AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Hei! Hadde en nydelig hud for ca 2 uker siden. Men over natta våkna jeg og så at de kvisene var tilbake, på samme sted som før. Ikke megamye, men de syns og er røde. Hvorfor skjer det? Er så irriterende. Anonymkode: 21a89...a50
Gjest Raiu Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Er det i ansiktet? Tar du deg mye i ansiktet eller lener hodet på hånda feks? Vasker du putetrekk ofte og på riktig grader?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, Raiu skrev: Er det i ansiktet? Tar du deg mye i ansiktet eller lener hodet på hånda feks? Vasker du putetrekk ofte og på riktig grader? Ja, er i ansiktet. Nei ikke noe nevneverdig mye vil jeg si. Kan hende jeg lener hodet på armen når jeg sover ja. Ja vasker hver uke Tror det kan være noe av dette her: - Håret mitt pleier å være fettet og det er langt(bruker caps dagen lang). Og når jeg tar på håret blir jo fingrene fettete også så da igjen tar jeg kanskje på meg selv og ansiktet og da kommer kvisene? Evt så har jeg veldig tørr hud og - Bruker faren min sin barbermaskin til barbering. Men skal vel ikke ha noe å si? Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Hva spiste du igår? Eller de siste dagene? Har du spist mer sukker enn vanlig (saft, brus, boller osv) Har du drukket en del? Har du spist dårlig fett (frityrstekt mat osv)? Anonymkode: a4ce6...796
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva spiste du igår? Eller de siste dagene? Har du spist mer sukker enn vanlig (saft, brus, boller osv) Har du drukket en del? Har du spist dårlig fett (frityrstekt mat osv)? Anonymkode: a4ce6...796 Ikke no spesielt. Men har siste 2 månedene gått vært på kaloriunderskudd(maks 1400 kcal) og spiste da ikke noe karbs så å si. Men dette startet jeg med igjen for 2 uker siden og spiser karbs og alt det. Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke no spesielt. Men har siste 2 månedene gått vært på kaloriunderskudd(maks 1400 kcal) og spiste da ikke noe karbs så å si. Men dette startet jeg med igjen for 2 uker siden og spiser karbs og alt det. Anonymkode: 21a89...a50 Kanskje du spiser en dårlig type karbs? Pasta, baguetter og den slags? Anonymkode: a4ce6...796
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Kviser kommer av hormoner. Det har ingenting med gamle myter om fett hår, urene fingre og kosthold å gjøre. Anonymkode: 6c130...60d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du spiser en dårlig type karbs? Pasta, baguetter og den slags? Anonymkode: a4ce6...796 Hmm. Har jeg gjort i alle år. Men kan det ha noe med at jeg kuttet ut karbs osv å gjøre? Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kviser kommer av hormoner. Det har ingenting med gamle myter om fett hår, urene fingre og kosthold å gjøre. Anonymkode: 6c130...60d Sikker? Så hvorfor kom kvisene tilbake på samme sted nå? Rart. Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kviser kommer av hormoner. Det har ingenting med gamle myter om fett hår, urene fingre og kosthold å gjøre. Anonymkode: 6c130...60d Kosthold har noe å si, definitivt. Kanskje det ikke påvirker alle like mye, men det spiller inn. Kjæresten min er en av de som får kviser på dårlig kosthold, men om han spiser skikkelig igjen 8-10 dager, så forsvinner de 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Har jeg gjort i alle år. Men kan det ha noe med at jeg kuttet ut karbs osv å gjøre? Anonymkode: 21a89...a50 Akkurat det vet jeg ikke så mye om. Jeg bare vet hvilken type mat som merkes på en dårlig måte på min og samboers hud. Anonymkode: a4ce6...796
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kosthold har noe å si, definitivt. Kanskje det ikke påvirker alle like mye, men det spiller inn. Kjæresten min er en av de som får kviser på dårlig kosthold, men om han spiser skikkelig igjen 8-10 dager, så forsvinner de Akkurat det vet jeg ikke så mye om. Jeg bare vet hvilken type mat som merkes på en dårlig måte på min og samboers hud. Anonymkode: a4ce6...796 Hva er det han får kviser av da? Hvilke mat? Hørtes veldig rart ut. Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det han får kviser av da? Hvilke mat? Hørtes veldig rart ut. Anonymkode: 21a89...a50 Sukker er ikke det beste for huden. Anonymkode: 2bb60...d40
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det han får kviser av da? Hvilke mat? Hørtes veldig rart ut. Anonymkode: 21a89...a50 Om han spiser for mye over noen dager: potetgull, cola (sukker er raskt et problem i seg selv), ting stekt i rapsolje, raske karbohydrater. Det var alt jeg kom på nå Mat som er bra for huden hans: olivenolje, avocado, kokosfett Anonymkode: a4ce6...796
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Forresten, bruker du sminke? Noen får kviser av sminke og skitne sminkekoster. Anonymkode: 2bb60...d40
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om han spiser for mye over noen dager: potetgull, cola (sukker er raskt et problem i seg selv), ting stekt i rapsolje, raske karbohydrater. Det var alt jeg kom på nå Mat som er bra for huden hans: olivenolje, avocado, kokosfett Anonymkode: a4ce6...796 Tviler på at man får kviser av det der. Ellers hadde vel så å si hele verden fått det. Anonymkode: 66af7...300
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, bruker du sminke? Noen får kviser av sminke og skitne sminkekoster. Anonymkode: 2bb60...d40 Ja bruker isadora solpudder. Startet for 6-7 dager siden. Egentlig aldri brukt solpudder før det. Brukr også en kabuki brush. Anonymkode: 66af7...300
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja bruker isadora solpudder. Startet for 6-7 dager siden. Egentlig aldri brukt solpudder før det. Brukr også en kabuki brush. Anonymkode: 66af7...300 Så omtrent en uke etter du begynte å bruke sminke så endret huden din seg? Ganske lett å se en sammenheng her. Anonymkode: 2bb60...d40
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #18 Skrevet 19. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så omtrent en uke etter du begynte å bruke sminke så endret huden din seg? Ganske lett å se en sammenheng her. Anonymkode: 2bb60...d40 Må sies at jeg ikke har brukt solpudderet noe særlig ute, tok bare på det 1 dag og siden har jeg ikke brukt det no særlig. Men jeg ser ikke hva et normalt solpudder fra isadora kan gjøre med huden og at det skal få kvisene mine tilbake.... Anonymkode: 21a89...a50
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #19 Skrevet 19. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må sies at jeg ikke har brukt solpudderet noe særlig ute, tok bare på det 1 dag og siden har jeg ikke brukt det no særlig. Men jeg ser ikke hva et normalt solpudder fra isadora kan gjøre med huden og at det skal få kvisene mine tilbake.... Anonymkode: 21a89...a50 Selvfølgelig kan huden reagere på ulike sminkeprodukter. Dette er veldig individuelt, og folk reagerer på forskjellige ting. Ikke sikkert det er det som gjør at du har fått utbrudd, men det er en mulighet. Det er mange som får reaksjoner i form av kviser av sminkeprodukter. Anonymkode: 2bb60...d40
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #20 Skrevet 19. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må sies at jeg ikke har brukt solpudderet noe særlig ute, tok bare på det 1 dag og siden har jeg ikke brukt det no særlig. Men jeg ser ikke hva et normalt solpudder fra isadora kan gjøre med huden og at det skal få kvisene mine tilbake.... Anonymkode: 21a89...a50 Det kan jo være noe i det pudderet som gir deg kviser eller kanskje det har tettet porene eller noe. Eventuelt hormoner. Skal du ha mensen snart kanskje? Da pleier det å blusse opp hos meg. Bare for å kommentere noe,så tror jeg kosthold kan ha noe å si,men da mest om man spiser veldig usunt. Da kan noen få mer kviser av det,men av et normalt variert kosthold så får man ikke kviser av å drikke brus på en lørdag eller spise en sjokolade. Jeg har hatt kviser hele livet og de er der samme hvor sunt eller usunt jeg spiser. Anonymkode: 0b72c...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå