Gå til innhold

Gave til vrange svigerforeldre 70år og 75 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overlat hele problemet til din mann. Han får kreve noen ønsker fra dem, kjøpe en blomst, spleise på noe med søsken, kjøpe en bok. Hans foreldre, hans problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikker du, eller kjenner du noen som strikker? Kofter er veldig populært nå, og en strikket kofte kan de ha i mange år!

Anonymkode: 7989f...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Er helt tom for gave ideer! Kan noen komme med gode tips?

Svigermor fyller 70 år og svigerfar 75år, og har ingen formening om hva som er ok å gi?

Da de ikke er gift lenger, kan vi jo ikke spleise gaven sammen til de to heller. Ingen av de har noen spesiell hobby eller interesser.

De begge er flotte personer, og jeg har et godt forhold til de. Likevel er det vanskelig å gi de gave, de har en viss forventning om å motta noe på sine bursdager, samtidig som de sjeldent blir glad for noe.

For å gi noen eksempler, -blomster og spiselige gaver faller ikke i god jord der i gården. Begge er avholdsmennesker, så vin og liknende er ikke aktuelt. De begge har god økonomi og har alt de trenger.

Har tenkt på konsertbilletter, men det hørte vi nettopp noen kommentarer om, som betyr at vi heller ikke gi det. Bøker og pleie ting blir ikke satt pris på. Ikke interiør saker heller.

En reise hadde nok falt i god jord, men det har vi ikke anledning til å gi. Sønnen vår er voksen og student. Han ønsker å gi noe sammen fra oss tre. Det syns vi er fint, men han har dessverre heller ingen forslag.

Min mann er enebarn, så da har vi ingen å spleise sammen med heller. Vi har nevnt på familiebilde og annen kunst tidligere, men det har de ikke plass til. Skal ikke være lett!

Dette er alltid en stor utfordring til bursdager og jul. Hadde vært fint med en avtale der vi lot være å gi noe. Så er det slik at det ligger en forventning om gave, og da får vi oss ikke til å la være.

Selv om de er snille mennesker, har jeg aldri møtt maken til utakknemlighet når det kommer til gaver. Jeg vet at det hadde blitt dårlig stemning om gaver droppes, og ønsker å skåne mann og sønn for dette. Helsen er ikke den beste hos svigerforeldrene mine, så vil ikke bidra til forverring.

Vi syns i utgangspunktet at jubileumsbursdager fortjener litt ekstra, -er det noen som har tips og råd i denne situasjonen? Må si at både min mann, sønnen vår og jeg er helt rådville her! Så vi sier tusen takk for alle tips og råd!

Er ganske sikker på at det kommer svar som at de ikke fortjener noe, dropp gave og så videre. Jeg er egentlig enig i den, men må nok bare få hostet opp noe. ;) Puh, dette ble et langt innlegg! Takk for de som har orket å lese, og som vil gi tips! :) 

Anonymkode: a2479...a3e

Hørtes ikke lett ut!! Hva med rett og slett et gavekort på matbutikk? Der trenger de iallefall noe. Ikke spesielt personlig, I know, men praktisk! 

Anonymkode: b0640...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Er helt tom for gave ideer! Kan noen komme med gode tips?

Svigermor fyller 70 år og svigerfar 75år, og har ingen formening om hva som er ok å gi?

Da de ikke er gift lenger, kan vi jo ikke spleise gaven sammen til de to heller. Ingen av de har noen spesiell hobby eller interesser.

De begge er flotte personer, og jeg har et godt forhold til de. Likevel er det vanskelig å gi de gave, de har en viss forventning om å motta noe på sine bursdager, samtidig som de sjeldent blir glad for noe.

For å gi noen eksempler, -blomster og spiselige gaver faller ikke i god jord der i gården. Begge er avholdsmennesker, så vin og liknende er ikke aktuelt. De begge har god økonomi og har alt de trenger.

Har tenkt på konsertbilletter, men det hørte vi nettopp noen kommentarer om, som betyr at vi heller ikke gi det. Bøker og pleie ting blir ikke satt pris på. Ikke interiør saker heller.

En reise hadde nok falt i god jord, men det har vi ikke anledning til å gi. Sønnen vår er voksen og student. Han ønsker å gi noe sammen fra oss tre. Det syns vi er fint, men han har dessverre heller ingen forslag.

Min mann er enebarn, så da har vi ingen å spleise sammen med heller. Vi har nevnt på familiebilde og annen kunst tidligere, men det har de ikke plass til. Skal ikke være lett!

Dette er alltid en stor utfordring til bursdager og jul. Hadde vært fint med en avtale der vi lot være å gi noe. Så er det slik at det ligger en forventning om gave, og da får vi oss ikke til å la være.

Selv om de er snille mennesker, har jeg aldri møtt maken til utakknemlighet når det kommer til gaver. Jeg vet at det hadde blitt dårlig stemning om gaver droppes, og ønsker å skåne mann og sønn for dette. Helsen er ikke den beste hos svigerforeldrene mine, så vil ikke bidra til forverring.

Vi syns i utgangspunktet at jubileumsbursdager fortjener litt ekstra, -er det noen som har tips og råd i denne situasjonen? Må si at både min mann, sønnen vår og jeg er helt rådville her! Så vi sier tusen takk for alle tips og råd!

Er ganske sikker på at det kommer svar som at de ikke fortjener noe, dropp gave og så videre. Jeg er egentlig enig i den, men må nok bare få hostet opp noe. ;) Puh, dette ble et langt innlegg! Takk for de som har orket å lese, og som vil gi tips! :) 

Anonymkode: a2479...a3e

Samle sammeln bilder fra livene deres fra 0-til i dag (med familie), skann det inn og lag et fotoalbum digitalt, gjerne med tekst.

Anonymkode: 053fe...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke alkohol, ikke noe spiselig, ikke interiør, ikke spa, ikke blomster, ikke konsertbilletter og ikke bøker? Og i tillegg så har du ikke møtt noen som er mer utakknemlige når det kommer til gaver?

Ville kjøpt et kort og skrevet noe koselig og det er det. Sjeldent jeg tenker sånn, men hva er vitsen med å gi gave når de likevel ikke setter pris på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med et stort fint avtrykk av sønnens føtter og eventuelt hender med påskriften: "Petter" 45 år. ;) 

Passer best til folk med humoristisk sans. Planlegger å forære svigerforeldre som har alt, dette i julegave selv, men har ikke tatt meg tid til å skaffe det jeg trenger og faktisk gjøre det enda.

..jeg vet forøvrig ganske sikkert at de ville syntes at det var morsomt og antagelig hengt det opp i tv-stua. :fnise:

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illuminatum skrev:

Og jeg er en mann på over 50 som bare elsker spa.

Poenget var at jeg ikke skjønner det opphenget med å anbefale spa til absolutt alle. Hvorfor er det naturlig å anta at hvem som helst liker spa? Spa er mer en spesiell interesse for spesielt interesserte

Anonymkode: c6f45...0f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa gave hadde ikke jeg likt å få, men det er meg da.

Etter overskriften å dømme så ville jeg sendt dem til månen 😂

Anonymkode: e7227...074

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, absinthia skrev:

Hva med et stort fint avtrykk av sønnens føtter og eventuelt hender med påskriften: "Petter" 45 år. ;) 

Passer best til folk med humoristisk sans. Planlegger å forære svigerforeldre som har alt, dette i julegave selv, men har ikke tatt meg tid til å skaffe det jeg trenger og faktisk gjøre det enda.

..jeg vet forøvrig ganske sikkert at de ville syntes at det var morsomt og antagelig hengt det opp i tv-stua. :fnise:

Det ga jeg mamma i morsdagsgave i fjor ! Hun hengte det faktisk opp i stua. Tok bare av ene hånden min da:P 

hva med en kurv med alt man trenger til favorittmåltidet deres og ett brettspill? Altså en hyggelig kveld sammen med dere? Gavekort på reise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp "forbruksting": lekre truser, gode sokker, ny paraply, pent sengetøy, kaffe, morsom oppvakkost, et pent innrammet bilde av dem selv, eller et nyinnrammet ungdomsbilde av dem. I den gata, pent og/ eller morsomt innpakket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...