Gå til innhold

Venninna mi flørter med kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt frustrert og lei meg nå. Forrige helg var jeg på hyttetur med kjæresten min, et vennepar og ei singel venninne. Har vært sammen med kjæresten i et halvt år, og har kjent vennene mine i mange år. Vi hadde det veldig koselig på turen, det var stort sett god stemning. Problemet var at venninna mi flørtet med kjæresten min. Ikke sånn åpenlyst, men på en måte som fikk meg til å føle meg lite espektert. Hun kom med stadige hint om at det virket som det var dårlig stemning, at vi kranglet, og insinuerte at vi hadde et dårlig sexliv. Ikke noe av dette stemmer, vi er fortsatt nyforelsket og klarer nesten ikke la være å ta på hverandre. Det med sexlivet vårt aner hun ingen verdens ting om, ettersom jeg er veldig privat. Dessuten har vi et fantastisk godt sexliv, vi er som nevnt fortsatt nyforelska. Kjæresten min viste tydelig at han ikke var interessert, og ga meg mye oppmerksomhet og bekreftelser. Jeg "overlevde" helga og klarte å kose meg, selv om alt dette la en liten demper på stemninga. Nå i helga fikk jeg vite ar hun hadde sendt melding daglig til kjæresten min den siste uka, og invitert han med ut på ting. Bare de to. Jeg har ikke hørt et pip fra henne siden forrige helg. Han har takket nei til invitasjonene, og vært kort i svarene sine. Jeg har fått lese alle meldingene, og stoler på kjæresten min. Men jeg stoler ikke på "venninna" mi. Jeg er veldig lei meg og skuffet over at hun gjør dette mot meg. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg si at dette er ugrei oppførsel på en måte uten at det blir drama og styr?!

Anonymkode: bb951...b46

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke venninna di. Ikke gi henne noe oppmerksomhet og kutt henne ut tvert. Så sletter dere henne begge to og nyter kjærligheten. 

Anonymkode: ca781...75c

• Liker 21
Skrevet

Akkurat det jeg har lyst til å gjøre! Men det er vanskelig, siden vi er i samme vennegjeng. Har vært en vennegjeng i over ti år, så det føles litt umulig å gjennomføre i praksis. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg har lyst til å gjøre! Men det er vanskelig, siden vi er i samme vennegjeng. Har vært en vennegjeng i over ti år, så det føles litt umulig å gjennomføre i praksis. 

Lat som om hun ikke er der og prat med de andre. Reagerer hun så passer du på at de andre vennene dine er der når du svarer "ekte venninner legger seg ikke etter andre venninners typer." Si det rolig og behersket og fortsett med det du gjorde. 

Har lært at dette fungerer. 

Du må sikkert bare lære at hun blir invitert av de andre på ting, men du må faktisk verken prate med henne eller ta henne med på dine ting.

• Liker 9
Skrevet

Takk for gode svar :)  Jeg skal prøve på å gjøre som du foreslår. 

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har takket nei til invitasjonene, og vært kort i svarene sine.

Han burde ikke svare i det hele tatt, det gir et  klarere signal om at det ikke er greit.

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med henne. Sagt rolig ifra at du ikke setter pris på oppførselen hennes. At både du og kjæresten din syns det er ubehagelig at hun sender han masse melding og bedt henne om å stoppe med det. Syns ikke det er å skape drama eller styr. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt frustrert og lei meg nå. Forrige helg var jeg på hyttetur med kjæresten min, et vennepar og ei singel venninne. Har vært sammen med kjæresten i et halvt år, og har kjent vennene mine i mange år. Vi hadde det veldig koselig på turen, det var stort sett god stemning. Problemet var at venninna mi flørtet med kjæresten min. Ikke sånn åpenlyst, men på en måte som fikk meg til å føle meg lite espektert. Hun kom med stadige hint om at det virket som det var dårlig stemning, at vi kranglet, og insinuerte at vi hadde et dårlig sexliv. Ikke noe av dette stemmer, vi er fortsatt nyforelsket og klarer nesten ikke la være å ta på hverandre. Det med sexlivet vårt aner hun ingen verdens ting om, ettersom jeg er veldig privat. Dessuten har vi et fantastisk godt sexliv, vi er som nevnt fortsatt nyforelska. Kjæresten min viste tydelig at han ikke var interessert, og ga meg mye oppmerksomhet og bekreftelser. Jeg "overlevde" helga og klarte å kose meg, selv om alt dette la en liten demper på stemninga. Nå i helga fikk jeg vite ar hun hadde sendt melding daglig til kjæresten min den siste uka, og invitert han med ut på ting. Bare de to. Jeg har ikke hørt et pip fra henne siden forrige helg. Han har takket nei til invitasjonene, og vært kort i svarene sine. Jeg har fått lese alle meldingene, og stoler på kjæresten min. Men jeg stoler ikke på "venninna" mi. Jeg er veldig lei meg og skuffet over at hun gjør dette mot meg. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg si at dette er ugrei oppførsel på en måte uten at det blir drama og styr?!

Hvorfor gidder du å være venninna hennes??

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dere finner på noe hele gjengen så må du jo ikke snakke med henne. Eller du kan snkke med henne da men du kan ha henne som en slags bekjent da som du ikke trenger å omgås mer enn nødvendig. Du kan f.eks unngå å finne på ting bare henne og deg. 

Skrevet
10 timer siden, snorkfrk skrev:

Jeg hadde tatt det opp med henne. Sagt rolig ifra at du ikke setter pris på oppførselen hennes. At både du og kjæresten din syns det er ubehagelig at hun sender han masse melding og bedt henne om å stoppe med det. Syns ikke det er å skape drama eller styr. 

Hvorfor i all verden burde hun ta opp noe på en rolig måte når jenta tydeligvis ikke har grenser ift andres kjæreste?? Det gir jo null mening at ts skal måtte oppføre seg dritbra når "venninna" egebtlig ikke kunne oppført seg verre.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden burde hun ta opp noe på en rolig måte når jenta tydeligvis ikke har grenser ift andres kjæreste?? Det gir jo null mening at ts skal måtte oppføre seg dritbra når "venninna" egebtlig ikke kunne oppført seg verre.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er noe hun selv ønsker, ikke fordi jeg på død og liv mener hun skal være rolig og oppføre seg pent. 

• Liker 1
Skrevet

Om han synes det er OK, så be ham svare "Nei, takk. Jeg har dessuten fortalt X om meldingene og invitasjonene dine og hun har fått lese disse meldingene."

Da setter han mest trolig permanent punktum + hun får vite at dere er solide og har full tillit til hverandre.. samtidig som hun trolig forstår at hun får en iskald skulder fra deg fremover og at ballen er hos henne om å be om unnskyldning og forklare seg.

Anonymkode: 1ff74...7a7

• Liker 10
Skrevet

Venninne? Jeg kaller ikke det en venninne jeg da... Venninner gjør ikke slikt mot hverandre. Ta det opp med ho, si du ikke aksepterer det. Endrer ikke dette seg, så er det slutt på vennskapet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes denne kjæresten burde ha kommet på banen tvert og sette henne på plass da hun begynte å hinte om sexlivet deres og litt annet forskjellig under hytteturen. At han ikke gjorde det forteller meg at han liker oppmerksomheten. Antageligvis fordi det gir ham muligheter.

Skrevet

Jeg er veldig lite sjalu av meg, men akkurat denne "venninna" hadde jeg bedt dra en viss plass.

Fortell de andre hva hun holder på med, og bare dropp henne fra ting du ikke kan dra på alene uten kjæreste. 

Anonymkode: c0b84...c72

• Liker 2
Skrevet (endret)

En annen ting kan være det at denne venninnen har kjennskap til noe som tilsier at fyren ikke tar TS alvorlig.

Endret av O.G.
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om han synes det er OK, så be ham svare "Nei, takk. Jeg har dessuten fortalt X om meldingene og invitasjonene dine og hun har fått lese disse meldingene."

Da setter han mest trolig permanent punktum + hun får vite at dere er solide og har full tillit til hverandre.. samtidig som hun trolig forstår at hun får en iskald skulder fra deg fremover og at ballen er hos henne om å be om unnskyldning og forklare seg.

Anonymkode: 1ff74...7a7

Veldig enig i dette. 

Anonymkode: d1af8...ef2

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, O.G. skrev:

Jeg synes denne kjæresten burde ha kommet på banen tvert og sette henne på plass da hun begynte å hinte om sexlivet deres og litt annet forskjellig under hytteturen. At han ikke gjorde det forteller meg at han liker oppmerksomheten. Antageligvis fordi det gir ham muligheter.

19 minutter siden, O.G. skrev:

En annen ting kan være det at denne venninnen har kjennskap til noe som tilsier at fyren ikke tar TS alvorlig.

Når man har en slik tilnærming egner man seg nok ikke i et forhold. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har en slik tilnærming egner man seg nok ikke i et forhold. 

Det spørs.

Skrevet

Bitchslap henne og si hold de skitne hendene dine unna min mann. Haha 

Eller gjør som flere har foreslått med å unngå henne og be typen din gi henne klar beskjed om at den slags kontakt er uaktuelt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...