Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #1 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg blir arbeidsledig etter nyttår og har lyst til å søke jobb i et annet EØS land. (Vurderer å reise til Paris og søke jobber der). Noen her som har prøvd det samme (ikke nødvendigvis i Paris) og kan dele noen erfaringer med meg? F.eks: Hvor bodde dere første tiden? Fant dere jobb, hvordan og hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marble Skrevet 18. november 2004 #2 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg flytta til England uten aa kjenne en sjel og har faatt kjempe topp jobb innen det jeg ville! Tar selvfoelgelig litt tid, men du maa bare soerge for aa gjoere nok research foer du drar og naar du kommer dit.. Vet ikke hva/om du har studert, men det hjelper med en grad og/eller erfaring. Jeg kontakta AETAT utland (husker ikke helt alle detaljer) for info om dokumenter etc... Begynn aa soek paa nettet paa jobbsider og oversett CV etter det landet du drar til sine oppsett. Norge er ofte litt forskjellig fra andre EU land etc.. Naar du kommer der du skal jobbe, er det ofte greit aa begynne med vikariater for aa bli kjent med landet og for aa faa erfaring fra jobb i det landet.. Ofte noe som teller mye etterhvert.. Tusenvis av ting jeg kunne skrevet om, men det er forskjellig for alle og en maa proeve seg fram. Det fine er at det er fullt mulig og kjempe goey!! Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå