AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #1 Del Skrevet 19. september 2016 Hjelp! Er helt tom for gave ideer! Kan noen komme med gode tips? Svigermor fyller 70 år og svigerfar 75år, og har ingen formening om hva som er ok å gi? Da de ikke er gift lenger, kan vi jo ikke spleise gaven sammen til de to heller. Ingen av de har noen spesiell hobby eller interesser. De begge er flotte personer, og jeg har et godt forhold til de. Likevel er det vanskelig å gi de gave, de har en viss forventning om å motta noe på sine bursdager, samtidig som de sjeldent blir glad for noe. For å gi noen eksempler, -blomster og spiselige gaver faller ikke i god jord der i gården. Begge er avholdsmennesker, så vin og liknende er ikke aktuelt. De begge har god økonomi og har alt de trenger. Har tenkt på konsertbilletter, men det hørte vi nettopp noen kommentarer om, som betyr at vi heller ikke gi det. Bøker og pleie ting blir ikke satt pris på. Ikke interiør saker heller. En reise hadde nok falt i god jord, men det har vi ikke anledning til å gi. Sønnen vår er voksen og student. Han ønsker å gi noe sammen fra oss tre. Det syns vi er fint, men han har dessverre heller ingen forslag. Min mann er enebarn, så da har vi ingen å spleise sammen med heller. Vi har nevnt på familiebilde og annen kunst tidligere, men det har de ikke plass til. Skal ikke være lett! Dette er alltid en stor utfordring til bursdager og jul. Hadde vært fint med en avtale der vi lot være å gi noe. Så er det slik at det ligger en forventning om gave, og da får vi oss ikke til å la være. Selv om de er snille mennesker, har jeg aldri møtt maken til utakknemlighet når det kommer til gaver. Jeg vet at det hadde blitt dårlig stemning om gaver droppes, og ønsker å skåne mann og sønn for dette. Helsen er ikke den beste hos svigerforeldrene mine, så vil ikke bidra til forverring. Vi syns i utgangspunktet at jubileumsbursdager fortjener litt ekstra, -er det noen som har tips og råd i denne situasjonen? Må si at både min mann, sønnen vår og jeg er helt rådville her! Så vi sier tusen takk for alle tips og råd! Er ganske sikker på at det kommer svar som at de ikke fortjener noe, dropp gave og så videre. Jeg er egentlig enig i den, men må nok bare få hostet opp noe. Puh, dette ble et langt innlegg! Takk for de som har orket å lese, og som vil gi tips! Anonymkode: a2479...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #2 Del Skrevet 19. september 2016 Hva med gavekort på velvære/SPA/massage? Et fotografi av du , din mann og barn innrammet? Evt at de er med på bildet. Tenker da en bra fotograf. Et bilde/maleri av en kunstner de liker? Anonymkode: 42a26...cb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Del Skrevet 19. september 2016 Kan noe på denne nettsiden være aktuelt? http://www.enklereliv.no/hjelpemidler.html Anonymkode: 92dc9...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #4 Del Skrevet 19. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med gavekort på velvære/SPA/massage? Et fotografi av du , din mann og barn innrammet? Evt at de er med på bildet. Tenker da en bra fotograf. Et bilde/maleri av en kunstner de liker? Anonymkode: 42a26...cb5 Jeg syns du nevner kjempe fine gaver, og vært inne på tanken selv! Problemet er at ingen av delene vil falle i god jord hos de. Det har blitt sagt rett ut av de for å si det sånn. Skrev det i innlegget, men det er jo så langt. Ikke lett å få med seg alt der. Jeg tar spa jevnlig og syns det er så bra! Hadde blitt lykkelig over slik gave selv! De syns det er ekkelt at noen andre skal drive å kna på de. Jeg har ymtet om at det er ulike typer behandlinger, men nei, ikke aktuelt sier de, de ser ikke vitsen. Normalt sett hadde dine tips vært kjempe fine gaver! Anonymkode: a2479...a3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #5 Del Skrevet 19. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noe på denne nettsiden være aktuelt? http://www.enklereliv.no/hjelpemidler.html Anonymkode: 92dc9...13a Takk for tips, skal sjekke ut lenken! Anonymkode: a2479...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #6 Del Skrevet 19. september 2016 Gi dem mat? Denne Spa trenden skjønner ikke jeg heller. Kommer alltid opp som forslag i alle slike tråder. Er selv kvinne på 28 og kunne aldri tenkt meg sånt tull Anonymkode: c6f45...0f8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #7 Del Skrevet 19. september 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noe på denne nettsiden være aktuelt? http://www.enklereliv.no/hjelpemidler.html Anonymkode: 92dc9...13a Har sjekket ut lenken nå! Så ikke på alt, men så på flere ting. Der fant jeg mye som jeg har lyst på selv! Skal ikke se bort i fra at vi kjøper noe derfra. Jeg skal handle til meg selv i det minste! Det var mye å velge i. Kan se for meg at de ikke ser vits i ting derfra heller, men får bare se forbi det. Det var mange tips der, var jo alt mulig. Blir de ikke fornøyde, får vi bare overta tingene selv! Takk igjen! Anonymkode: a2479...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Del Skrevet 19. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi dem mat? Denne Spa trenden skjønner ikke jeg heller. Kommer alltid opp som forslag i alle slike tråder. Er selv kvinne på 28 og kunne aldri tenkt meg sånt tull Anonymkode: c6f45...0f8 Skrev at de ikke ble fornøyd med spiselige gaver. Skrev så langt innlegg, ikke lett å få med seg alt. Kanskje rett og slett en kurv med vanlig mat som de pleier å spise. For fin sjokolade og liknende bli de oppgitt over å få. Kurv med helt vanlige matvarer, og noe fra lenken over her. Det må bli bra! Ang spa, den generasjonen er ikke så vant med det. Ikke alle som liker det som er yngre heller. Jeg er kjempe glad i spa, tar det jevnlig. Syns det er et bra gavetips. Man må nok vite på forhånd om mottaker liker det. De fleste jeg kjenner liker det. Tror det en enten eller. Noen liker ikke å kle av seg, og noen liker ikke å bli tatt på. Liker man det, er det en råflott gave, syns jeg! Anonymkode: a2479...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #9 Del Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sjekket ut lenken nå! Så ikke på alt, men så på flere ting. Der fant jeg mye som jeg har lyst på selv! Skal ikke se bort i fra at vi kjøper noe derfra. Jeg skal handle til meg selv i det minste! Det var mye å velge i. Kan se for meg at de ikke ser vits i ting derfra heller, men får bare se forbi det. Det var mange tips der, var jo alt mulig. Blir de ikke fornøyde, får vi bare overta tingene selv! Takk igjen! Anonymkode: a2479...a3e Bare hyggelig! Anonymkode: 92dc9...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #10 Del Skrevet 19. september 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev at de ikke ble fornøyd med spiselige gaver. Skrev så langt innlegg, ikke lett å få med seg alt. Kanskje rett og slett en kurv med vanlig mat som de pleier å spise. For fin sjokolade og liknende bli de oppgitt over å få. Kurv med helt vanlige matvarer, og noe fra lenken over her. Det må bli bra! Anonymkode: a2479...a3e Var helst vanlig mat jeg tenkte på, ja. Har selv noen i familien som hater å prøve nye ting. Men vet de får noe spekemat, pølser og greier hver jul. Vet ikke helt hva annet som er i den. Anonymkode: c6f45...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 19. september 2016 #11 Del Skrevet 19. september 2016 Om de liker sånt, så kjøp masse god spekemat og sett sammen til ein pakke. De har godt utvalg hos spekehuset.no bl.a, der har de mye annet godt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 19. september 2016 #12 Del Skrevet 19. september 2016 Gavekort til frisør? Ser at de ikke vil på spa, men kanskje ville de ha likt ett gavekort til fotpleie? Klippe håret er jo noe vi alle må gjøre. Og med tanke på føttene så må det være deilig å få andre til å stelle beina. De har ikke plass til bilde av dere, men hadde de kanskje vært mer åpen for idéen om de var med på bildet? Om de ikke ønsker å være på samme bildet kan dere kanskje bestille to fotografi-timer etter hverandre? Eller hva med å samle bilder i ett album med gode minner med dem, fra barndommen frem til nå. Og kanskje finne ett dikt, skrive noen fine ord eller favoritt minne sammen fra hver av dere (dere må selvfølgelig lage ett album til hver av dem.) Det er jo ikke noe som tar plass på veggen, men som er koselig å ta frem og veldig personlig. Dessuten om de klager på gavene dere kjøper, men samtidig ikke ønsker seg noe, så syns jeg de godt kan få høre at de er vanskelige å kjøpe gaver til når ingenting blir godt nok. Kanskje vente med de sannhets-ordene til etter bursdagen, men de kunne nok hatt godt av å høre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psychonaut Skrevet 19. september 2016 #13 Del Skrevet 19. september 2016 Det høres ut som at de trenger å le litt. Men samtidig høres de også ut som typene som mener det ikke har blitt laget noe morsomt siden Leif Juster sin tid. Så hva med noe Leif Juster på DVD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #14 Del Skrevet 19. september 2016 Hei. Vet ikke om dette hjelper så mye, men her er noen tips i alle fall:-) Teaterbilletter (sammen med dere), restaurantmiddag (sammen med dere), liten radio til badet, sous vide maskin, et spill (bezzervizzer, settlers eller noe sånt), kurs i matlaging/ sauslaging, et album av dem og barnebarnet (de fleste fotobutikker har sånne digitalt hvor du kan legge inn bilder og bestille en ordentlig bok), sengetøy i god kvalitet, gavekort på trimsenter, noen gode fleecejakker, sånn dings som rører i sausen/gryta av seg selv. Eller hva med å bare invitere dem på en treretters middag i egen stue. Dere ordner mat og underholdning. Overraskelsesfest med slekta kanskje? Lykke til. Du høres ut som en fin svigerdatter☺️ Anonymkode: ad5af...be8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #15 Del Skrevet 19. september 2016 Finn ut hva de liker å holde på med; har en av dem en hobby? Liker feks svigerfaren din å fiske, spille golf eller noe i den dur? Om man hinter er det utrolig hvor mye som kommer frem, kanskje han kunne tenkt seg å gått på en eller annen form for kurs; kurs i treskjæring, språkkurs, kurs i slektsforskning? Eldre mennesker har jo ofte litt andre interesser enn oss, men det finnes mye rart man kan kjøpe kurs i. Om noen er opptatt av tradisjoner; sjekk ut hvilke kurs feks museum har, her jeg bor arrangeres det bla kurs i lefsebaking. Kokkekurs for henne og en venninne? Kurs i stell av planter, kjøp et minidrivhus om noen av de har interesse i den retning. De aller, aller fleste av oss har jo en form for hobby eller kunne tenke seg å finne ut mer i en type hobby, men her må du altså hinte litt. Anonymkode: 69429...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 19. september 2016 #16 Del Skrevet 19. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi dem mat? Denne Spa trenden skjønner ikke jeg heller. Kommer alltid opp som forslag i alle slike tråder. Er selv kvinne på 28 og kunne aldri tenkt meg sånt tull Anonymkode: c6f45...0f8 Og jeg er en mann på over 50 som bare elsker spa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #17 Del Skrevet 19. september 2016 Universalt gavekort Anonymkode: e12bf...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 19. september 2016 #18 Del Skrevet 19. september 2016 Hva med å ta de med ut for en lunsj? Om du bor i Oslo/omegn, så hva med Losby gods, eller Frognerseteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet 19. september 2016 #19 Del Skrevet 19. september 2016 Til svigermor: Et eksklusivt plagg, for eksempel en Oleana-jakke, eller kasjmirskjerf /silkeskjerf, lekre skinnhansker, fin morgenkåpe. Eller et smykke, parfyme, dyr hudkrem. Til svigerfar: Noe han kan gjøre med barnebarna, for eksempel et flott sjakkspill eller krokket-sett. Eller en strikkejakke, et fint skjerf. Eller en elektronisk dings han ikke har - kameraovervåkning, blodtrykksmåler, aktivitetsarmbånd e.l. Ellers har jeg god erfaring med å hjelpe de eldre med å utnytte mobilen bedre, ved å legge inn spillelister fra de var unge, lydbøker eller podcasts. Et Netflix-abonnement er også populært. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #20 Del Skrevet 19. september 2016 Mulig det bare er meg, men når folk er så utakknemlige så får de bare ha det så godt altså! Jeg ville bare vært ærlig, og sagt at dere sliter med å komme på en gave de virkelig blir glad for. Derfor ønsker dere at de selv kommer med noen forslag. Hvis de ikke har noen, så finner dere på noe dere kan gjøre sammen. Så får det være gaven. Enten middag og teater, eller at dere tar dem med på et arrangement eller lignende. Tid sammen er uansett den beste gaven i den tida vi lever nå. Folk har det så travelt, og alle har liksom det de trenger. Noe disse bortskjemte utakknemlige gamlingene vitner om. Anonymkode: 8ada2...a5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå