Gjest gjesta Skrevet 17. november 2004 #1 Skrevet 17. november 2004 I helgen klarte jeg det største, å søle vann på den nyinnkjøpte bærbare pcen til typen min.. gjett om han ble litt sint!!! :oops: har levert den inn til reperasjon, men aner ikke om pcen var ødelagt eller om den fungerer... er det noen som har peiling, blir en pc ødelagt av bare bittelitt vann??? 2-3 dl tror jeg.. huff!
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. november 2004 #2 Skrevet 17. november 2004 Er det bare vann og ikke noe søtt eller annet søl oppi vannet har du en sjanse til at det gikk greit. Hvis pc'en var slått på når det skjedde er det nok kanskje verre, men det er lov å håpe. Min laptop får ingen bruke med drikkevarer til - verken kone, barn eller meg selv. Har sett for mye til at det noengang kommer til å bli tillatt. Kan bli dyre dråper, men det kan også gå greit. En arbeidskollega måtte "kaste" en helt ny laptop etter hans barns "spilletime" med cola. Det kostet ham omlag 17 000 for 3 år siden.
Gjest gjesta Skrevet 17. november 2004 #3 Skrevet 17. november 2004 det var bare vann.. men pcen va på... slo den av på sekundet... HELDIGVIS er pcen forsikret.. og jeg skal aldri ALDRI mer drikke i nærheten av den..! håååper den kan fiksest!! får svar imorgen tror jeg!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. november 2004 #4 Skrevet 17. november 2004 Hadde en lap-top som lå i sekken mens det regna som bare det, sekken ble fylt med vann, lapt-topen ble blaut som bare det. Jeg lot den stå avslått i over ett døgn, skrudde den på, funker ennå.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #5 Skrevet 17. november 2004 Den blir bare ødelagt hvis vannet rekker å kortslutte noen strømtilkoblinger.. men 2-3dl vann er ikke *litt* vann.... Bare passe på at pc`en er helt tørr når den skrus på igjen... samme gjelder mobiltelefoner.. Ta alle deler fra hverandre og legg på badegulvet eller et annet lunt sted minst ett døgn...
Gjest gjesta Skrevet 17. november 2004 #6 Skrevet 17. november 2004 Jeg hadde satt pc'n på spisestuebordet for en stund og fant ut at jeg skulle vanne blomsten som hang over. Denne var veldig tørr så vannet rant rett igjennom. Rett ned på skjermen. Det både spraket og lynte. Var kjempesnar med å bryte strømmen. Den sto til tørk noen uker og over alle undre så virket den da jeg prøvde den igjen. Og det hadde jeg aldri trodd. Moralen må være at det er lov å håpe....
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2004 #7 Skrevet 18. november 2004 fikk telefon fra data-reperatøren idag, og pcen var helt uskadd!!! jippi!!! føler nesten at jeg er 13000kr rikere jeg..verden ligger ikke i grus lenger. Nå gjenstår det bare å få på plass tastene jeg klarte å rive av da jeg skulle tørke av tastaturet.. det var ikke bare enkelt..... :-) ps.. aldri drikke noe som helst ved siden av pcen igjen, men reperatøren sa forresten at vann som regel ikke var så farlig.. hadde det vært øl derimot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå