AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Jeg skulle vanne bonsaitreet mitt, og da ser jeg at det er masse pittesmå hvite dyr i jorden. De er under en millimeter lange og er superraske. Jeg tror disse akkurat er klekket eller noe? For det er noen dyr som er litt større, men de er svarte og har vinger. De hopper rundt ig flyr. De svarte dyrene løper ut av potten før de løper oppi igjen. Hva gjør jeg for å bli kvitt dem?? Anonymkode: 796a6...fab
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Da bærer du treet ut, prompte. Du har småmark du aldri vil bli kvitt, uansett hva du gjør. Har du katt eller barn i huset? Anonymkode: 4b18f...c2c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Lar blomsten stå i vann noen timer og hold den fuktig Anonymkode: 620da...d0b
illywhack Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Prøv å spraye den med grønnsåpevann. Om det ikke hjelper, sett planten ut og sprayet den med insektspray. Gjorde det engang - planten var litt sliten i tiden etterpå, men dyrene forsvant og planten kom seg med litt stell Kan jo evt. spraye den med vann etter noen minutter, så ikke sprayen blir liggende. Sprayet ripsen min for maur i sommer på samme måten. Klarer seg den
illywhack Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Evt. kan du også prøve å bytte jord. Ta treet ut av potten, rist/spyl av all jord og plant den i helt ny jord.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da bærer du treet ut, prompte. Du har småmark du aldri vil bli kvitt, uansett hva du gjør. Har du katt eller barn i huset? Anonymkode: 4b18f...c2c Jeg har satt det ut. Men det likner ikke på småmark? De har jo føtter? Ville nesten ha sagt at det ser ut som mygg eller små fluer? Har verken dyr eller barn, men er gravid. Anonymkode: 796a6...fab
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, illywhack skrev: Prøv å spraye den med grønnsåpevann. Om det ikke hjelper, sett planten ut og sprayet den med insektspray. Gjorde det engang - planten var litt sliten i tiden etterpå, men dyrene forsvant og planten kom seg med litt stell Kan jo evt. spraye den med vann etter noen minutter, så ikke sprayen blir liggende. Sprayet ripsen min for maur i sommer på samme måten. Klarer seg den Skal jeg bare spraye treet med grønnsåpevann? Eller væte jorden også? 😊 Anonymkode: 796a6...fab
illywhack Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skal jeg bare spraye treet med grønnsåpevann? Eller væte jorden også? 😊 Anonymkode: 796a6...fab Jeg ville sprayet jorden også (dersom de bare er på oveflaten) Har de gravd seg langt nedi, kan det nok være bedre å bytte jord.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 Du får kjøpt spray mot lus og annet krek som lever på planter på feks plantasjen Anonymkode: f6b54...bae
AnonymBruker Skrevet 22. september 2016 #10 Skrevet 22. september 2016 Ring mr miyagi han vet råd Anonymkode: 3d086...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå