-Fisken- Skrevet 17. november 2004 #1 Del Skrevet 17. november 2004 Hva karakteriserer dere som en fjortis? Hvilke klær bruker en fjortis? Litt inspirert av alt fjortis-snakket her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 17. november 2004 #2 Del Skrevet 17. november 2004 Du, kjære, er fjortis i alder, men ikke i personlighet (thank God), og heller ikke i klessmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Tja, litt sånn at man ikke klarer å tenke selv, men er veldig opptatt av å følge flokken. Klarer ikke å skille seg ut, være et individ. Skifter interesser veldig fort, det ene øyeblikket er miljøvern sååå viktig, og så er det mer interessant med noe annet. Klarer ikke helt å se det store bildet, livet er over når man er 25 så nå må vi gjøre mest mulig. Veldig rask til å dømme andre på bakgrunn av overfladiske ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2004 #4 Del Skrevet 17. november 2004 Syns Arkana gir en god karakteristikk av en typisk fjortis. Man har jo egentlig to typer fjortiser - de som er tenåringer blir jo veldig ofte kalt "fjortiser" - og da har det jo egentlig bare med alder å gjøre. Den andre typen fjortis, sånn jeg ser det, er de som er "fjortis" i måte å oppføre seg på - men som er GODT over tenårene. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 17. november 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. november 2004 JOda, enig i det, men ettersom det har vært mye snakk om fjortisklær så lurte jeg å hva dere egentlig mener med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Syns det er vanskelig å definere "fjortis" - men det som er sikkert, er at en "ungdoms-fjortis" i hvertfall IKKE skiller seg ut fra resten av gjengen når det gjelder bekledning, mens en "voksen-fjortis" kanskje er den som skiller seg mest ut i forhold til jevngamle! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 17. november 2004 #7 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gikk forbi to små tupper med trang rosa bukse (ja de hadde samme buksa) og platåsko/buffalosko og hettegenser. For det første er det fjortis å gå i samme klær som venninna, for det andre blir platåsko og rosa trang bukse litt fjortis også. Når jeg har på meg min turkise WOW hettegenser fra bikbok føler jeg meg litt fjortis. Når jeg hører 'fjortis' tenker jeg på fnisende småunger som prater altfor høyt, og eller mennesker som er bare 'tjohei og hopp' og opptrer som litt mindre intelligente og ikke eier sosiale antenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2004 #8 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gikk forbi to små tupper med trang rosa bukse (ja de hadde samme buksa) og platåsko/buffalosko og hettegenser. For det første er det fjortis å gå i samme klær som venninna, for det andre blir platåsko og rosa trang bukse litt fjortis også. Når jeg har på meg min turkise WOW hettegenser fra bikbok føler jeg meg litt fjortis. Når jeg hører 'fjortis' tenker jeg på fnisende småunger som prater altfor høyt, og eller mennesker som er bare 'tjohei og hopp' og opptrer som litt mindre intelligente og ikke eier sosiale antenner. Hehe,...så enig, så enig. I tillegg er det mulig å se drøvelen når de tygger tyggis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #9 Del Skrevet 17. november 2004 Husker i hvert fall før at fjortis var lik miss sixty-bukser og buffalosko... Gjerne med hettegenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinny T Skrevet 17. november 2004 #10 Del Skrevet 17. november 2004 Men hva kaller man en voksen "dame" (35+) i Miss Sixty bukser med rosa belte og hettegenser da? (Har ett par av den sorten her hvor jeg jobber.) Ikke fjortis vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 17. november 2004 #11 Del Skrevet 17. november 2004 Førtis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 17. november 2004 #12 Del Skrevet 17. november 2004 Men hva kaller man en voksen "dame" (35+) i Miss Sixty bukser med rosa belte og hettegenser da? (Har ett par av den sorten her hvor jeg jobber.) Ikke fjortis vel KRAMPE- fjortis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinny T Skrevet 17. november 2004 #13 Del Skrevet 17. november 2004 Førtis? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 18. november 2004 #14 Del Skrevet 18. november 2004 Hm - skjønner at jeg må slutte å gå med hettegenser! Hilsen en førtis :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2004 #15 Del Skrevet 18. november 2004 Hm - skjønner at jeg må slutte å gå med hettegenser! Hilsen en førtis :oops: Gå i det du vil du, hovedsaken er jo at DU trives med DINE klær! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #16 Del Skrevet 18. november 2004 Hm; må innrømme jeg kan troppe opp i hettegenser, dongeri og sneakers, uten å føle meg fjortis - jeg er tretti fjortiss for meg er en blanding av klær og oppførsel: - lave, stramme bukser, som subber godt nedenfor buffaloskoene - stram topp, gjerne hettegenser utenpå, korte begge to, gjerne en eller annen "ytring" på - eks babe,lovely osv. - litt pastellaktige farger- turkis/rosa osv. - ytterjakke gjerne kort kort boblejakke, sånn at man konstant er kald på magen - opptatt av å passe inn - mener det de andre mener, gjør det de andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2004 #17 Del Skrevet 18. november 2004 Hm; må innrømme jeg kan troppe opp i hettegenser, dongeri og sneakers, uten å føle meg fjortis - jeg er tretti fjortiss for meg er en blanding av klær og oppførsel: - lave, stramme bukser, som subber godt nedenfor buffaloskoene - stram topp, gjerne hettegenser utenpå, korte begge to, gjerne en eller annen "ytring" på - eks babe,lovely osv. - litt pastellaktige farger- turkis/rosa osv. - ytterjakke gjerne kort kort boblejakke, sånn at man konstant er kald på magen - opptatt av å passe inn - mener det de andre mener, gjør det de andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 18. november 2004 #18 Del Skrevet 18. november 2004 Gå i det du vil du, hovedsaken er jo at DU trives med DINE klær! K Jeg går i akkurat det jeg vil Heldigvis vil jeg ikke gå i Miss Sixty-bukser som viser frem alle godsakene. Men hettegenser skal jeg gå med til jeg fyller hundre - minst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 18. november 2004 #19 Del Skrevet 18. november 2004 Når man er det enkelte her karakteriserer som fjortis så bryr man seg kanskje litt mindre om hva verden synes om dem når de velger å gå med rosa bukser o.l. og det synes jeg er bra. Dessuten er ungdomsårene en tid man vil skille seg litt ut og få oppmerksomhet og dette kan man gjøre i klesveien. Fjortiser kan gå meg på nervene, men ikke pga klærne de bruker. Alle legger klærne sammen slik man selv vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 19. november 2004 #20 Del Skrevet 19. november 2004 Fjortis er like mye personlighet og oppførsel som en stil. prøver man å være noe man ikke er til enhver tid, vil jeg kvalifisere den personen som fjortis. som f.eks dem som prøver å være så tøffe hele tiden, for de hører jo på litt metal innmellom og har et naglebelte på av og til Fjortisklær blir noe annet, og etter min mening er det merker som f.eks Miss Sixty, Mudd, Lee ++ trange bukser og gensre, Jean Paul har også blitt et fjortismerke etterhvert. bare mager også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå