AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Hva mener dere om å gi gavekort på meny eller rema1000 til ei venninne som har dårlig råd? Hvis du selv hadde vært fattig: hadde du satt pris på det eller følt at det var litt ekkelt? Ville du heller likt å fått pengene kontant? Anonymkode: 20293...b18
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Det finnes sånne universal-gavekort. Kanskje de kan brukes i matbutikk?? Så blir det ikke så tydelig at det EE til mat?? Anonymkode: df975...cba
asterix Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Jeg ville i hvert fall blitt kjempe, super, mega glad om jeg hadde fått det da vi hadde dårlig råd. Jeg hadde faktisk blitt glad for et slikt nå også jeg som gave i stedet for en eller annen dings jeg ikke har bruk for. 4
Drama.Queen Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 En flott gave det! Jeg hadde hvertfall satt stor pris på det
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Jeg hadde blitt veldig glad for det! Skulle gjerne hatt det nå, er student så økonomien er ikke akkurat god. Anonymkode: f242d...7a8
Gjest Supersol Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Synes det hørtes positivt ut. Hadde selv blitt veldig glad. De fleste liker vel sånne gaver uavhengig av økonomi.
Gjest Belle âme Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Hadde blitt overdrevent glad😄
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes sånne universal-gavekort. Kanskje de kan brukes i matbutikk?? Så blir det ikke så tydelig at det EE til mat?? Anonymkode: df975...cba Ja, det gjør det. Det er ikke alle butikker som tar disse, men noen. Da jeg selv skulle bruke et universalgavekort en gang jeg skulle handle inn til en familiemiddag så ble det avvist. Til slutt fant kassapersonalet ut at det var på grunn av at jeg hadde puttet to øl sammen med de andre varene mine. Jeg er ikke helt sikker på om det var kun den butikken eller om det gjelder alle. Uansett fikk jeg beskjed om at det ikke var lov til å bruke universalgavekort til å kjøpe noe med alkohol i. Aner ikke hvorfor. Anonymkode: 6753b...048
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Har personen du ønsker å gi gavekort til, bursdag eller noe? Kanskje du kan gi en bok eller noe, pluss dette gavekortet? Anonymkode: 56181...14c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Som student med stramt matbudsjett hadde jeg blitt svært takknemlig dersom noen hadde gjort dette med meg, og ikke minst glad for at vedkommende ser at jeg trenger det. Med mindre hun er svært skamfull over økonomien sin tror jeg ikke det kan gå noe særlig galt i å gi dette som gave. Utrolig omtenksomt av deg! Anonymkode: e6e58...ec0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har personen du ønsker å gi gavekort til, bursdag eller noe? Kanskje du kan gi en bok eller noe, pluss dette gavekortet? Anonymkode: 56181...14c Hun har ikke bursdag før uti november. Men tenkte å gi henne dette gavekortet nå ( og sikkert flere ganger i fremtiden ). Hun er veldig åpen om at hun sliter med lite penger ( har ikke hundre prosent stilling og tjener dårlig ) og vært ærlig om at hun har blitt så tynn nå i det siste fordi hun ikke har råd til mat nok til å holde vekt. Nå må hun strengt tatt legge på seg minst 8 kg slik som jeg ser henne. Hun er veldig tynn! Tusen takk for så positive svar fra alle sammen! Ts. Anonymkode: 20293...b18
Gjest Jessica Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 Jeg har ei venninne som er student og alenemor. I 2 år har hun fått kaffe , olje, vin og et gavekort på 500 på rema. Hun syns at det er en super gave og det skulle jeg få lov til å gi hvert år 🌞 Som alenemor har ikke hun luksusen til å kjøpe seg god vin og olje. Og nei, alenemor og student blir ikke kastet penger etter seg
appelsinjuice Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 Dersom hun er åpen om sin dårlige økonomi og at hun ikke har råd til å kjøpe skikkelig mat er det en fin og omtenksom gave. Dersom hun derimot ikke er åpen om den stramme økonomien er et universalgavekort bedre (da kan du jo si at det kan brukes over alt -til og med i matbutikker) 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #14 Skrevet 21. september 2016 Den 9/19/2016 at 22.39, AnonymBruker skrev: Hun har ikke bursdag før uti november. Men tenkte å gi henne dette gavekortet nå ( og sikkert flere ganger i fremtiden ). Hun er veldig åpen om at hun sliter med lite penger ( har ikke hundre prosent stilling og tjener dårlig ) og vært ærlig om at hun har blitt så tynn nå i det siste fordi hun ikke har råd til mat nok til å holde vekt. Nå må hun strengt tatt legge på seg minst 8 kg slik som jeg ser henne. Hun er veldig tynn! Vet du hva, da synes jeg du skal sende din venninne på økonomikurs. Selv om man ikke har full inntekt må man klare å sette opp budsjettet slik at man får kjøpt mat. Prioriterer hun andre ting, for eksempel tobakk eller bil? Hvis hun virkelig har så lite penger som du gir inntrykk av vil hun få hjelp på sosialkontoret. Anonymkode: 30144...318 1
Gjest Baremenneske Skrevet 21. september 2016 #15 Skrevet 21. september 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva, da synes jeg du skal sende din venninne på økonomikurs. Selv om man ikke har full inntekt må man klare å sette opp budsjettet slik at man får kjøpt mat. Prioriterer hun andre ting, for eksempel tobakk eller bil? Hvis hun virkelig har så lite penger som du gir inntrykk av vil hun få hjelp på sosialkontoret. Anonymkode: 30144...318 Tviler på at du vet ordentlig hva du prater på, men er nesten så jeg håper du en gang blir avhengig av sosialhjelp, og må selge bil din pluss mer for å få råd til ting, og enda telle kroner når du kjøper mat- gjerne også prøve å bo et sted uten et bra kollektivtilbud( når du har solgt bilen! )
Gjest Baremenneske Skrevet 21. september 2016 #16 Skrevet 21. september 2016 Jeg ville blitt kjempeglad for et sånt gavekort - er bra og nyttig uansett om man har litt penger eller har mindre det😊
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #17 Skrevet 22. september 2016 Du burde være sikker, for det fins de som blir fornærmer for sånne gaver Anonymkode: 918bd...b0b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #18 Skrevet 22. september 2016 Jeg ville nok ikke synes det var helt greit. Tips til selvhjelp ville jeg satt mer pris på. "Du, det er tilbud på pålegg der-og-der" eller "Jeg så en gratis/billig (ting jeg trenger) på finn, ville bare tipse deg om den, si fra dersom du trenger hjelp til bæring/frakt" Å komme i takknemlighetsgjeld er ikke kult, det blir et misforhold i vennskapet av det. Du, den snille hjelperen, og henne, den stakkars, fattige mottakeren. Gi henne det heller til bursdag/jul, ikke som veldedighet resten av året. Anonymkode: 66b14...c94 1
Gjest ti10 Skrevet 22. september 2016 #19 Skrevet 22. september 2016 Jeg synes det er en flott gave og tror egentlig de fleste av oss heller ville hatt et gavekort på mat enn en eller annen pynteting som ikke faller i smak. Det kommer litt an på hvor åpen hun er om økonomien, men hvis hun har åpnet seg til deg om det, er det en kjempefin gave.
Jus sanguinis Skrevet 22. september 2016 #20 Skrevet 22. september 2016 Den 19.09.2016 at 13.14, AnonymBruker skrev: Hva mener dere om å gi gavekort på meny eller rema1000 til ei venninne som har dårlig råd? Hvis du selv hadde vært fattig: hadde du satt pris på det eller følt at det var litt ekkelt? Ville du heller likt å fått pengene kontant? Anonymkode: 20293...b18 Jeg hadde ikke hatt noe i mot det annet enn at jeg finner slike gavekort irriterende lite brukervennlig. Da hadde jeg mye heller foretrukket kontanter. Slikt jeg ser det, er gavekort bare hakket bedre enn en dings/juggel jeg ikke har bruk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå