Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Hvem har vanskeligst for å akseptere den andres syn ? Har ateister vanskeligere for å akseptere at religiøse tror eller har religiøse vanskeligere for å akseptere at ateister ikke tror ? Eller har dette mer å gjøre med individer enn om at man er ateist eller religiøs ?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Hva med agnostikkere da? Anonymkode: 2f34e...889
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 agnostikere er dørmatter som lar seg overkjøre av andre mennesker Anonymkode: b73c4...b5b
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Om dere ikke er i stand til å svare på det som blir spurt om. Så hold dere unna tråden.
linsejesus Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Her i landet har jeg inntrykk av at ateistene har vanskeligst for å akseptere andres tro. 4
Sparks Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 ''Hvordan kan du ikke tro på Gud?'' får jeg høre gjentatte ganger Jeg spør aldri troende hvorfor de tror på Gud, orker ikke diskutere med religiøse 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 (endret) Jeg syns at religiøse har vanskeligere for å respektere de som ikke tror. Endret 19. september 2016 av Catalina Culès
Sugerøret Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 som Ateist ,får jeg mange ganger stygge kommentarer.Og jeg skal visst nok havne i helvette. :D
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Jeg tror det er veldig individuelt. De religiøse vil si ateister prøver å konvertere mer, mens ateister vil si de religiøse prøver å konvertere mer. Man legger mer merke til det man selv og andre i samme gruppe opplever enn det andre andre og andre grupper opplever. Anonymkode: 04f88...708
Maewest Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Min erfaring er at ateister har størst vanskelighet for å akseptere og respektere at andre har et annet syn. For eksempel latterliggjøring av troende og det at mange refererer til bibelen som eventyr. Greit nok at ikke alle tror på det samme men at voksne folk sitter å ler andre mennesker opp i ansiktet fordi de tror på Gud syns jeg bare blir for dumt altså
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #11 Skrevet 20. september 2016 Jeg har til dags dato aldri blitt utsatt for misjonering av en ateist. Jeg har utallige ganger fått religiøses tro trykket på meg. Av praktisk erfaring er det uten tvil religiøse. Anonymkode: b9fbd...139 1
Gjest Psychonaut Skrevet 20. september 2016 #12 Skrevet 20. september 2016 Jeg har aldri blitt forsøkt latterliggjort fordi jeg ikke tror på noen gud. Jeg har blitt forsøkt overbevist ja, men aldri latterliggjort. Derimot har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har observert det motsatte fra ny-ateister (egentlig anti-teister) overfor religiøse.
Gremlin Skrevet 20. september 2016 #13 Skrevet 20. september 2016 Jeg tror dette kommer helt an på individet. Min beste venn er kristen, og jeg er ateist. Vi kan ha lange og gode samtaler med hverandre om dette temaet, men det foregår alltid med respekt for hverandre. Vi prøver begge å sette oss inn i hverandres meninger, og viser forståelse for dette -selv om vi ikke tror på det samme.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #14 Skrevet 20. september 2016 23 timer siden, linsejesus skrev: Her i landet har jeg inntrykk av at ateistene har vanskeligst for å akseptere andres tro. Når det gjelder tro som påvirker hvordan samfunnet fungerer, lover som blir vedtatt eller andre holdninger som kan påvirke og være skadelige så gjelder nok det i stor grad. Men når det gjelder en personlig tro ingen andre blir negativt utsatt for, så tror jeg ikke så mange bryr seg? Anonymkode: b73c4...b5b
Gjest Absolutt Skrevet 20. september 2016 #15 Skrevet 20. september 2016 Noe av problemet for ikke-troende kommer nok når en religiøs overbevisning får direkte konsekvenser i samfunnet, som ved reservasjonsdebatten eller hvorvidt homofile skal kunne gifte seg i kirken osv. Men det handler nok i større grad om aksept for selve utøvelsen av religion, kanskje ikke så mye om det å tro eller ikke. Har for øvrig inntrykk av at begge grupperinger har aksept for den andres eksistens, respekt derimot er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #16 Skrevet 20. september 2016 Mange ateister har blitt torturert og drept av kristne fanatikere opp igjen tidene siden jesus-mannen ikke ville være blant sine egne mer. Jeg har ennå ikke hørt om at en eneste kristen har blitt skadet av ateister pga. sin tro. Sannsynligvis bruker kristne bare sin egen fanatisme for offerkort i en urasjonell eventyrtro om at jesus-mannen gidder å komme tilbake igjen. Anonymkode: 0d07e...e7b
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 20. september 2016 #17 Skrevet 20. september 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange ateister har blitt torturert og drept av kristne fanatikere opp igjen tidene siden jesus-mannen ikke ville være blant sine egne mer. Jeg har ennå ikke hørt om at en eneste kristen har blitt skadet av ateister pga. sin tro. Sannsynligvis bruker kristne bare sin egen fanatisme for offerkort i en urasjonell eventyrtro om at jesus-mannen gidder å komme tilbake igjen. Anonymkode: 0d07e...e7b Nå snakker jeg om i dag.
linsejesus Skrevet 20. september 2016 #18 Skrevet 20. september 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ennå ikke hørt om at en eneste kristen har blitt skadet av ateister pga. sin tro. Anonymkode: 0d07e...e7b Kommunistregimer som Romania, Kina og Nord-Korea har drept mange for å være kristne. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #19 Skrevet 20. september 2016 50 minutter siden, linsejesus skrev: Kommunistregimer som Romania, Kina og Nord-Korea har drept mange for å være kristne. Gjør de det i ateismens navn? Anonymkode: b9fbd...139
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 Nei, dette er stalin-kommunister. De dreper alle, uansett hva de tror på. Ergo er dette ingen jakt etter religion, men etter kontra-revolusjonære elementer, f.eks. kapitalister, kulaker, intellektuelle. Men for all del, hvis man ikke finner noe bedre å skylde på så kan man si at kommunister ikke tror på blodguder o.l. Anonymkode: 0d07e...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå