AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Jeg kjøpte inn et brød og har fryst nesten hele så det bare er å ta opp i porsjonpakker. Men glemte jo helt å se på når brødet går ut. Hvor lenge holder brød seg generelt når det er fryst ned? :-) Anonymkode: a00f5...18e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Til du synes det smaker vondt. Anonymkode: dc7e4...498 2
Matmonsen Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Hvor lenge har det ligget da? Brød vil jo holde seg lenge i frysen, gjerne 2-3 måneder uten problem. Og om det ligger enda lenger vil det uansett ikke være farlig å spise det hvis det var i orden når du frøs det ned. Man vil gjerne kunne se noen litt tørre "bleke" områder der vannet har trengt ut mens det har vært fryst, men det er ikke farlig å spise. Det er i verste fall bare litt tørt. Man bør ikke være så veldig opptatt av datoen. Det er bare å tine det, og hvis kvaliteten fortsatt er grei nok til å spises så er det bare å spise med god samvittighet. Det skal godt gjøres å bli syk. Jeg pleier å kutte opp brød i butikken, og fryse ned. Så tar jeg bare ut de brødskivene jeg trenger til måltid og tiner raskt og enkelt i brødristeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå