AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Og dette hadde ikke vert noe problem. Bortsett fra at vi har en katt fra før, som vi må "kaste på dør" når i vi er hundevakt, at hunden tisser inne, bjeffer for hver minste lyd han hører, skal opp og ut midt på natten, stikker av.. Ja, listen er lang. i tillegg så er minstejenta allergisk, og får utslett hver gang hunden slikker på henne. Alt dette vet svigermor, men nekter på at han tisser inne(eller sier det er vår skyld at vi ikke lufter han nok). nekter på at det er derfor jenta vår får utslett, sier at han aaaldri skal ut om natten hjemme osv... Så sist vi skulle bort, kunne min mor passe barna fra torsdag til lørdag, men måtte spørre svigermor om den siste natten, da min mor skulle på jobb. Svigermor nærmest kranglet seg til å ha barna allerede fra fredag, og det fikk hun. Før hun sa at måtte vi ta hunden torsdag til søndag helgen etterpå.. Slik har det vert hver gang nå, og jeg er spennklar for å ta henne av barnevaktlista. Er jeg verdens verste person`? Det er ikke mulig å snakke med henne heller, for som jeg skriver over, så overser hun alt jeg sier.. Anonymkode: c978d...910
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 19. september 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 19. september 2016 Når jenta di er allergisk så er det jo ikke noe å tenke på en gang. Enhver oppegående person forstår jo at når barnet er allergisk så passer det dårlig å ha hunden der. Men stusser litt på at du i det hele tatt har sendt jenta di til svigermor når hun er allergisk... Hvor har hunden vært når hun har passet barnet? 52
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Når jenta di er allergisk så er det jo ikke noe å tenke på en gang. Enhver oppegående person forstår jo at når barnet er allergisk så passer det dårlig å ha hunden der. Men stusser litt på at du i det hele tatt har sendt jenta di til svigermor når hun er allergisk... Hvor har hunden vært når hun har passet barnet? Når det er snakk om barnepass, så er det de to største barna det er snakk om.. Anonymkode: c978d...910 1
Aamu Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dette hadde ikke vert noe problem. Bortsett fra at vi har en katt fra før, som vi må "kaste på dør" når i vi er hundevakt, at hunden tisser inne, bjeffer for hver minste lyd han hører, skal opp og ut midt på natten, stikker av.. Ja, listen er lang. i tillegg så er minstejenta allergisk, og får utslett hver gang hunden slikker på henne. Alt dette vet svigermor, men nekter på at han tisser inne(eller sier det er vår skyld at vi ikke lufter han nok). nekter på at det er derfor jenta vår får utslett, sier at han aaaldri skal ut om natten hjemme osv... Så sist vi skulle bort, kunne min mor passe barna fra torsdag til lørdag, men måtte spørre svigermor om den siste natten, da min mor skulle på jobb. Svigermor nærmest kranglet seg til å ha barna allerede fra fredag, og det fikk hun. Før hun sa at måtte vi ta hunden torsdag til søndag helgen etterpå.. Slik har det vert hver gang nå, og jeg er spennklar for å ta henne av barnevaktlista. Er jeg verdens verste person`? Det er ikke mulig å snakke med henne heller, for som jeg skriver over, så overser hun alt jeg sier.. Anonymkode: c978d...910 Hva skjer om dere ikke lufter hunden om natten, da? Angående tissingen så hadde det alene vært årsak til at jeg ikke hadde passet hunden. Jeg passer IKKE urenslige dyr. Basta. Det kan du si og, den dagen hunden ikke tisser innendørs kan du passe den. Ellers går det jo an å ha på bleie, da... Men å forvente hundepass i bytte mot barnepass, det er feil. Det er to forskjellige ting som ikke har noen sammenheng. Bestemødre skal ville og ønske å passe barnebarna, forventer de noe i retur er det noe veldig galt! 7
Mollie Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Som hun over skriver: Hvirdan går det med jenta som er allergisk når hun er hos svigermor og hunden? Høres merkelig ut at hun krangler seg til å ha barna fra fredag, samtidig som hun krever at dere skal passe hunden neste helg..
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Dere kan ikke passe hunden pga allergi. Få papirer fra lege om hun er vanskelig. Hun kan selvsagt kreve hundepass i bytte mot barnepass, så da får dere finne andre barnevakter. Anonymkode: eb88e...9d0 6
Reveenka Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Er det virkelig så rart at svigermor vil ha en motytelse? Barnepass er ikke bare fryd og gammen. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men barn kan være både høylytte, grisete, de sover urolig og kan være ganske krevende å passe. At svigermor ønsker pass til sin hund er vel ikke mer rart enn at dere vil ha pass til deres barn. Men, det at dere har et allergisk barn burde automatisk ha diskvalifisert svigermor som barnepasser for lenge siden. Dere får bare slutte å spørre henne om pass, så kan dere si nei når hun vil ha pass til sin hund. Problem løst. 28
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Dersom det er slik må dere jo bare finne andre barnevakter, evt. må en av dere bli hjemme dersom dere ikke finner barnevakt. Mannen må si klart i fra at dere ikke km passe hunden siden jenta er allergisk. Anonymkode: ee1b8...67a 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 26 minutter siden, Mollie skrev: 14 minutter siden, Reveenka skrev: Er det virkelig så rart at svigermor vil ha en motytelse? Barnepass er ikke bare fryd og gammen. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men barn kan være både høylytte, grisete, de sover urolig og kan være ganske krevende å passe. At svigermor ønsker pass til sin hund er vel ikke mer rart enn at dere vil ha pass til deres barn. Men, det at dere har et allergisk barn burde automatisk ha diskvalifisert svigermor som barnepasser for lenge siden. Dere får bare slutte å spørre henne om pass, så kan dere si nei når hun vil ha pass til sin hund. Problem løst. Det er det jeg skriver i tråden også. At jeg vurderer å slutte å spørre om barnevakt.. Tidligere, brukte hun kennel når de skulle bort, men plutselig så var ikke kennelen bra nok lengre.. Det var da dette startet.. Anonymkode: c978d...910 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Jeg hadde strøket henne av barnevaktlista. Jeg ser at noen argumenter med å være barnevakt er et slit og at man derfor må regne med å yte noe tilbake. Jeg vet ikke hvordan det er hos andre, men her nærmest krangler besteforeldrene om hvem som skal få lov til å passe. Vi har egentlig ikke hatt reellt behov for barnevakt enda, men svigers kom f.eks på døra forrige helg og "tvang" oss ut på restaurant(som de spanderte) bare sånn at de skulle få være barnevakt). Anonymkode: 5d87a...3ac 8
snorkfrk Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 Jeg syns faktisk det er merkelig å kreve noe i bytte for å passe sine egne barnebarn. Er egentlig lite fan av p "keep score" da det kommer til familie generelt, man hjelper jo hverandre. Men uansett: datteren din er allergisk, hunden tisser inne, bjeffer, stikker av og dere har katt. Samme hva hun sier den gjør hjemme, hos dere skjer dette så dermed kan ikke dere passe. Hvis hun ikke vil passe barnebarna sine hvis hun ikke får noe igjen for det. Greit nok. Hennes problem. 10
Pinnis Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 Uansett hvilke grunner dere har for å ikke passe skal dere ikke måtte bevise eller rettferdiggjøre det. Og om hun maser om å ha barna får du si at hun dessverre ikke kan få være barnevakt, for dere har ikke mulighet til å passe hunden. Ta henne av barnevaktlista med god samvittighet. 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde strøket henne av barnevaktlista. Jeg ser at noen argumenter med å være barnevakt er et slit og at man derfor må regne med å yte noe tilbake. Jeg vet ikke hvordan det er hos andre, men her nærmest krangler besteforeldrene om hvem som skal få lov til å passe. Vi har egentlig ikke hatt reellt behov for barnevakt enda, men svigers kom f.eks på døra forrige helg og "tvang" oss ut på restaurant(som de spanderte) bare sånn at de skulle få være barnevakt). Anonymkode: 5d87a...3ac Slik er det hos oss også, når vi spør mine.. Det er nesten slik at de blir lei seg den sjeldne gangen vi spør, og de ikke har mulighet.. Anonymkode: c978d...910 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Da får du bare stryke henne av listen da. Du nevner hunden er urenslig inne hos dere, da er dere rett og slett ikke flinke nok å ta hunden ut. Enkelt og greit. Skjønner det kan gå i surr om dere har 3 (?) barn, og da skjer det uhell. Hadde selv samme "problemet", når en venninne av meg passet hunden min, han har aldri uhell her hjemme, hos henne så var det uhell etter uhell, fordi de rett og slett glemte han litt av. Men da kuttet JEG de av hundepasse listen, fordi de tok seg ikke av han slik han trengte. (og de spør fortsatt jevnlig om å passe han fordi barna syns det er spennende å ha en hund for en helg) Men man må ta ansvar for sine egne, dere klarer ikke passe hunden slik den trenger det. Dere lar hunden slikke en jente som er allergisk, da sier det seg selv at det ikke går. Anonymkode: e972b...99e 18
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du bare stryke henne av listen da. Du nevner hunden er urenslig inne hos dere, da er dere rett og slett ikke flinke nok å ta hunden ut. Enkelt og greit. Skjønner det kan gå i surr om dere har 3 (?) barn, og da skjer det uhell. Hadde selv samme "problemet", når en venninne av meg passet hunden min, han har aldri uhell her hjemme, hos henne så var det uhell etter uhell, fordi de rett og slett glemte han litt av. Men da kuttet JEG de av hundepasse listen, fordi de tok seg ikke av han slik han trengte. (og de spør fortsatt jevnlig om å passe han fordi barna syns det er spennende å ha en hund for en helg) Men man må ta ansvar for sine egne, dere klarer ikke passe hunden slik den trenger det. Dere lar hunden slikke en jente som er allergisk, da sier det seg selv at det ikke går. Anonymkode: e972b...99e Nå fikk jeg beskjed når hun leverte den, at den var godt luftet, så trengte ikke ut på minst ett par timer.. Han både tisset og bæsjet inne på de to timene.. selv om jeg tok med hunden ut etteer første uhell.. Så NEI, det er ikke oss.. Du høres litt ut som svigermor du.. Og du har garantert hund selv.. Vi har to store barn som kan hjelpe til med hunden, så ingen problemer med luftingen. Det med slikkingen.. LAR hunden slikke på en ettåring som kryper rundt? Forventer du at jeg/vi skal fotfølge hunden rundt i huset hele dagen? Gjør du det med din hund? Anonymkode: c978d...910 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du bare stryke henne av listen da. Du nevner hunden er urenslig inne hos dere, da er dere rett og slett ikke flinke nok å ta hunden ut. Enkelt og greit. Skjønner det kan gå i surr om dere har 3 (?) barn, og da skjer det uhell. Hadde selv samme "problemet", når en venninne av meg passet hunden min, han har aldri uhell her hjemme, hos henne så var det uhell etter uhell, fordi de rett og slett glemte han litt av. Men da kuttet JEG de av hundepasse listen, fordi de tok seg ikke av han slik han trengte. (og de spør fortsatt jevnlig om å passe han fordi barna syns det er spennende å ha en hund for en helg) Men man må ta ansvar for sine egne, dere klarer ikke passe hunden slik den trenger det. Dere lar hunden slikke en jente som er allergisk, da sier det seg selv at det ikke går. Anonymkode: e972b...99e Hunden til mamma begynte markere så fort den kom i hus her. Den har aldri tisset inne hos mamma, eller inne andre steder, så hun ble rimelig overraska selv. Bikkja er jo tilogmed kastrert. Vi har også katt, kanskje det er derfor. Mamma måtte bare slutte å ta han med hit. Anonymkode: 5d87a...3ac 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Såå....datteren din er bare allergiske mot hunder når du har dem inn hos deg? Men allergi plager er helt greit når svigermor skal passe på barna slik at du kan få fri? Akkurat.... Synes svigermor er kanskje lei å bli spurt om å passe på barna deres hele tiden og vil ha noe tilbake. Og nei, du er ikke flink nok å ta ut hunden og lufte det langt nok hvis det har uhell etter uhell hos dere. Mulig den må ut hver time da. Anonymkode: 8754d...195 6
snorkfrk Skrevet 19. september 2016 #18 Skrevet 19. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såå....datteren din er bare allergiske mot hunder når du har dem inn hos deg? Men allergi plager er helt greit når svigermor skal passe på barna slik at du kan få fri? Akkurat.... Synes svigermor er kanskje lei å bli spurt om å passe på barna deres hele tiden og vil ha noe tilbake. Og nei, du er ikke flink nok å ta ut hunden og lufte det langt nok hvis det har uhell etter uhell hos dere. Mulig den må ut hver time da. Anonymkode: 8754d...195 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det er snakk om barnepass, så er det de to største barna det er snakk om.. Anonymkode: c978d...910 6
Sirah Skrevet 19. september 2016 #19 Skrevet 19. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå fikk jeg beskjed når hun leverte den, at den var godt luftet, så trengte ikke ut på minst ett par timer.. Han både tisset og bæsjet inne på de to timene.. selv om jeg tok med hunden ut etteer første uhell.. Så NEI, det er ikke oss.. Du høres litt ut som svigermor du.. Og du har garantert hund selv.. Vi har to store barn som kan hjelpe til med hunden, så ingen problemer med luftingen. Det med slikkingen.. LAR hunden slikke på en ettåring som kryper rundt? Forventer du at jeg/vi skal fotfølge hunden rundt i huset hele dagen? Gjør du det med din hund? Anonymkode: c978d...910 Dere kan da ikke la en ettåring krype rundt sammen med en hund uten tilsyn! Hva om barnet blir litt for innpåsliten på hunden (klyper den, skremmer den osv osv) og hunden biter? Tar dere virkelig den risikoen? Et så lite barn har ikke SJANGS for å kunne lese hundens signaler! Det er jo fullstendig galskap! En hund og et så lite barn skal aldri etterlates alene i samme rom uten tilsyn, ALDRI! Hadde dere fulgt med på dem (om så bare barnet) så hadde det med slikkingen ikke vært et tema for da hadde dere kunnet fjernet hunden fra situasjonen før den oppsto. Og ang lufting, går den på do inne så er den ikke godt nok luftet. Ferdig snakka. Du skriver jo selv at dere ikke har oppsyn med hunden (eller jentungen) hele tiden og da har dere mest sannsynlig heller ikke sett tegna på at hunden trenger å ut. Ikke alle hunder som stiller seg opp forran døra og piper. Stryk svigermor av barnevaktlista og dropp og pass hunden dere. 17
snorkfrk Skrevet 19. september 2016 #20 Skrevet 19. september 2016 10 minutter siden, Sirah skrev: Dere kan da ikke la en ettåring krype rundt sammen med en hund uten tilsyn! Hva om barnet blir litt for innpåsliten på hunden (klyper den, skremmer den osv osv) og hunden biter? Tar dere virkelig den risikoen? Et så lite barn har ikke SJANGS for å kunne lese hundens signaler! Det er jo fullstendig galskap! En hund og et så lite barn skal aldri etterlates alene i samme rom uten tilsyn, ALDRI! Hadde dere fulgt med på dem (om så bare barnet) så hadde det med slikkingen ikke vært et tema for da hadde dere kunnet fjernet hunden fra situasjonen før den oppsto. Og ang lufting, går den på do inne så er den ikke godt nok luftet. Ferdig snakka. Du skriver jo selv at dere ikke har oppsyn med hunden (eller jentungen) hele tiden og da har dere mest sannsynlig heller ikke sett tegna på at hunden trenger å ut. Ikke alle hunder som stiller seg opp forran døra og piper. Stryk svigermor av barnevaktlista og dropp og pass hunden dere. Dette blir for dumt. Nei er lite barn og dn hund skal ikke være alene sammen på et rom. Men både jenta og hunden kommer til å befinne seg på samme rom og man kan ikke sitte på gulvet og stirre på dem 24/7. For det er det man må hvis man skal klare å forhindre litt slikking i ny og ne. Barnet kommer til å være på gulvet/ lavt mens hunden kommer til å bevege seg rundt og da er er lite slikk fort gjort. Jeg antar at Ts er en ansvarlig mor isteden for å anta at hun er den verste slik du gjør her. Noe som er stygt å gjøre utifra en setning. Jeg antar at du misforstår med vilje. Ikke alle hunder er husrene heller selvom de fleste er det. Moren min sin hund pisser inne i ny og ne selvom døren står åpen ut til Hagen og hun akkurat kom tilbake fra en times gåtur. Det blir for dumt å hevde at du vet 100% at alle hunder er husrene. Vet ikke om du oppfatter tråden som en "barn er viktigere hund" greie eller hva det er? jeg er selv hundemenneske. Om det hadde vært snudd og Ts hadde hatt en hund som må ut hver time (som en skriver over her) og måtte passe en liten unge som var allergisk så hadde jeg sagt det samme: du har hund så du kan ikke. Denne hunden er tydligvis såpass krevende at det ikke går overens med å ha en liten tass ( som selvfølgelig også er veldig krevende. Det gjør verken Ts til en dårlig mor eller en dårlig " hundebarnevakt" 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå