Gjest Hapi Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Kathrine Haugen lager dokumentar om barnevernet, og i den forbindelse har hun kommet med endel sterke uttalelser, blant annet: – Det offentlige driver en form for sosial utrenskning av barn der det ikke er plass til avvikere. Alle barn skal ha fine klær, kunne lese godt og aldri spise nugatti på brødskiven. Hvis noe avviker fra «det perfekte» får foreldrene barnevernet på døra. Fosterforeldre tjener masse penger på å ta inn barn som rives vekk fra sine biologiske foreldre. Disse barna går det sjeldent bra med. Det vil jeg kalle menneskehandel. Dette er mitt inntrykk også. Ser jo bare her på kg hvordan folk tenker. Bv har fått folk til å tenke slik som dem...https://www.nrk.no/nordland/filmskaper-i-hardt-vaer-1.11703899
Fru Uperfekt Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Det er nok endel mennesker som er slik, og ikke alle fosterforeldre er vel bevarte akkurat som at ikke alle bv ansatte er det. Men jeg håper og tror at mange av de er oppegående mennesker.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Tøff dame. Ikke mange som står opp mot kontrollsamfunnet vi har. Før når jeg var liten så lekte omtrent alle barna ute på tunet fra de var 4-5 år, nå kommer bv inn i bilde om man ikke følger den nye regelboken. Sunn fornuft og mennesklighet er noe man vil ta bort i samfunnet. Er for at vi har BV, men de må bruke tid og ressurser på virkelige saker ikke på å skremme folket bort fra å utfolde seg på en positiv måte. Kjenner flere som er livredde for å skille seg ut i samfunnet og at BV kommer å tar barnet. Tror nok at selv om mange innad i BV er flink, så er det veldig utifra hvilke person du treffer. Anonymkode: bdf84...bc9 1
Vera Vinge Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Jeg syns det er fint med debatt rundt Barnevernet, men her kommer filmskaperen med i overkant friske uttalelser. Man kan godt stille spørsmålstegn ved om enkelte familier burde fått mer veiledning i stedet for at barna blir plassert i fosterhjem, og om kompetansen hos Barnevernet alltid er god nok. Men å kalle det å bruker fosterhjem for menneskehandler... da mister hun mye troverdighet i debatten. Samtidig syns jeg en vel så interessant debatt handler om de familiene hvor de veileder i årevis uten resultat, hvor barna mister hele barndommen sin fordi Barnevernet ikke handlet raskere. Det er jo bl.a. noe veldig mange barnevernsbarn selv sier når de blir voksne - hvorfor ble de ikke flyttet tidligere? 3
jabx Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 (endret) Den 9/19/2016 at 2.46, Hapi skrev: Kathrine Haugen lager dokumentar om barnevernet, og i den forbindelse har hun kommet med endel sterke uttalelser, blant annet: – Det offentlige driver en form for sosial utrenskning av barn der det ikke er plass til avvikere. Alle barn skal ha fine klær, kunne lese godt og aldri spise nugatti på brødskiven. Hvis noe avviker fra «det perfekte» får foreldrene barnevernet på døra. Fosterforeldre tjener masse penger på å ta inn barn som rives vekk fra sine biologiske foreldre. Disse barna går det sjeldent bra med. Det vil jeg kalle menneskehandel. Dette er mitt inntrykk også. Ser jo bare her på kg hvordan folk tenker. Bv har fått folk til å tenke slik som dem...https://www.nrk.no/nordland/filmskaper-i-hardt-vaer-1.11703899 Alt hun sier i det sitatet er jo feil. Hva får henne til å komme med så mye feilaktig tøys? Resten av artikkelen viser jo at holdningene hennes er under enhver kritikk. For eksempel når hun sier at alle barn må være hos sine biologiske foreldre... Skal det liksom være uavhengig av hvor brutale og grusomme foreldrene er mot barnet? Barn som mishandles skal altså ikke reddes? Ekstremisme, anyone? Jeg blir uvel... Endret 20. september 2016 av jabx 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 Jeg er så sykt glad barnevernet kom og hentet meg da jeg var 9. Mamma skrek om A4 samfunnet. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg aldri hadde endt opp med å ta en mastergrad hvis jeg hadde fortsatt å bo hos henne og det utsvevende livet hennes. Anonymkode: 1c84f...8c7 2
jabx Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 (endret) Denne dama havner mye i konflikter, virker det som: http://www.vg.no/rampelys/tv/himmelblaa-krangel-kan-havne-i-retten/a/571871/ https://www.facebook.com/kathrine.haugen.9/posts/741103182607365 http://www.an.no/nyheter/film/kultur/raser-mot-filmfond/s/5-4-110609 Troverdig dame? Endret 20. september 2016 av jabx 2
Gjest Hapi Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 Siden hun lager en dokumentar om det, vet hun antagelig mer enn "synserne" som har null erfaring med bv. Og nå kommer det troll og sverter henne også. Hehe, artig, den strategien har vi sett før.
frk91 Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 7 minutter siden, Hapi skrev: Siden hun lager en dokumentar om det, vet hun antagelig mer enn "synserne" som har null erfaring med bv. Og nå kommer det troll og sverter henne også. Hehe, artig, den strategien har vi sett før. Alle kan lage en dokumentar, man trenger ikke å være allvitende. Er du helt enig med henne i det hun sier? Driver barnevernet sosial utrensking? Bør alle barn alltid forbli hos sine biologiske foreldre? Hva vet du om kunnskapen til de såkalte synserne? Det kan godt hende at de kan langt mer om emnet enn Katrine Haugen. 1
jabx Skrevet 20. september 2016 #10 Skrevet 20. september 2016 40 minutter siden, Hapi skrev: Siden hun lager en dokumentar om det, vet hun antagelig mer enn "synserne" som har null erfaring med bv. Og nå kommer det troll og sverter henne også. Hehe, artig, den strategien har vi sett før. Nei, uttalelsene hennes viser at hun ikke vet noe om saken. Hun er ikke den første som har laget dokumentar om noe hun ikke har peiling på. Det virker som bakgrunnen for dokumentaren er at noen hun kjenner ble fratatt barna. Hun startet altså sannsynligvis med "BV = OND" som utgangspunkt. Hun trenger ingen troll til å sverte seg slik hun holder på. Fullstendig nedsmelting. Bare se på historikken hennes. Huff. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå