Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne?

image.jpeg

Anonymkode: ea97f...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye her men prøven på 5 ml har 50 % mobilitet. Altså halvparten svømmer normalt. 

Prøven er så konsentrert så det blir 1 ml med 95 % mobilitet. Ca 9 millioner celler. Dette er insemenert. 

Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Det er mye her men prøven på 5 ml har 50 % mobilitet. Altså halvparten svømmer normalt. 

Prøven er så konsentrert så det blir 1 ml med 95 % mobilitet. Ca 9 millioner celler. Dette er insemenert. 

Tusen takk for svar, men er dette bra? Vi fikk beskjed om at vi ikke skulle ha problemer med å bli gravid og at prøven var normal. 

Skrevet

Jeg klarer ikke helt slå meg til ro med analysen siden jeg har lest at en mann må ha min 20.mill sædseller for å gjøre en dame gravid, men siden Hausken mener prøven er normal så bør vi nok slå oss til ro med det. Volumet er jo ganske høyt og det andre ser jo bra ut, så kanskje det veier opp antallet som min samboer hadde fått beskjed om?

Skrevet

Dytter, hvordan kan sædprøven være normal når normalen ligger på min 20 mill antall sædseller?

Skrevet

Fikk svar på mail fra klinikken i dag at dersom analysen ikke var normal hadde de bedt om ny prøve, så vi får slå oss til ro med det svaret☺️

Skrevet

Hausken tjener tross alt penger på dårlig sædkvalitet, så hvis de sier den er bra så mener de det nok. ;)

Skrevet
2 timer siden, Sisti skrev:

Hausken tjener tross alt penger på dårlig sædkvalitet, så hvis de sier den er bra så mener de det nok. ;)

Takk for svar. Har tenkt den tanken jeg også, men følte ikke helt at vi ble tatt på alvor hos de. Jeg var kun inne hos legen i maks 20 min. En time varer vanligvis i 2 timer.

Skrevet

Imponert over at du stoler mer på KG enn på Hausken. 

Anonymkode: fd342...9d4

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imponert over at du stoler mer på KG enn på Hausken. 

Anonymkode: fd342...9d4

Her inne er det ganske mange som har hatt en lang prøvetid og som har erfaring med sædprøver, så stilte spørsmål her inne før jeg fikk svar fra klinikken. Forumet er jo til for oss alle uansett rare spørsmål. Man kan bli litt kokko av denne prøvingen og da er det godt å kunne lufte tankene sine.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har tenkt den tanken jeg også, men følte ikke helt at vi ble tatt på alvor hos de. Jeg var kun inne hos legen i maks 20 min. En time varer vanligvis i 2 timer.

Vi var der ikke særlig lenge vi heller, 20 min kanskje, da vi hadde utredning (ble prøverør på oss). Er det funnet noe galt hos deg? Tror ikke det er så vanlig at de bruker to timer? Kommer vel an på hvor i løypa man er da, hva man er utredet for tidligere osv . 

Skrevet

Sladd nå navnet. Stakkar, han trenger vel ikke få sædkvaliteten sin offentliggjort her. 

• Liker 1
Skrevet

Navnet til legen mener du? Jeg har tatt bort mannen min sitt navn!

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, Sisti skrev:

Vi var der ikke særlig lenge vi heller, 20 min kanskje, da vi hadde utredning (ble prøverør på oss). Er det funnet noe galt hos deg? Tror ikke det er så vanlig at de bruker to timer? Kommer vel an på hvor i løypa man er da, hva man er utredet for tidligere osv . 

Takk for svar. Jeg tok kun innvendig UL og hadde en kort samtale. Hadde med meg blodprøve resultat som jeg tok hos legen et par uker i forkant. Han mente at alt virket tipptopp hos meg ut i fra det han så, samtalen og blodprøven. Vi får prøve videre, har utredning på sykehuset om 5 mnd.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg tok kun innvendig UL og hadde en kort samtale. Hadde med meg blodprøve resultat som jeg tok hos legen et par uker i forkant. Han mente at alt virket tipptopp hos meg ut i fra det han så, samtalen og blodprøven. Vi får prøve videre, har utredning på sykehuset om 5 mnd.

Hvor lenge har dere prøvd? 

Skrevet
5 minutter siden, Sisti skrev:

Hvor lenge har dere prøvd? 

Bare i et halvt år, men jeg er snart 37 år så jeg har ikke så god tid. Jeg hadde mange eggposer igjen og har stabil syklus + blitt rask gravid med en annen mann, så legen mente jeg hadde noen gode år igjen. Jeg føler ikke at jeg har så god tid...☺️

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare i et halvt år, men jeg er snart 37 år så jeg har ikke så god tid. Jeg hadde mange eggposer igjen og har stabil syklus + blitt rask gravid med en annen mann, så legen mente jeg hadde noen gode år igjen. Jeg føler ikke at jeg har så god tid...☺️

Men da skjønner jeg at det gikk fort - det er jo ikke noe mer de kan sjekke uten å ha grunn til å tro at du har redusert fruktbarhet. :) til sammenligning fikk jeg ti minutter hos offentlig gynekolog da vi startet utredning... 

Skrevet
10 minutter siden, Sisti skrev:

Men da skjønner jeg at det gikk fort - det er jo ikke noe mer de kan sjekke uten å ha grunn til å tro at du har redusert fruktbarhet. :) til sammenligning fikk jeg ti minutter hos offentlig gynekolog da vi startet utredning... 

10 min faktisk. Jeg kan jo ha tette eggledere feks som de ikke ser på UL. Eggkvaliteten kan de jo ikke finne ut av, så det kan være en årsak at det drøyer. Vi håper på det beste og satser på det ordner seg før jeg er alt for gammale. Fant de noe hos deg? Har dere fått barn?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

10 min faktisk. Jeg kan jo ha tette eggledere feks som de ikke ser på UL. Eggkvaliteten kan de jo ikke finne ut av, så det kan være en årsak at det drøyer. Vi håper på det beste og satser på det ordner seg før jeg er alt for gammale. Fant de noe hos deg? Har dere fått barn?

Ja du kan ha tette eggledere, men det er veldig uvanlig å sjekke for det uten å ha grunn til å tro at du kan ha det... Og etter så kort tid med prøving er det ikke grunn til å frykte det. :)

Jeg hadde defekt lutealfase og/eller sjelden eggløsning (dette visste vi før vi begynte å prøve). Så ble det funnet redusert sædkvalitet hos mannen (måtte gå privat før noen ville utrede han), så da måtte vi ha prøverør uansett. Det tok vi hos Hausken. Har en nydelig baby nå. :)

Lykke til! 

Skrevet
3 minutter siden, Sisti skrev:

Ja du kan ha tette eggledere, men det er veldig uvanlig å sjekke for det uten å ha grunn til å tro at du kan ha det... Og etter så kort tid med prøving er det ikke grunn til å frykte det. :)

Jeg hadde defekt lutealfase og/eller sjelden eggløsning (dette visste vi før vi begynte å prøve). Så ble det funnet redusert sædkvalitet hos mannen (måtte gå privat før noen ville utrede han), så da måtte vi ha prøverør uansett. Det tok vi hos Hausken. Har en nydelig baby nå. :)

Lykke til! 

Så godt å høre at det ordnet seg for dere😍 Finnes det noen "symtomer" på tette eggledere egentlig? Det kan jo ta lengre tid med alderen, så vi får bare være tolmodig å prøve en god stund til før eventuelt prøverørs. Vi tenker ta det privat om vi ikke får det til selv etter 1 år. Jeg føler ikke at vi har mer tid, men tusen takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...