Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter dere prøvingen på vent når vi etterhvert kommer over i de mnd hvor man ikke har krav på barnehageplass? Har skjønt det som at man egentlig har krav eller rett på det bortsett fra november og desember? Men likevel ikke sikkert at man får? Jeg har i grunn ikke skjønt det helt.. 

Men man er vel sikker barnehageplass om man prøver denne mnd, og neste? Så er det litt mer usikkert? Venter dere prøvingen eller fortsetter dere? :)

Anonymkode: f55d2...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å ha et opphold ja. Det er vel slik at man nå også skal ha plass til september og oktober barna, men i Oslo f. Eks. Er det jo ikke plass, så vi tør ikke satse på det. 

Ønsker i utgangspunktet helst ikke barn født sent på året uansett.

Anonymkode: acfd0...b93

• Liker 2
Skrevet

Nei, tenker ikke på muligheten for å få barnehageplass, så tar ikke pause i prøvingen. Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å unngå å putte en ettåring i barnehage. Prøver heller å spare og ha det litt strammere økonomisk en periode

Uansett er det stor sjanse for å få barnhageplass hele året her vi bor, så det vil nok ordne seg om behovet skulle dukke opp.

Anonymkode: e4022...921

• Liker 5
Skrevet

Det er det siste jeg tenker på etter å ha brukt lang tid på å bli gravid og mistet noen ganger.

Anonymkode: d7f22...04a

• Liker 13
Skrevet

jeg tar ingen pauser. Jeg vil ha barn ved første mulighet nå som jeg har venta så lenge :) Hadde jeg vært ny prøver hadde jeg nok vurdert det. 

Skrevet

Jeg er 32 år. Og føler ikke helt jeg har tid til å ta lange pauser. Men kommer til å ta pause sånn at jeg ikke får barn i nov- des...

Anonymkode: 23381...d80

• Liker 1
Skrevet

Vi har snakket litt om at vi ikke ønsker desemberbarn, men vi får se når det nærmer seg. Er noen mnd igjen før det er aktuelt uansett.

Gjest kokosnøtt
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det siste jeg tenker på etter å ha brukt lang tid på å bli gravid og mistet noen ganger.

Anonymkode: d7f22...04a

Helt enig med deg. Her også. Prøvd i 1,5 år snart og mistet 2 ganger.. Er det siste jeg tenker på akkurat nå, ang barehageplass altså. 

Skrevet

Nei. Vi prøvde lenge og til slutt endte det med prøverør. De to første forsøkene hadde vi slik at vi evt ville fått november og desember barn, men så ble jeg ikke gravid før på tredje forsøk og det ble flere mnd etter så endte med mai-barn. Helt uvesentlig når vi får neste. Så lenge jeg blir gravid er jeg fornøyd .  Er uansett hjemme med barnet jeg har en stund ekstra. Kunne sendt i bhg, men velger å ha barnet hjemme fordi dette kan bli første og siste gang jeg får oppleve å få barn. Kommer til å være hjemme neste gang også dersom jeg skulle være så heldig.

Anonymkode: 20ec6...7d6

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde vel en pause for akkurat desember, men nå som vi er på vei inn i andre året for prøving så er det vel ikke det vi tenker så mye på. Har helt slutte å bry meg om når det er termin. 

Men skjønner godt at ferske prøvere har slike tanker :-) men er vanskelig å stoppe å prøve når det ikke klaffer de første månedene.

Skrevet

Jeg bruker lang tid på å bli gravid, og er for voksen til å bare vente for gøy.

Men vurderer det likevel pga økonomi. Bor i Oslo hvor boligprisene er så høye at vi ikke kan betjene lån med kun en inntekt, vi er helt avhengige av å være to stykker som jobber.

Vi lar sikkert være å ta en prøvepause, men i praksis så går hverdagen faktisk ikke i hop uten barnehageplass - noe vi ikke får om vi får barn på vinterstid.

Anonymkode: 6fdd5...87b

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å ha et opphold ja. Det er vel slik at man nå også skal ha plass til september og oktober barna, men i Oslo f. Eks. Er det jo ikke plass, så vi tør ikke satse på det. 

Ønsker i utgangspunktet helst ikke barn født sent på året uansett.

Vet du hvordan det er i Skedsmo kommune? 

Skrevet
5 timer siden, Fortunatus skrev:

Vi hadde vel en pause for akkurat desember, men nå som vi er på vei inn i andre året for prøving så er det vel ikke det vi tenker så mye på. Har helt slutte å bry meg om når det er termin. 

Men skjønner godt at ferske prøvere har slike tanker :-) men er vanskelig å stoppe å prøve når det ikke klaffer de første månedene.

Nettopp. Og hva om det endelig klaffer, med termin i februar da, også blir babyen født to mnd for tidlig.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvordan det er i Skedsmo kommune? 

Nei, dessverre. Vet bare at det er fullt i Oslo...

• Liker 1
Skrevet

Overhodet ikke noe jeg har tenkt på. Når man først blir gravid så bekymrer man seg gjerne noe vanvittig i løpet av de første 12 ukene. Tenker at når man først kommer over de ukene og spiren holder seg inne så blir termindatoen relativt ubetydelig. Det er jo ingen garanti for når barnet blir født uansett.

Av og til åpner det seg for plasser litt etter hovedopptaket hvis det er veldig viktig. Går også an å vurdere dagmamma, aupair eller andre løsninger.

Anonymkode: ddf02...c5d

• Liker 2
Skrevet

Nei, barnehageplass ofrer jeg nesten ikke en tanke. 

Skrevet

Ingen ønskesituasjon med termin sent på året, men vi stopper ikke opp med prøvingen selv om. Tiden er for dyrbar til det💕

Anonymkode: dba9b...7b4

Skrevet

Ja :ler:

Vi prøver i oktober og november nå, og venter med å prøve mere før Juli neste år dersom det ikke klaffer denne runden. Hadde et oktober-barn sist og hadde flaks at han fikk barnehageplass. Naboen fikk et novemberbarn året etter og endte opp med å gå hjemme i nesten 2 år. Jeg vet at vi ikke ønsker det, og må derfor treffe innen 31 August med nr 2.

Vi har jo 6 mnd på å prøve neste år også dersom det ikke klaffer i år ;) Likevel om vi er i midten av 30årene... 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Ja :ler:

Vi prøver i oktober og november nå, og venter med å prøve mere før Juli neste år dersom det ikke klaffer denne runden. Hadde et oktober-barn sist og hadde flaks at han fikk barnehageplass. Naboen fikk et novemberbarn året etter og endte opp med å gå hjemme i nesten 2 år. Jeg vet at vi ikke ønsker det, og må derfor treffe innen 31 August med nr 2.

Vi har jo 6 mnd på å prøve neste år også dersom det ikke klaffer i år ;) Likevel om vi er i midten av 30årene... 

Skjønner ikke at folk kan være så kyniske. 

Anonymkode: 476e1...d39

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...