Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, honnipuff skrev:

Vet ikke hvor nær døden jeg faktisk var, men svelgte en del vann pga panikk fordi jeg var en stund under vann.

Gikk på barneskolen og min venninne på det tidspunktet bestemte seg for å sette seg på skuldrene mine i bassenget da jeg var under vann... Hun var veldig overvektig, så jeg ble presset på bunnen av bassenget og fikk meg ikke løs. Ble fast under vann ganske lenge før hun svømte av meg.

Er sikker på at jeg hadde druknet dersom hun ikke hadde svømt. Var ganske sint på henne etterpå! Klarte ikke skjønne hvorfor hun gjorde det og hvorfor hun ikke spurte først. Det er noe av det skumleste jeg har opplevd i mitt liv - å være under vann i full panikk, å vite at jeg kommer til å drukne hvis jeg ikke får meg løs. 

Åh fy! Den panikkfølelsen er ikke god..for å si det mildt....Trenger ikke mange minuttene under vann for å drukne...har jeg hørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, drop-dead skrev:

Holdt vel ikke på å bli kvalt.. kan vel trygt si at jeg ble kvalt 😊

Men. (Jeg bare spekulerer altså). Er dette så farlig? Tror det er veldig vanlig. Skjønner ikke at man blir kvalt, for man puster ikke gjennom halsen. Man får oksygen via navlesnoren på det tidspunktet. Da er kanskje det farlige ved det at navlesnoren blir klemt av?

Anonymkode: bc308...c4a

Skrevet

Var dehydrert og helt innskrunket av sult og tørst. Tålte ikke vannet på ferie i Pakistan og spiste uansett veldig lite. Dette skjedde som liten, jeg var kanskje 8-9 år. Det var så ille at jeg tenkte på hvor begravelsen skulle bli. Den dagen gikk det opp for meg at jeg elsket Norge og ville bare hjem til vennene mine. Jeg vil dø her fant jeg ut he he 

Anonymkode: 0f78a...f23

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men. (Jeg bare spekulerer altså). Er dette så farlig? Tror det er veldig vanlig. Skjønner ikke at man blir kvalt, for man puster ikke gjennom halsen. Man får oksygen via navlesnoren på det tidspunktet. Da er kanskje det farlige ved det at navlesnoren blir klemt av?

Anonymkode: bc308...c4a

Jeg har fått høre at jeg var helt lilla.. Men når du blir kvalt så stopper jo også tilgangen til nesa. Vil også tro at de fleste nyfødte babyer har en del slim og grums i nesa.  Det blir for stramt rundt halsen og hvis navlestrengen er surret flere ganger rundt halsen så kan det være vanskelig å få løsnet kjapt nok. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dehydrert og helt innskrunket av sult og tørst. Tålte ikke vannet på ferie i Pakistan og spiste uansett veldig lite. Dette skjedde som liten, jeg var kanskje 8-9 år. Det var så ille at jeg tenkte på hvor begravelsen skulle bli. Den dagen gikk det opp for meg at jeg elsket Norge og ville bare hjem til vennene mine. Jeg vil dø her fant jeg ut he he 

Anonymkode: 0f78a...f23

Et aha-moment oppi det tragiske kan man jo si:) 

Skrevet

En gang som barn var jeg visstnok farlig nær. Jeg fikk skyhøy feber pga. en kraftig allergisk reaksjon på medisiner, og foreldrene mine ble forberedt på at jeg kom til å dø. Overlevde og har så vidt jeg vet ingen varige men fra det:) Husker knapt noe fra dette selv, var vel en 7-8 år.

Så har jeg faktisk vært død, full hjerte- og respirasjonsstans, men tror jeg har fortrengt store deler av dette for jeg har ikke så mange minner fra dette heller, selv om jeg var midt i tenåra dengang. Ble holdt under vann fordi mobberne mine tenkte det ville være morsomt å se på at jeg plasket rundt i panikk. Ble i ettertid fortalt at de fikk panikk da jeg ble livløs og løp fra stedet. Tyske campingbil-turister som var i nærheten startet HRL og ringte ambulansen. Heller ingen varige men fra dette, trives i vann osv. Jeg husker ikke en gang at jeg havnet under vann, kun knuffingen og brytingen i forkant.

Anonymkode: 814e3...202

Skrevet

Ja. Flere ganger.....

Skrevet
1 minutt siden, drop-dead skrev:

Jeg har fått høre at jeg var helt lilla.. Men når du blir kvalt så stopper jo også tilgangen til nesa. Vil også tro at de fleste nyfødte babyer har en del slim og grums i nesa.  Det blir for stramt rundt halsen og hvis navlestrengen er surret flere ganger rundt halsen så kan det være vanskelig å få løsnet kjapt nok. 

Sønnen min var blålilla....uff.....

Skrevet

Knute på navlestrengen. Var blå/lilla da jeg ble født.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang som barn var jeg visstnok farlig nær. Jeg fikk skyhøy feber pga. en kraftig allergisk reaksjon på medisiner, og foreldrene mine ble forberedt på at jeg kom til å dø. Overlevde og har så vidt jeg vet ingen varige men fra det:) Husker knapt noe fra dette selv, var vel en 7-8 år.

Så har jeg faktisk vært død, full hjerte- og respirasjonsstans, men tror jeg har fortrengt store deler av dette for jeg har ikke så mange minner fra dette heller, selv om jeg var midt i tenåra dengang. Ble holdt under vann fordi mobberne mine tenkte det ville være morsomt å se på at jeg plasket rundt i panikk. Ble i ettertid fortalt at de fikk panikk da jeg ble livløs og løp fra stedet. Tyske campingbil-turister som var i nærheten startet HRL og ringte ambulansen. Heller ingen varige men fra dette, trives i vann osv. Jeg husker ikke en gang at jeg havnet under vann, kun knuffingen og brytingen i forkant.

Anonymkode: 814e3...202

Oiii...du har faktisk vært død altså...Wow...Men du er alive and kicking nå :)

Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Flere ganger.....

Do tell..men bare hvis du vil selvfølgelig :)

Skrevet
2 minutter siden, herremann skrev:

Knute på navlestrengen. Var blå/lilla da jeg ble født.

Auuch....men det gikk bra med deg også :)

Skrevet
35 minutter siden, Beatbox skrev:

Helt enig, derfor har jeg ikke lappen...! 

Du virker svært fornuftig, Beatbox. Smartere enn de fleste som bare kjører uten å ha nok peiling. Jeg synes vi bør bli litt mer redd for å kjøre bil, slik at enkelte trafikanter unngår å ta risikable sjanser i trafikken. En farlig forbikjøring holdt på å ta livet av meg.

Skrevet

Fikk akutt leukemi for mange år siden. Måtte kobles til respirator to dager etter diagnosen, hvis ikke hadde jeg ikke sittet her nå. Legene sa at det var minst 2 episoder da jeg lå i koma som gjorde at det var veldig nære på. Det eneste jeg husker fra det er at jeg så ''lyset'' .. 

Anonymkode: bdfea...4d9

Skrevet
1 minutt siden, Beatbox skrev:

Do tell..men bare hvis du vil selvfølgelig :)

Ting i halsen og nesten kvalt som baby. Druknet nesten som 3åring. 

Slått nesten til døde som 10åring. 

Og et par tilfeller av det som ikke er lov å prate om her...

Skrevet
Et øyeblikk siden, coffeegirl83 skrev:

Du virker svært fornuftig, Beatbox. Smartere enn de fleste som bare kjører uten å ha nok peiling. Jeg synes vi bør bli litt mer redd for å kjøre bil, slik at enkelte trafikanter unngår å ta risikable sjanser i trafikken. En farlig forbikjøring holdt på å ta livet av meg.

Så hyggelig at du synes det..Tusen takk :) Jeg har ingenting i trafikken å gjøre med panikkangst..blant annet...Godt å se at du fortsatt er iblant oss :)

Skrevet

Ja, alvorlig bakterieinfeksjon, i tillegg til skader. Opplevelsen av å være så svak var veldig rar. Føltes som å være 100 år gammel. Ønsket å dø pga. smertene. Men det gikk bra etter lang tid. 

Anonymkode: dae82...5bd

Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ting i halsen og nesten kvalt som baby. Druknet nesten som 3åring. 

Slått nesten til døde som 10åring. 

Og et par tilfeller av det som ikke er lov å prate om her...

Åh kjære vene..:( Tillater meg å gi deg en klem...bare fordi..:hug:...

Skrevet

Tre ganger. Et selvmordsforsøk, en nesten-drukning og alvorlig anafalyktisk sjokk pga kuldeallergi. 

Anonymkode: f7bdd...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...