Gå til innhold

Utvidet overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte 2 av de 3 årene med overgangsstønad opp for noen år siden, da jobbet jeg. I januar flyttet min samboer og far til mitt yngste barn ut. Jeg fikk da innvilget overgangsstønad i 1 år. Den tar slutt i januar.

Men nå studerer jeg og jeg har AAP mens jeg studerer. Har ingen utdannelse fra før. Når overgangsstønaden går ut, har jeg 1,5 år igjen av utdannelsen. Er jeg nærmest garantert å få utvidet overgangsstønad til jeg er ferdig da? Har lest at man kan få utvidet overgangsstønad i inntil 2 år dersom man er under nødvendig utdanning. 

Anonymkode: d0afd...8a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig trynefaktor akkuratt som det meste som er offentlig av både husbanken lån og NAV. Tror det dreier seg mye om du har flaks med den som ser på saken. Alt er veldig diffust. Du kan ikke lese deg til noen rettigheter, pga alle saker blir behandlet etter skjønn. Det å ha forutsigbar økonomi med NAV er vel bare å glemme. Du bør ikke satse på at du får utvidet overgangsstønaden ihvertfall, og hvis du diskuterer det med NAV så kan det være de slår seg vrang.

Anonymkode: ee936...e82

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på dagens arbeidsmarked så er sannsynligheten stor for at du for det innvilget da det er nok av arbeidsledige uten utdanning der ute, trenger ikke flere. Men tro kan man gjøre i kirken, ta kontakt med NAV og se om du kan få til en avtale. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...