Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger nye lese- og pc-briller. De jeg har, har gått i gulvet en del ganger og nå er det venstre glasset så ripete at det er på tide og kjøpe nye. Det er noen år siden siste syns-test, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne ta det med i samme slengen. Jeg har funnet noen briller jeg vil ha hos Krogh optikk, og sjekket så prisen på synstesten..... bakoversveis! Sist jeg tok synstest begynner åpenbart å bli en del år siden, for jeg mener å huske at det da kostet noe over en 500-lapp. Nå skal Krogh ha 910 spenn for å undersøke synet mitt!!?

Er det normal pris på en slik undersøkelse rundt om??

Skrevet

De sjekker mer enn bare styrker på Krogh optikk. De sjekker øyehelsen, måler trykk, test av Samsyn, tar et større bilde av netthinnen osv.. testen er veldig grundig. Jeg er kunde på Krogh og er veldig fornøyd :) 

Anonymkode: 7fdaf...97a

Skrevet

Men...eh...hvis jeg ikke trenger alt det andre da, bare vil ha syns-styrken undersøkt? Finnes det? Eller tilbyr de kun "full pakke"?

Skrevet

Tok synstest hos Specsavers for et par måneder siden og betalte 595. Dette er da inkl trykkprøve, netthinnebilde og samsyn.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ulven skrev:

Tok synstest hos Specsavers for et par måneder siden og betalte 595. Dette er da inkl trykkprøve, netthinnebilde og samsyn.

Får man med en lapp med resultatene derfra om man vil? Dvs, de blir ikke sure fordi man tar resultatet og går et annet sted og kjøper brillene...? Har lest om det nemlig, at de (en hvilken som helst brillebutikk) kan være motvillige til å utlevere resultatet når de skjønner at man ikke har tenkt å kjøpe brillene hos dem.

Skrevet
17 timer siden, Million skrev:

Får man med en lapp med resultatene derfra om man vil? Dvs, de blir ikke sure fordi man tar resultatet og går et annet sted og kjøper brillene...? Har lest om det nemlig, at de (en hvilken som helst brillebutikk) kan være motvillige til å utlevere resultatet når de skjønner at man ikke har tenkt å kjøpe brillene hos dem.

Haha, du får den i hvert fall ikke uten å eksplisitt be om den! Like forbasket ubehagelig hver gang! 

Anonymkode: 79ed3...d12

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, du får den i hvert fall ikke uten å eksplisitt be om den! Like forbasket ubehagelig hver gang! 

Anonymkode: 79ed3...d12

Jeg har fått det uoppfordret hos både brilleland og specsavers. 

• Liker 2
Skrevet
Den 19. september 2016 at 15.55, Million skrev:

Jeg trenger nye lese- og pc-briller. De jeg har, har gått i gulvet en del ganger og nå er det venstre glasset så ripete at det er på tide og kjøpe nye. Det er noen år siden siste syns-test, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne ta det med i samme slengen. Jeg har funnet noen briller jeg vil ha hos Krogh optikk, og sjekket så prisen på synstesten..... bakoversveis! Sist jeg tok synstest begynner åpenbart å bli en del år siden, for jeg mener å huske at det da kostet noe over en 500-lapp. Nå skal Krogh ha 910 spenn for å undersøke synet mitt!!?

Er det normal pris på en slik undersøkelse rundt om??

Jeg har brukt Krogh i mange, mange år, og ja, de er ekstremt dyre. De er veldig dyktige, men jeg har sluttet å gå dit pga prisene på synsundersøkelsene. Jeg kan anbefale Eye Factory. Fikk både synstest og briller der til en veldig ok pris (tatt i betraktning at jeg har mye som skal tas hensyn til i glassene). Veldig hyggelige folk.

Anonymkode: b07ee...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...