Vercetti Skrevet 17. november 2004 #1 Skrevet 17. november 2004 Noen som har lest denne novellen, og kan fortelle litt om sitt inntrykk av gutten det fortelles om? Jeg bare fisker litt, lurer på om det er fler enn meg som ser noe som ikke helt stemmer med læreren min sin oppfattning av situasjonen... Gi meg innspill, så skal jeg utdype litt mer.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #2 Skrevet 17. november 2004 hmm..vet jeg leste den på videregående, men husker ikke helt storyen.. kan du kort fortelle hva den handler om?
Gjest Cerise Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 oi, glemte visst å logge inn her hmm..vet jeg leste den på videregående, men husker ikke helt storyen.. kan du kort fortelle hva den handler om?
Vercetti Skrevet 17. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2004 Det er liksom en fortelling fra et banrs øyne hvor han begynner fra spedbarnsstadiet og skildrer alt han ser. Ut ifra dette så vokser han og skildringene forandrer karakter, samtidig som innholdet i historiene som blir fortalt "vokser". Problemet er bare når vi blir bedt om å skildre ting som intelligensen til ungen og foreldrenes egenskap som omsorgspersoner. Det henger ikke på greip, for min del, det læreren min analyserer det hele til.
Gjest Cerise Skrevet 17. november 2004 #5 Skrevet 17. november 2004 typisk lærere det der.. irriterer meg grønn!skal alltid overanalysere absolutt alt, og forfatteren mente ditt og forfatteren ville fortelle oss datt. Husker dessverre bare denne novellen vagt, men er enig med deg i at de diskusjonen til læreren din er en smule ut av fokus..
Suzy Skrevet 18. november 2004 #6 Skrevet 18. november 2004 Problemet er bare når vi blir bedt om å skildre ting som intelligensen til ungen og foreldrenes egenskap som omsorgspersoner. Det henger ikke på greip, for min del, det læreren min analyserer det hele til. Ser ikke helt problemet her jeg...? Det må jo være veldig interessant å diskutere barnets intelligens både utfra de normer som utenomverden oppfatter den (altså sånn vi ville sett barnet om vi bare så handlingene hans og ikek hørte tankene, som novella gir oss) og hvor logisk han egentlig oppfatter alt omkring seg - sett ut fra hva et barn konkrete forhold til verden. Dessuten er det en spennende debatt hvorfor han gjør dert han gjør når foreldrene formaner slik foreldre ofte gjør - hvorfor blir det misoppfattet? Kan dette gi oss et hint om oppdragelse og pedagogisk tenkning i det hele tatt? Det er jo MASSE å se på her!! :o
Vercetti Skrevet 18. november 2004 Forfatter #7 Skrevet 18. november 2004 Ser ikke helt problemet her jeg...? Det må jo være veldig interessant å diskutere barnets intelligens både utfra de normer som utenomverden oppfatter den (altså sånn vi ville sett barnet om vi bare så handlingene hans og ikek hørte tankene, som novella gir oss) og hvor logisk han egentlig oppfatter alt omkring seg - sett ut fra hva et barn konkrete forhold til verden. Dessuten er det en spennende debatt hvorfor han gjør dert han gjør når foreldrene formaner slik foreldre ofte gjør - hvorfor blir det misoppfattet? Kan dette gi oss et hint om oppdragelse og pedagogisk tenkning i det hele tatt? Det er jo MASSE å se på her!! :o Sorry, formulerte meg litt teyt. Problemet er mer korrekt sagt at han setter karakter etter hvor enig HAN er i din tolkning. Altså, mener han at du overser ting, så er det tommelen ned. Og i dette tilfellet så mener jeg at han selv er på bærtur når han analyserer novellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå