AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #21 Skrevet 21. september 2016 Den 20.9.2016 at 3.49, AnonymBruker skrev: Jeg har til dags dato aldri blitt utsatt for misjonering av en ateist. Jeg har utallige ganger fått religiøses tro trykket på meg. Av praktisk erfaring er det uten tvil religiøse. Anonymkode: b9fbd...139 seriøst, har du ikke opplevd misjonering fra en ateist? Jeg har opplevd det - mye! Særlig i familieselskaper. Min bedre halvdel var ateist da vi ble sammen (jeg var vel mer sekulær kristen/agnostiker..), og du så mye snakk om alle de "store" ateistene det var. Ateisme, ateisme, ateisme heeele tiden. Han har heldigvis kommet på bedre tanker etter noen lange netter med diskusjoner med meg der jeg stilte spørsmål ved hans "tro", og hans påstander. De ateistiske påstandene falt i grus (som de alltid gjør..). Men misjonere? DET skal ateister. Min svoger er ateist og han er også av den aggressive typen. Og onkel Rolf som helst bare vil gjøre som han vil, hele livet, som vil være ungkar og damemagnet, som blir sur bare av tanken på en Gud som sier: "du skal ikke gjøre sånn". Det er det som er drivstoffet, som gjør at det finnes så mange aggressive ateister der ute; sinnet. De tåler ikke å lese om kristne engang før de eksploderer i sinne og må misjonere sin tro. Anonymkode: 915f0...69a
Midgard Skrevet 21. september 2016 #22 Skrevet 21. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ateistiske påstandene falt i grus Ateistiske påstander, nå ble jeg nyskjerring. Jeg kjenner bare til EN ateistisk påstand og om denne er tilbakevist så betyr det at du har gode logiske, rasjonelle og uomtivistelige bevist for et guddommelig vesen og jeg er bra sikker på at det ikke er tilfellet.
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #23 Skrevet 21. september 2016 Personlig er jeg kristen og går i kirken imenst min mann regner seg som ateist, sjeldent vi får spørsmål om det. Selvfølgelig har noen på kirkekaffen lurt på hvorfor han aldri er med, og hvorfor jeg ikke har alle barna med, svarer bare at han er ateist og at barna velger selv om de vil være med meg eller ei. Bør kanskje legge til at barna selvfølgelig ikke er døpt, dette etter mitt ønske siden far faktisk ville døpe de.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #24 Skrevet 21. september 2016 8 minutter siden, Midgard skrev: Ateistiske påstander, nå ble jeg nyskjerring. Jeg kjenner bare til EN ateistisk påstand og om denne er tilbakevist så betyr det at du har gode logiske, rasjonelle og uomtivistelige bevist for et guddommelig vesen og jeg er bra sikker på at det ikke er tilfellet. At du er uvitende er ikke mitt problem. Men jeg kan jo, for barmhjertighetens skyld, opplyse deg at det var snakk om moral. Det er nemlig en ateistisk påstand at de kan omfavne moral, selv om det strider imot ateismen. Nå vet du det Anonymkode: 915f0...69a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #25 Skrevet 21. september 2016 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Personlig er jeg kristen og går i kirken imenst min mann regner seg som ateist, sjeldent vi får spørsmål om det. Selvfølgelig har noen på kirkekaffen lurt på hvorfor han aldri er med, og hvorfor jeg ikke har alle barna med, svarer bare at han er ateist og at barna velger selv om de vil være med meg eller ei. Bør kanskje legge til at barna selvfølgelig ikke er døpt, dette etter mitt ønske siden far faktisk ville døpe de. Du er ikke mye kristen om du ikke døper barna dine, og særlig når far også ønsket dåp. Da går du imot Guds ønske, og det er en synd. Anonymkode: 915f0...69a
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #26 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke mye kristen om du ikke døper barna dine, og særlig når far også ønsket dåp. Da går du imot Guds ønske, og det er en synd. Anonymkode: 915f0...69a Jeg har såpass sterk tro at jeg vet at barna nok vil døpes når de er gammel nok til å ta valget selv. Er forøvrig ikke alle kirker som praktiserer barnedåp.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #27 Skrevet 21. september 2016 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Jeg har såpass sterk tro at jeg vet at barna nok vil døpes når de er gammel nok til å ta valget selv. Er forøvrig ikke alle kirker som praktiserer barnedåp. Dåpen er essensiell i kristendommen, det er en av de store tingene i kristendommen; det er noe du MÅ gjøre for å være kristen. Du må være døpt, og døpe barna dine. Du kommer ikke unna det, det står i bibelen! Og alle skikkelige, kristne, prester vi si seg enige i det Du har misforstått helt. En kirke som ikke praktiserer barnedåp er ikke en kristen kirke, for så viktig er dåpen i kristendommen! Anonymkode: 915f0...69a
Midgard Skrevet 21. september 2016 #28 Skrevet 21. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nemlig en ateistisk påstand at de kan omfavne moral, selv om det strider imot ateismen. Nå vet du det For noe absurd sprøyt. Ateisme har INGENTING med moral å gjøre.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #29 Skrevet 21. september 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du er uvitende er ikke mitt problem. Men jeg kan jo, for barmhjertighetens skyld, opplyse deg at det var snakk om moral. Det er nemlig en ateistisk påstand at de kan omfavne moral, selv om det strider imot ateismen. Nå vet du det Anonymkode: 915f0...69a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #30 Skrevet 21. september 2016 48 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Jeg har såpass sterk tro at jeg vet at barna nok vil døpes når de er gammel nok til å ta valget selv. Er forøvrig ikke alle kirker som praktiserer barnedåp. snart er kristendommen splittet opp i så små sekter at alle kristne har sine egne sekter/varianter av blodguds dyrkingen. Anonymkode: 0d07e...e7b
debatant Skrevet 21. september 2016 #31 Skrevet 21. september 2016 16 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev: Var det ment som et intelligent svar?
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 21. september 2016 #32 Skrevet 21. september 2016 Et øyeblikk siden, debatant skrev: Var det ment som et intelligent svar? Det er synd at du ikke er i stand til å se ironien i tingene du skriver.
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #33 Skrevet 21. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dåpen er essensiell i kristendommen, det er en av de store tingene i kristendommen; det er noe du MÅ gjøre for å være kristen. Du må være døpt, og døpe barna dine. Du kommer ikke unna det, det står i bibelen! Og alle skikkelige, kristne, prester vi si seg enige i det Du har misforstått helt. En kirke som ikke praktiserer barnedåp er ikke en kristen kirke, for så viktig er dåpen i kristendommen! Anonymkode: 915f0...69a Jeg kjenner til matt 28,16-20, men kjenner og til Ap gjerninger 8,36-37 samt mark 16,16 I mark 16,16 setter Gud en betingelse for dåpen og det er at en er troende og slik jeg ser det så kan ikke ett barn vite om det er troende eller ei. Barnedåp er for meg på lik linje med b.la flyttingen av jula i sin tid ett forsøk på å overta hedningenes skikker.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #34 Skrevet 21. september 2016 2 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Barnedåp er for meg på lik linje med b.la flyttingen av jula i sin tid ett forsøk på å overta hedningenes skikker. Ja, nettopp, alle sekter har som regel sine tolkninger av "sannheten". Velkommen etter. Anonymkode: 0d07e...e7b
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #35 Skrevet 21. september 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nettopp, alle sekter har som regel sine tolkninger av "sannheten". Velkommen etter. Anonymkode: 0d07e...e7b Om du faktisk leser teksten og gidder å lese hva som står i skriften så ser du hvorfor jeg sier det jeg sier. Barnedåp er av "nyere" oppfinnelse pga b.la vikingenes "barnedåp" (de kalte det å vatne barnet)
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #36 Skrevet 21. september 2016 16 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Om du faktisk leser teksten og gidder å lese hva som står i skriften så ser du hvorfor jeg sier det jeg sier. Barnedåp er av "nyere" oppfinnelse pga b.la vikingenes "barnedåp" (de kalte det å vatne barnet) Siden du er så opplyst: Jesus jomfrufødsel er ikke en original historie heller; det er stjålet fra eldre religioner. Vikingene var heller ikke de første som døpte. Dette er omtalt mye tidligere i historien. Også stjålet. Jesus sin retur fra de døde er også stjålet/eller ny-oppfunnet fra eldre religioner. Siden du åpenbart velger å "shoppe" deler av kristendommen, så er du mer inni sekte-religioner enn hovedkirke-grupperingene tillater. I Norge risikerte du å bli brent for bålet av fromme kristne bare for noen år siden med slikt snakk. Anonymkode: 0d07e...e7b
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #37 Skrevet 21. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du er så opplyst: Jesus jomfrufødsel er ikke en original historie heller; det er stjålet fra eldre religioner. Vikingene var heller ikke de første som døpte. Dette er omtalt mye tidligere i historien. Også stjålet. Jesus sin retur fra de døde er også stjålet/eller ny-oppfunnet fra eldre religioner. Siden du åpenbart velger å "shoppe" deler av kristendommen, så er du mer inni sekte-religioner enn hovedkirke-grupperingene tillater. I Norge risikerte du å bli brent for bålet av fromme kristne bare for noen år siden med slikt snakk. Anonymkode: 0d07e...e7b Shopper da ikke fra forskjellige deler av kristendommen forholder meg til bibelen men er opplyst nok til å vite at det finnes mye av det samme i andre religioner og at religionene har tatt fra hverandre. Du må nok langt tilbake i tid før du finner at jeg kunne blitt brent på bålet fordet jeg leser min bibel og tror på min Gud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå