AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Jeg fikk ikke dagpenger for de siste to ukene på grunn av at jeg jobbet 10,5 timer på to uker, og mannen i telefonen sa at jeg ikke kan jobbe mer enn 3 timer på to uker dersom jeg vil ha dagpenger. Hva i alle dager!? De 1500 kronene jeg har tjent på to uker kommer jo ikke før neste måned; jeg kan jo ikke leve på omtrent ingenting. Skal det være sånn? Jeg skjønner ingenting... Anonymkode: 716f8...ca5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Ring tilbake og spør om han kan henvise deg til hvor i regelverket dette står. Om det er det som står i regelverket, så er det sånn. Anonymkode: c1752...174
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Ja, det stemmer. Les vedtaksbrevet ditt. Anonymkode: 9e2e3...c05
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Hvor mye du kan jobbe før de trekker alle dagpengene avhenger av hvor mye du jobbet før du fikk dagpenger. Les vedtaksbrevet ditt. Anonymkode: b1c8c...f47 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Ja, det stemmer. Søk sosialstønad hvis du mangler penger til mat. Nødhjelp får du i løpet av noen dager. Anonymkode: bd37d...0c0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 Idiotisk system men slik er det. Ikke rart folk jukser da...kan ikke gå 5 uker uten penger. Dagpenger er tull og veldig lite. Få jobb heller... Anonymkode: d8046...fd4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 Slik er det bare desverre. Jeg kan ikke jobbe mer en 32,5. Sist så jobbet jeg 33 timer og da tapte jeg over 3500 kr fra nav. Så det lønner seg ikke å jobbe bare litt alltid. Anonymkode: 99608...4bf
Angelheart2 Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Idiotisk system men slik er det. Ikke rart folk jukser da...kan ikke gå 5 uker uten penger. Dagpenger er tull og veldig lite. Få jobb heller... Anonymkode: d8046...fd4 Idiotisk system? Hvordan da? Dagpenger er jo en dekking av inntektstap. Dersom du tidligere jobbet 5 timer i uken er det vel ikke riktig at du skal få dagpenger hvis du jobber mer nå? Da har du jo ikke tapt inntekt. Det er ikke meningen at det skal lønne seg å gå på dagpenger i forhold til å jobbe. At du ikke får lønn enda er jo helt normalt. jeg får heller ikke lønnen min samme uken som jeg har tjent den, men en måned senere. Med tanke på at dagpenger er 62% av lønn så skal det ikke så veldig gode mattekunnskaper til for å skjønne at man tjener på å være i jobb, selv om man ikke jobber 100%. Så sant lønna i den nye jobben er like godt betalt som den man hadde. Dersom man kun har hatt en liten deltidsjobb og nå får tilbud om en ny deltidsjobb så mister man selvsagt dagpengene tidligere, fordi beregningsgrunnlaget er mindre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik er det bare desverre. Jeg kan ikke jobbe mer en 32,5. Sist så jobbet jeg 33 timer og da tapte jeg over 3500 kr fra nav. Så det lønner seg ikke å jobbe bare litt alltid. Anonymkode: 99608...4bf Tapt penger fra nav? Du har da jobbet et annet sted og får penger for det. Du forventer vel ikke å få dobbel betaling? Anonymkode: a9db9...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 3 timer siden, Angelheart2 skrev: Idiotisk system? Hvordan da? Dagpenger er jo en dekking av inntektstap. Dersom du tidligere jobbet 5 timer i uken er det vel ikke riktig at du skal få dagpenger hvis du jobber mer nå? Da har du jo ikke tapt inntekt. Det er ikke meningen at det skal lønne seg å gå på dagpenger i forhold til å jobbe. At du ikke får lønn enda er jo helt normalt. jeg får heller ikke lønnen min samme uken som jeg har tjent den, men en måned senere. Med tanke på at dagpenger er 62% av lønn så skal det ikke så veldig gode mattekunnskaper til for å skjønne at man tjener på å være i jobb, selv om man ikke jobber 100%. Så sant lønna i den nye jobben er like godt betalt som den man hadde. Dersom man kun har hatt en liten deltidsjobb og nå får tilbud om en ny deltidsjobb så mister man selvsagt dagpengene tidligere, fordi beregningsgrunnlaget er mindre. Jeg har lært at det ikke lønner seg å jobbe når man har dagpenger. Hvor mye tror du man tjener på 5 timer? I en deltidsjobb? En gang i uken? Tror du du virkelig at det dekker dagpengene på 14 dag og at man tjener det samme som før? Det er ikke nærheten av det man mottar pr 14 dag. På dagpenger for man trekk/mister man penger om man jobber GRATIS- NAV vil heller at folk skal jobbe, men det lønner seg ikke, da virker ikke systemet. Anonymkode: 719a5...71b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Du må sjekke hva som står i vedtaket ditt. Antagelig har snittberegning av arbeidstid vært veldig lav. Var i omtrent samme situasjon selv for mange år siden, og det suger balle, men sånn er nå en gang reglene. Søk om supplerende sosialstønad, dersom du ikke har noen oppsparte midler. Anonymkode: f115d...a17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå