Gå til innhold

Hva vil du si er definisjonen på Ungkarsbolig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil du si er definisjonen på Ungkarsbolig ?

Er det bare en bolig der single personer bor. Eller må den se ut på en spesiell måte ?

Anonymkode: ec1ef...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20-30 år/lav utdannelse/student: Svart skinnsofa, playstation, stuebord man fikk av mor den gangen hun kjøpte seg nytt, minimalt med kjøkkenredskaper, og de han har er fra IKEA, svarte eller mørke heldekkende gardiner (eller evt. det som hang der fra før da han flyttet inn), grandiosa-esker i søpla, skjeggstubber i vasken og tannkremflekker på speilet. 

Hvis det er en fyr med god utdannelse på 40 +: Moderne kjøkken med mye dyrt utstyr, minimalistisk stil med noe halvdyr kunst, moderne stuebord, stor flatskjerm-TV, gjennomført og bra lydanlegg, rent og pent overalt fordi han har vaskehjelp, champagnebøtte klar med flaske oppi (til datene har tar med seg hjem), gjerne boblebad/badekar. Disse er ofte livsnytere og har mye god mat i kjøleskapet. Alltid beredt for å holde nachspiel, og har et lite lager med alkohol i skapet. 

Spent på andres erfaringer :)

Anonymkode: 0e3e5...8bf

• Liker 5
Skrevet

Svart skinnsofa går igjen ...  Orker ikke å tenke på!!!!

En annen jeg møtte (40 år) med bra utdannelse bar tydelig preg av å ha hatt en eks med god smak, han selv var interessert i kultur, men egentlig ikke så flink til å skille mellom god smak og ikke så god smak. :P

Anonymkode: e9a6b...f14

Skrevet (endret)

Hihi, tenker nøyaktig likt AB to hakk over her.

Kan legge til litt: ungkarskåken til yngre garden har alkohol, riskoker og en dunk proteinpulver på kjøkkenbenken, IKEA Expedit/Kallax-hylle, lamper gir han blanke i så det er gjerne en grusom mor&datter-lampe han arvet, eventuell kunst er en Scarface-plakat og kanskje et skilt han dro med hjem i fylla, i dusjen står en flaske Dobbeldusj, håndklærne er utvasket og han har aldri søppelbøtte på badet. Er vanligvis bremsespor i doen, men han prøver å vaske den før han forventer damebesøk. Da dytter han også alt av rot og skitne sokker under senga og kan muligens strekke seg til å kjøpe en plante om han er ekstra forelsket. 

Ungkarskåken til den voksne og mer velstående har mest mulig tekniske finesser, som lys styrt med mobilen, projektor, isbitmaskin på kjøleskapet eller lignende. Vinskap er en selvfølge. Han har åpen garderobe hvor han har sirlig hengt opp alle de nystrøkne skjortene sine. Kjøkken er gjerne høyglans og alt er innebygd. Downlights i alle rom. Gigantisk seng på soverommet. Massasjedusj og gjerne boblebad. Men fremdeles ikke søppelbøtte på badet.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ville brukt det om boligen til en mann 25-40 år som har lite og gammel innredning, øl i kjøleskapet, gjerne rotete og kanskje en os av røyk.

Ville ikke brukt det om boligen til noen i samme aldersgruppe som har mer morderne leilighet for eks.

Syns for øvrig ikke det trenger være en negativ ting at noen har en "ungkarsbolig". Ulike personligheter like ulike ting

Skrevet
2 minutter siden, hoppetauet skrev:

Jeg ville brukt det om boligen til en mann 25-40 år som har lite og gammel innredning, øl i kjøleskapet, gjerne rotete og kanskje en os av røyk.

Ville ikke brukt det om boligen til noen i samme aldersgruppe som har mer morderne leilighet for eks.

Syns for øvrig ikke det trenger være en negativ ting at noen har en "ungkarsbolig". Ulike personligheter like ulike ting

Trenger ikke være negativt nei, har litt ungkarsbolig selv, jeg =) 

Det du tenker om ungkarsbolig er jo relativt negativt da, for min del handler det vel mest om at det bare er veldig tydelig at det ikke har vært "en kvinnes hånd" inne i bildet, altså hvordan stilen blir når den er utelukkende eller stereotypisk maskulin på en måte. 

Og så er vi jo på skråblikk og generaliseringer da ;)

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

20-30 år/lav utdannelse/student: Svart skinnsofa, playstation, stuebord man fikk av mor den gangen hun kjøpte seg nytt, minimalt med kjøkkenredskaper, og de han har er fra IKEA, svarte eller mørke heldekkende gardiner (eller evt. det som hang der fra før da han flyttet inn), grandiosa-esker i søpla, skjeggstubber i vasken og tannkremflekker på speilet. 

Hvis det er en fyr med god utdannelse på 40 +: Moderne kjøkken med mye dyrt utstyr, minimalistisk stil med noe halvdyr kunst, moderne stuebord, stor flatskjerm-TV, gjennomført og bra lydanlegg, rent og pent overalt fordi han har vaskehjelp, champagnebøtte klar med flaske oppi (til datene har tar med seg hjem), gjerne boblebad/badekar. Disse er ofte livsnytere og har mye god mat i kjøleskapet. Alltid beredt for å holde nachspiel, og har et lite lager med alkohol i skapet. 

Spent på andres erfaringer :)

Anonymkode: 0e3e5...8bf

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! :)

Anonymkode: 1cc46...97e

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Trenger ikke være negativt nei, har litt ungkarsbolig selv, jeg =) 

Det du tenker om ungkarsbolig er jo relativt negativt da, for min del handler det vel mest om at det bare er veldig tydelig at det ikke har vært "en kvinnes hånd" inne i bildet, altså hvordan stilen blir når den er utelukkende eller stereotypisk maskulin på en måte. 

Og så er vi jo på skråblikk og generaliseringer da ;)

Ja, det er kanskje mange som syns det jeg listet er negative ting. For min del assosierer jeg ikke den type mannfolk med brautede eller plagsomme menn. Jeg har møtt morsomme menn med et interessant syn på livet som lever sånn. At boligen deres er rotete eller at der er en os av røyk i leiligheten betyr ikke for meg at personen som lever der er shabby eller mindre smart. Jeg er mindre opptatt av hvordan en person bor, og mer opptatt av hva som foregår oppe i hodet på den. beskrivelsen av boligen er mer "objektivt fakta" enn grunnlag for å dømme en person

Endret av skjære
Skrevet
Et øyeblikk siden, hoppetauet skrev:

Ja, det er kanskje mange som syns det jeg listet er negative ting. For min del assosierer jeg ikke den type mannfolk med brautede eller plagsomme menn. Jeg har møtt morsomme menn med et interessant syn på livet som lever sånn. At boligen deres er rotete eller at der er en os av røyk i leiligheten betyr ikke for meg at personen som lever der er shabby eller mindre smart. Jeg er mindre opptatt av hvordan en person bor, og mer opptatt av hva som foregår oppe i hodet på den

Ingen som har sagt at de er brautende eller plagsomme eller mindre smarte, alle har vel både hatt venner og kjærester som har bodd sånn, eller bodd sånn selv. Negativiteten er noe du legger i det helt selv. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

Ingen som har sagt at de er brautende eller plagsomme eller mindre smarte, alle har vel både hatt venner og kjærester som har bodd sånn, eller bodd sånn selv. Negativiteten er noe du legger i det helt selv. 

Jeg tror du misforstod meg. Jeg skrev det motsatte...

Skrevet
Et øyeblikk siden, hoppetauet skrev:

Jeg tror du misforstod meg. Jeg skrev det motsatte...

Og argumenterte mot noe som ingen andre har sagt.

Blås i det, dette skal ikke tas så seriøst =)

Skrevet
2 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Og argumenterte mot noe som ingen andre har sagt.

Blås i det, dette skal ikke tas så seriøst =)

Det gikk sånn:

-"Det du tenker om ungkarsbolig er jo relativt negativt da"

-"Ja, det er kanskje mange som syns det jeg listet er negative ting. Tldr men det gjør ikke jeg"

Skrevet

Nei,det er jo ikke nødvendigvis noe negativt :)

Kjæresten min hadde veldig ungkarsbolg da vi traff hverandre. Gamle møbler,gammeldagse pynte/interiørting,lite kjøkkenutstyr,kun en benkeplate, men det tekniske var i orden da. Husker jeg "ertet" han litt for noen av pyntetingene(han synes det var gøy selv) og han kødde fortsatt om at han skal få seg noe som ligner og ha hjemme.

Da vi flyttet sammen ble det vel en blanding av meg og han,men de gammeldagse interørtingene forsvant. Han likte dem ikke engang selv,men gadd ikke å bry seg siden han bodde alene.

Anonymkode: d6057...48a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,det er jo ikke nødvendigvis noe negativt :)

Kjæresten min hadde veldig ungkarsbolg da vi traff hverandre. Gamle møbler,gammeldagse pynte/interiørting,lite kjøkkenutstyr,kun en benkeplate, men det tekniske var i orden da. Husker jeg "ertet" han litt for noen av pyntetingene(han synes det var gøy selv) og han kødde fortsatt om at han skal få seg noe som ligner og ha hjemme.

Da vi flyttet sammen ble det vel en blanding av meg og han,men de gammeldagse interørtingene forsvant. Han likte dem ikke engang selv,men gadd ikke å bry seg siden han bodde alene.

Er gammel/gammeldagse interiør og pynteting unkarsbolig da? Jeg elsker den stilen, og jeg er kvinne.

Anonymkode: 4ea96...d02

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er gammel/gammeldagse interiør og pynteting unkarsbolig da? Jeg elsker den stilen, og jeg er kvinne.

Anonymkode: 4ea96...d02

Ok,det ble nok litt feil formulert ja :) Jeg liker godt gamle og gammeldagse ting selv, men burde nok heller skrevet grelle,stygge og kanskje litt utdaterte ting.

Som for eksempel stygge porselensfigurer,gardiner i 90-tallsmønster, veldig mye furu og tapet med grelle mønstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...