spurt) og ingen av dem har problemer med noe.
Gjest kaffegjesten Skrevet 18. november 2004 #11 Skrevet 18. november 2004 Ingen problemer med å anbefale Nextgentel til andre nå, faktisk tror jeg det må være et av de bedre selskap. har hatt det selv i mange år og bare vært fornøyd - etter at det kom i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå