AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Hei erfarne prøvere! Sluttet på hormonell prevensjon for 2 mnd siden og nå temper jeg. Fikk mensen igjen med en gang, men hatt kort lutealfase begge månedene siden jeg sluttet. Den første mnd hadde jeg ca 6 dager og forrige måned 9 dager. Flere her som har erfaring med kort lutealfase etter hormonell prevensjonsslutt, dvs er det jeg opplever normalt? Kan jeg vente meg at den blir lengre? Har hørt at man kan forlenge lutealfase med vitamin B6-tilskudd. Har noen hatt god erfaring med dette? For det går vel ikke an å bli gravid med lutealfase på 9 dager? Anonymkode: fbe47...122
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Min lutealfsse var på 10 dager den mnd jeg ble gravid Anonymkode: b6ffc...863
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Jeg lurer på det samme... Vi er prøvere på første måned og jeg hadde aldri hørt om lutealfase før i går. Da jeg stilte spørsmål ved at eggløsning kom så sent. Min lutealfase er på 9 dager og jeg kan ikke skylde på hormonell prevansjon, da vi har brukt kondom i 5 år Hva gjør man? Anonymkode: 889e9...6cd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 Ingen her som har fått hjelp med for kort lutealfase? Anonymkode: fbe47...122
Gjest Sisti Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen her som har fått hjelp med for kort lutealfase? Anonymkode: fbe47...122 Jeg hadde for kort lutealfase, men pga dårlig sædkvalitet måtte vi ha prøverør uansett. Men crinone eller lutinus, som også brukes ved prøverør, er vanlig behandling for det, ikke noe kompliserte greier.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #6 Skrevet 21. september 2016 Den 9/18/2016 at 0.33, AnonymBruker skrev: Min lutealfsse var på 10 dager den mnd jeg ble gravid Anonymkode: b6ffc...863 Hvordan kan du vite det? Lutealfasen er vel tiden fra eggløsning til menstruasjon. Anonymkode: 7bd4e...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 handler ikke dette om det gule legemet som sørger for at egget fester seg og holder seg der? Når lutealfasen er for kort holder ikke egget seg på plass lenge nok til at det sitter helt, og kommer ut igjen med TR. Hvis jeg husker riktig så bruker man progesterontilskudd for dette Anonymkode: e4af2...39e
Ruccula Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Jeg har begynt på wild yam i lutealfasen, blir spennende å se om det hjelper. Mensen skal komme i morgen
AnonymBruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: handler ikke dette om det gule legemet som sørger for at egget fester seg og holder seg der? Når lutealfasen er for kort holder ikke egget seg på plass lenge nok til at det sitter helt, og kommer ut igjen med TR. Hvis jeg husker riktig så bruker man progesterontilskudd for dette Anonymkode: e4af2...39e Det er fordi en produserer ulike hormoner i de ulike fasene i syklus. Etter eggløsning produserer en progesteron naturlig som du skriver noen får tilført om de har kort luthealfase. Dette hormonet er det som vil hjelpe kroppen å holde tilbake et befuktet egg. Har en kort lutealfase kan en få problemer med å komme opp i høyt nok progesteron nivå før ny mens til å holde tilbake det befruktede egget slik en skal. Så en "mister" det i mensen. Anonymkode: c6f58...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå